Forum Klubu ROVERki.pl :: [400] Abs a LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[400] Abs a LPG
Autor Wiadomość
micheaszu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 46
Skąd: Stargard Szczeciński

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 04, 2012 10:41   [400] Abs a LPG
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam. Wczoraj przejechałem trasę ok 300 km podczas takich mrozów i śnieżnych warunków atmosferycznych i zauważyłem kilka niepokojących mnie rzeczy związanych z instalacją gazową (sekwencja diego-zavoli). Podczas dohamowania na śniegu gdy załączał się ABS auto w większości razy zgasło. Oprócz tego raz po wyprzedzaniu tira ( bieg 3 około 4,5/5 tys obrotów) gaz po prostu się zawiesił. Około 15 km musiałem przejechać na benzynie, niby się przełączał na gaz, ale w ogole nie reagował na pedał przyspieszenia, wiec mysle ze gaz w ogole nie był podawany do silnika. Nie wiem czy to wina parownika, bo słyszałem, że potrafi go zamrozić, ale auto było już dobrze rozgrzane, bo sytuacja miała miejsce gdzies po 80 kilometrach.

Co mogło być tego przyczyną? Taki mróz, że parownik nie dał rady, było około -15.
I dlaczego gaśnie podczas włączania się ABSu?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 04, 2012 10:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Lut 04, 2012 21:12   

Kiedy byleś na regulacji i przeglądzie instalacji?

Gdyby parownik zamarzł, w co wątpie jeżeli jest prawidłowo zamontowany, to sekwencja nie pozwoliłaby na przełączenie na gaz. Temperatura parownika jest monitorowana.
Dwa lata temu jechałem 150km w mróz bez termostatu (wychładzało silnik) i nie było problemów.

Co do gaśniecia to dzieje się tylko na LPG?
Może być źle wyregulowana sekwencja albo wina silniczka krokowego.
 
 
micheaszu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 46
Skąd: Stargard Szczeciński

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 04, 2012 22:44   

Przed zimą byłem, ale w sumie gość podłączył kompa, podciągnął tylko troche dawki LPG, bo był wyraźnie słabszy i na tym się skończyło, ogólnie nie mam w pobliżu dobrego gaziarza, który zajął by się tą instalacją (jak ktoś jest np. ze Szczecina lub Koszalina to proszę o jakieś namiary).

Drugi raz mi tak jakby odcięło ten gaz, pierwszy jakieś 10 miesięcy temu, i zdarzyło się to również podczas kręcenia silnika dość wysoko, po jakimś czasie ok.30 min wszytsko było w porządku i na gazie już chodził.

Tak, te objawy tylko na LPG.
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 05, 2012 10:47   

kolego tu masz namiary na dobrego gaziarza (Zwierzyn koło strzelec krajeńskich) tylko że trochę kasuje pieniędzy ale zna się na rzeczy

http://www.gazeo.pl/wyszu...nza=1&firm=2942
_________________
Pozdrawiam
Michał
 
 
 
micheaszu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 46
Skąd: Stargard Szczeciński

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 05, 2012 12:28   

a takie objawy czym są spowodowane? Po prostu chcę wiedzieć, co może być nie tak, by później się nie naciąć na kogoś, kto będzie chciał mi pół samochodu wymieniać.

@R400
dzięki, jak nie znajdę nic w pobliżu to chyba bede musiał się tam wybrać.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Lut 05, 2012 18:16   

Wydaje mi się że działanie pompy ABS to dodatkowe dość duże obciążenie instalacji elektrycznej - podczas jej dzialania przygasają światła. Może to powoduje np nieprawidłową pracę komputera LPG ablo układu zapłonowego i gaśniecie samochodu.

Albo instalacja jest źle wyregulowana i krytycznym momencie podaje złą mieszankę i samochód gaśnie.
Albo jeszcze silniczek krokowy się przywiesza i samochód gaśnie.

Więcej pomysłów nie mam, problem dość nietypowy.
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Lut 05, 2012 18:29   

micheaszu napisał/a:
jak ktoś jest np. ze Szczecina lub Koszalina to proszę o jakieś namiary
"Dretan" Tanowo koło Szczecina.
Mogę polecić z czystym sumieniem: http://dretan.pl/news.php
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 05, 2012 19:32   

tu są warsztaty LPG polecane i niepolecane przez forumowiczów lpg-forum.pl

http://lpg-forum.pl/warsztaty-lpg.html

marthinez napisał/a:
Tanowo koło Szczecina.
Mogę polecić z czystym sumieniem: http://dretan.pl/news.php


co ciekawe tego warsztatu nie polecają
_________________
Pozdrawiam
Michał
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Lut 05, 2012 21:54   

Jedna opinia? :neutral:

Co ciekawe polecanych nie ma żadnej.

Na lpg forum nie lubią brc, a zakład ten jest przedstawicielem tej firmy. :razz:
Natomiast dobrze sobie radzą z naprawą innych instalek.

Mój szef praktycznie w całym Szczecinie nie mógł naprawić swojej druciarki, którą popełnili w innym polecanym warsztacie.
W Dretanie naprawili w jeden dzień.
Ogólnie znam 3 auta z instalka od nich.
Najwięcej przejechane auto na ich instalacji lpg ma około 130 tys. km.
Nic poza przeglądami okresowymi nie było robione.

Poszukaj w ogólnie w sieci opinii. Nie tylko na LPG forum.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink