Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam.
Ponownie zapaliła mi sie kontrolka HDC, pomarańczowy samochodzik z wykrzyknikiem. Stało sie to podczas jazdy przy ok 90km/h ni z tego ni z owego. Pytanie brzmi czemu się tak stało. Poprzednim razem nadłubał mi gazmen przy lince przepustnicy ale teraz mam ją prawidłowo naregulowaną i nic nie było przy niej dłubane, czujnik hamulca działa bo światła stop działają, przełącznik w gałce biegów tez raczej jest sprawny i kable na nim są jak trzeba, przynajmniej jeszcze tydzień temu działał wyśmienicie i od tego czasu nikt go nie dotykał.
co się mogło stać? ostatnio jak się zapaliła to mechanik kompem ja musiał zgasić bo innej opcji nie było.
aha ostatnio miałem w te mrozy trochę problemów chyba z krokowym bo się obroty wieszały na 2000obr/min ale się uspokoiło jak się ociepliło ale za to wywaliło tą nieszczęsna kontrolkę.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 20, 2012 12:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czujniki na skrzyni zobacz.
Czy jak wbijasz wsteczny to światła cofania od razu się zapalają czy po jakimś czasie.
U mnie padł czujnik biegu wstecznego w skrzyni i też były takie cyrki.
ELM 327 ale w wersji BOX 1.4b i program PCMScan powinny to ruszyć i pokazać błąd czujnika.
SyntaX, mój niestety nie gada z ELM bo jest za stary tak ze odpada samodzielna diagnostyka tym sposobem. Co do czujnika w skrzyni to światła mi się zapalają ale czy z opóźnieniem to nie wiem, zapalają się zaraz jak nacisnę. Nie mam pojęcia jakie to by miało być opóźnienie?
A czujnik 1 biegu jak sprawdzić jest jakiś "domowy" sposób?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Wyjąć z niego wtyczkę bo jest dostęp w miarę dobry.
Na zgaszonym silniku ale na zapłonie wbić 1 bieg.
Do czujnika masz dostęp wygodny jak się położysz pod autem koło takiej srebrnej pokrywy na skrzyni, nawet kanału do tego nie potrzeba.
Sprawdzisz multimetrem ustawiając go na przejście prądu.
W ogóle to uważam że multimetr powinien mieć każdy kto cokolwiek przy aucie robi sam.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pon Lut 20, 2012 22:28
Panowie,
Zanim się rzucisz pod auto zobacz przekaźnik świateł stop. On też generuje pojedyńczą kontrolkę - samochodzik.
Sprawdzisz prosto. Włącz HDC na lewarku i włóż "1". Jeżeli zielone autko zacznie świecić, to przekaźnik. Błąd przekaźnika nie odłącza systemu - tylko wyświetla kontrolkę. ABS/TC/HDC działają.
Jeżeli nie zadziała - raczej czujnik w skrzyni.
Cytat:
Do czujnika masz dostęp wygodny jak się położysz pod autem koło takiej srebrnej pokrywy na skrzyni, nawet kanału do tego nie potrzeba.
Syntax, rocznik '99 to PG1 a nie getrag. czujniki są zupełnie w innym miejscu, i to bardziej upierdliwym . Dostęp tylko z kanału po zdjęciu osłony pod silnikiem.
ewentualnie do wstecznego można próbować od góry po zdjęciu obudowy filtra powietrza, ale do "1" tyko od spodu. (jest pod taką metalową osłoną na samym dole skrzyni.
W załączniku fotka. Zielona strzałka to "R", czerwona to "1"
witam kolego @sknerko jak uporasz się z tą kontrolką HDC to proszę napisz jaka była przyczyna u mnie ta kontrolka świeci od dwóch lat ,. podpięcie do komputera po raz pierwszy szybkie bo bardzo późno przy okazji jak robili mi klimę nie wiem nawet jakie były błędy po dwóch tygodniach zaświeciła się z powrotem , drugi raz podpieli mi frelka do kompa w Caroline Team tam już gościu bardzo dokładnie przetestował autko i wyszło błąd czujnika w skrzyni i nic więcej wykasował błedy które zapisują się w ABS-ie wymieniłem obydwa od wstecznego i pierwszego biegu ale po tygodniu znowu zapaliła się ta wredna kontrolka więc jak byś uporał się w jakiś sposób z tą kontrolką to proszę daj znać z góry dziękuję i Pozdrawiam
ps. jeśli chodzi o wymianę czujników w skrzyni to ja obydwa wymieniłem bez kanału
choć czujnik od pierwszego biegu z dużą trudnością musiałem uciąć klucz bo jest za długo i do tego ulało się troszkę oleju ze skrzyni ale dałem radę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum