Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Skutki zalania ropy zamiast benzyny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Skutki zalania ropy zamiast benzyny
Autor Wiadomość
bys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 117
Skąd: podlaskie



Wysłany: Pon Lut 27, 2012 11:20   [R75] Skutki zalania ropy zamiast benzyny
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam
Jakie mogą być skutki zalania ropy zamiast benzyny?, ostatni takie coś się zdarzyło.W baku było ok.5l.benzyny i zalano mi 35l.ropy.oprócz tego że po ok.300m stanął motor to po spuszczeniu tej mieszanki i zalaniu benzyny i po kilkakrotnym zakręceniu rozrusznikiem odpalił co prawda chmura dymu była ale pali.Tylko mi się wydaję że jakby stracił na mocy jest to szczególnie odczuwalne przy ruszaniu.Ja zastanawiam się nad kolektorem ssącym i VIS a także katalizatorem
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lut 27, 2012 15:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 27, 2012 11:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 27, 2012 11:59   

może wszystko może nic.
Przejechałeś sporo i tutaj jest już gorzej.
Może paść:
Układ wylotowy( katalizatory bo masz dwa)
układ wtryskowy
układ podawania mieszanki ( filtry do wymiany)
silnik
_________________
Pamparampam
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lut 27, 2012 13:04   

kolektor i VIS jest raczej bezpieczny, reszta tak jak pisze Boncky. Na katalizatory to trzeba by go fest przegonić to jest szansa że się oczyszczą, ale jak to zniosa wtryski i reszta układu zasilania paliwem to nie wiem. Na pewno filtr paliwa w baku do wymiany.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pon Lut 27, 2012 13:32   

Filtr paliwa przepłuka benzyna, jak również pozostałą część układu paliwowego.
Katalizator przepali się sam, wystarczy potrzymać silnik na wysokich obrotach przez 5 minut.
Sterownik silnika też ustali włąściwe parametry (samoadaptacja) i silnik będzie hulał jak wcześniej.
Miałem w praktyce warsztatowej kilka przypadków zalania benzyniaka olejem napędowym i zawsze wszystko wracało do normy.
_________________
rom
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 27, 2012 13:57   

...z tego co wiem to końcówka pistoletu od ON jest większa od wlewu paliwa w benzyniakach więc jak Ci się to udało? :-)
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lut 27, 2012 13:58   

Może z kanistra/beczki przez lejek?
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
bys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 117
Skąd: podlaskie



Wysłany: Pon Lut 27, 2012 15:11   

z plastikowego kanistra to się wlało
ale o prócz że trochę mułowaty, i jak na razie odpala to radzicie jeździć czy do warsztatu.
Co prawda już trochę nim przejechałem więcej jak 140 nie próbowałem ale przy większych obrotach to się nic nie odczuwa.
no i właśnie teraz go posłuchałem jest rozgrzany no i chyba wis klekocze jak by bardziej od strony przepustnicy.
pozdrawiam
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Lut 27, 2012 16:01   

"klekotać" może zawór odpowietrzenia, wyjmij wtyczkę żeby sprawdzić, jak przestanie to ten zawór, wszystko ok wtedy :)
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 27, 2012 16:08   

automechanik napisał/a:
Filtr paliwa przepłuka benzyna, jak również pozostałą część układu paliwowego.
Katalizator przepali się sam, wystarczy potrzymać silnik na wysokich obrotach przez 5 minut.
Sterownik silnika też ustali włąściwe parametry (samoadaptacja) i silnik będzie hulał jak wcześniej.
Miałem w praktyce warsztatowej kilka przypadków zalania benzyniaka olejem napędowym i zawsze wszystko wracało do normy.





płukać to można gardło na imprezie w weekend:) filtr się wymienia. Płukanie filtra to mi się kojarzy z naprawami aut z przed 30tu lat. "Panie to się zaklei" :)

Jeden kat się przepali inny się nie przepali - nie ma "standardu"

W jednym aucie wróci do normy w drugim naprawa zamyka się z 5 tys...

Ty miałeś przypadki że auto wróciło do normy ja miałem że wróciło na lawetę na wymianę układu wtryskowego:)

Nie ma reguły, można mieć nadzieję... a do tego im auto nowsze tym gorzej bo stare kaszloki wszystko przepaliły... nowe już nie koniecznie.

ps: ten Twój skromny nick...:D
_________________
Pamparampam
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pon Lut 27, 2012 22:20   

Boncky, pisałem o benzyniakach, a na dodatek o konkretnym przypadku 300m jazdy to jazda na reszcie benzyny nie ropy.
Na lawetach przyjeżdżały diesle zalane benzyną z reguły z uszkodzonym układem wtryskowym , zatartą pompą czy pompowtryskami.
Nie przepali się rozsypany i uszkodzony przez paliwo katalizator,
a co do filtra paliwa ma zatrzymać zanieczyszczenia a nie paliwo więc z ropy wypłucze się szybko nie ma potrzeby go wymieniać
_________________
rom
 
 
bys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 117
Skąd: podlaskie



Wysłany: Wto Lut 28, 2012 14:31   

Witam
Dziś też przejechałem kilka km. i jest spoko więc chyba jest wszystko ok.
I wygląda na to że i startowanie się poprawiła.
Moja opinia jest tak że chyba wszystko jest o.k.
pozdrawiam.

dzięki wszystkim optymistom i pesymistom
jeszcze raz pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zapach ropy
maniek.919 Rover serii 75, MG ZT 14 Czw Lis 29, 2007 22:48
Chester
Brak nowych postów [R75] Brak ropy
brak ropy
volverin Rover serii 75, MG ZT 15 Wto Sty 05, 2010 17:42
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Wyciek ropy z chłodnicy paliwa
gotique Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Maj 03, 2019 09:57
sTERYD
Brak nowych postów [R75] antena od radia / alternator / smród ropy w kabini
cin1391 Rover serii 75, MG ZT 9 Nie Sie 16, 2015 00:41
henryk
Brak nowych postów [R75] GAZ, przełączanie z benzyny na gaz
szkodowy Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Kwi 27, 2017 21:31
daniel18c



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink