Wysłany: Sro Lut 29, 2012 18:04 [R 400, 98'] Ciężko odpala, nie chce chodzić na benzynie
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam Serdecznie!
Auto: ( Rover 400 sedan, 1.4 103 KM benzyna/GAZ sekwencja ) ( odpalanie na benzynie, auto przełącza się na GAZ gdy silnik osiągnie temperaturę 30 stopni C )
Po przeczytaniu dotychczasowych tematów nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Problem: -25 stopni, auto kręci i nie odpala, odpala po 15 minutach prób na prostowniku rozruchowym ( gdy chodzi na benzynie, chodzi bardzo nie równo i co chwilę gaśnie, gdy chciałbym niem ruszyć z miejsca od razu by zgasł, ponieważ jest bardzo słaby ). Problem znika gdy auto przełączy się na GAZ, przy tej temperaturze trwa to jakieś 20 min.
- 10 stopni, auto kręci i nie odpala, odpala po jakiś 7 minutach krótkotrwałych prób, już bez użycia prostownika. Obroty są strasznie niestabilne oscylują między 800 a 1300 (falują) - tak długo aż auto zgaśnie, ponowna próba odpalenia kończy się powodzenie o dziwo za pierwszym razem ( tak jest zawsze ), ale obroty nadal falują i auto jest bardzo słabe, po jakiś 8 minutach przełącza się na GAZ i jest już OK.
0 stopni, auto kręci i nie odpala, odpala po jakiś 3 minutach krótkotrwałych prób. Obroty falują i auto jest słabe, na GAZie normalnie.
5 stopni, auto kręci nie odpala, odpala po 1.5 minuty krótkotrwałych prób. Obroty falują i auto jest słabe.
Dodam, że auto odpala za pierwszym razem zawsze gdy silnik jest rozgrzany.
Przy dodatniej temperaturze autem da się jechać na benzynie, ale będzie ono co chwilę gasło i będzie bardzo słabe. ( W sumie na Gazie w mocy również nie ma rewelacji )
Co jest tego powodem? Pompa paliwa, złe ustawienie kąta wtrysku, a może same wtryski?
Nic nie przychodzi mi do głowy, dlatego zwracam się do was o pomoc, zanim udam się do mechanika.
Niestety nie wiem też jakie przyspieszenie ten silnik w GAzie może mieć od 0-100, bo wydaje mi się że powinien mieć lepsze wyniki, długo trwa bujnięcie go do 100km/h. Może wiecie ile to powinno być sek?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 29, 2012 18:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Czw Mar 01, 2012 09:26
ROVER414GAZ napisał/a:
złe ustawienie kąta wtrysku
to w dieselach
Ciężko wyrokować - równie dobrze problemem mogą być zapieczone wtryskiwacze jak i pompka paliwa dająca za małe ciśnienie. Może też nie domagać silnik krokowy czy przepustnica.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum