Forum Klubu ROVERki.pl :: [214i]Rodzaj silnika krokowego?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214i]Rodzaj silnika krokowego?
Autor Wiadomość
face2 




Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 33
Skąd: Legnica



Wysłany: Sob Lut 25, 2012 13:45   [214i]Rodzaj silnika krokowego?
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997

Witajcie. Żeby się usprawiedliwić, szukałem podobnego tematu na forum, ale nie znalazłem. Chodzi mi mianowicie o to, czy jeśli włożę do swojego 1,4 8v silniczek krokowy od 1,4 16v, to wszystko będzie ok ?.

Pytam dlatego, że mój "żuku" ma spory apetyt na LPG. Wyobraźcie sobie, że jego norma w lecie to 12,5 L/100 km. Ostatnio troszkę padłem na kolana, ponieważ przy tankowaniu wyszło 16,5 L/100km. Byłem u Gaz mistrza, ten zamontował mi jakąś śmieszną śrubkę na wężu dolotowym od gazu. Nic to raczej nie dało. Czasami zmuli mi się auto na trójce i nie ma mocy. Gazownik powiedział, że jeśli tak będzie to trzeba odkręcać śrubkę, aż przestanie mulic. Mi się wydaje, że już ją odkręciłem na maxa. Powiedział też, że jeśli to nie pomoże, trzeba będzie wymienić sondę lub silniczek. Robiłem test sondy i pracuje poprawnie. więc pozostała mi wymiana silniczka. Stąd moje pytanie. Czy będzie jakaś różnica pomiędzy tym z 16v a 8v.?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 25, 2012 13:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 25, 2012 13:51   

face2 napisał/a:
Chodzi mi mianowicie o to, czy jeśli włożę do swojego 1,4 8v silniczek krokowy od 1,4 16v, to wszystko będzie ok ?.

Będzie dobrze, to są te same silniczki krokowe. :wink: Ale powiem ci, że wątpię aby miał on coś wspólnego z wysokim spalaniem. Jak u ciebie zachowują się obroty jałowe ?? Wszystko w porządku ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
face2 




Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 33
Skąd: Legnica



Wysłany: Sob Lut 25, 2012 18:57   

Tak wszystko ok. Ssanko na 1500, ciepły na 750. Tylko podczas puszczania gazu zawsze się obrotomierz na chwilkę zatrzyma na 1000 i zaraz spada na normalną wartość 750 obr.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 26, 2012 11:08   

face2 napisał/a:
Tak wszystko ok. Ssanko na 1500, ciepły na 750.

No to nie ok :/ Chyba, że pomyliłeś wartości na liczniku, bo powinno być 1100 na ssaniu, a po rozgrzaniu 850. :wink:
face2 napisał/a:
Tylko podczas puszczania gazu zawsze się obrotomierz na chwilkę zatrzyma na 1000 i zaraz spada na normalną wartość 750 obr.

To jest normalne dla tych silników, bo wtedy silniczek krokowy reguluje tak obroty, aby silnik się nie zdusił i po pewnym czasie obroty wracają na swój normalny porządek. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
face2 




Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 33
Skąd: Legnica



Wysłany: Nie Lut 26, 2012 13:58   

wiec jesli mówisz ze moje obroty są nie koniecznie w porządku, co co twoim zdaniem powinen msprawdzić bądź wymienić ?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 26, 2012 14:05   

face2 napisał/a:
wiec jesli mówisz ze moje obroty są nie koniecznie w porządku, co co twoim zdaniem powinen msprawdzić bądź wymienić ?

Nie twierdze, że masz źle, tylko czy dobrze odczytujesz je z licznika. Tutaj masz obrazek jak powinna zachowywać się wskazówka w przypadku zimnego silnika i ciepłego. Masz tak samo ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
face2 




Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 33
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Lut 27, 2012 09:53   

No to tak jest. Moja pomyłka. Wracając do tematu, masz może jakieś propozycje co do mojego problemu ?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 27, 2012 12:37   

A jak u ciebie z spalaniem benzyny ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
face2 




Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 33
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Lut 28, 2012 15:21   

nie wiem, bo po to kupiłem auto na lpg :) zeby jeździć na lpg. Nigduy nie zrobiłem na benzynie więcej niz 2km na stację benzynową po gaz
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 28, 2012 15:24   

face2, ja myślę, że to będzie wina złego ustawiania gazu, ale mogę się mylić. Niech ktoś jeszcze się wypowie na ten temat.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
face2 




Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 33
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Mar 01, 2012 12:32   

Gaz mam już ustawiany przez czterech magików i zawsze jest tak samo. Powiedz mi proszę, czy twoim zdaniem spalanie w wysokości 12,5 litra LPG na tym silniku(1,4 8v 75 KM) jest twoim zdaniem "normalna"? Wydaje mi się, że jest to o wiele za dużo. Jednak mogę się mylić. Doda tylko, że poszła mi uszczelka pod głowicą. Ta wygięła się dość sporo, bo trzeba byłą ja planować o 11 mm. To bardzo dużo jak pewnie wiesz. Myślisz, że właśnie ten zabieg mógł spowodować takie spalanie? Dodam tylko, że wcześniej przed defektem było bardzo podobnie.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 01, 2012 12:42   

face2 napisał/a:
bo trzeba byłą ja planować o 11 mm

:shock: Z tego co wiem to max to 2mm. :shock:
A co do spalania, to ja na gazie za bardzo się nie znam. Poszukaj na forum, na pewno coś znajdziesz. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Sob Mar 03, 2012 22:05   

Splanować tak tej głowicy się nie da, kanały olejowe i wodne by się zwiększyły :wink:
Takie ilości są normalne jesli masz starą instalację ,tzn.drugiego typu.
Pozdrawiam :smile:

[ Dodano: Sob Mar 03, 2012 22:05 ]
a propo silniczka krokowego o ktorym temat jest :)widzieliscie gdzies moze koledzy taki nowy ale nie za 500 pln? Szukałem po roznych katalogach ale nigdzie nic nie ma :/
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 04, 2012 17:11   

kangaroo69 napisał/a:
a propo silniczka krokowego o ktorym temat jest :)widzieliscie gdzies moze koledzy taki nowy ale nie za 500 pln? Szukałem po roznych katalogach ale nigdzie nic nie ma :/

Na angielskim ebay patrzyłeś ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Mar 05, 2012 09:11   

leszczu napisał/a:
face2 napisał/a:
bo trzeba byłą ja planować o 11 mm

:shock: Z tego co wiem to max to 2mm. :shock:


0,2 mm ;) Po zdjęciu 11 mm ta głowica nie nadawałaby się do montażu. Zresztą i przy 1,1 mm ciężko by było... Chyba że podkładkę założono.


face2 napisał/a:
a propo silniczka krokowego o ktorym temat jest :)widzieliscie gdzies moze koledzy taki nowy ale nie za 500 pln? Szukałem po roznych katalogach ale nigdzie nic nie ma


Tutaj będzie chyba najtaniej. Około 340 zł plus porto (do Twojego będzie pasować S1). Kupowałem u nich kiedyś krokowca.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Pon Mar 05, 2012 19:10   

No to faktycznie taniej :smile: DZIĘKI PTE :grin: Kurcze tak myślałem o jakimś ze szrotu no ale to nie psuje się co dzień :???: No nic zobaczymy :wink:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 214i] Czyszczenie silnika krokowego...
zumi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Mar 20, 2010 19:42
leszczu
Brak nowych postów [R214] Czyszczenie silnika krokowego - uwagi :)
Evil3k Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Sob Maj 28, 2011 13:03
wlodi893
Brak nowych postów [r214 1,4, 97r.]gdzie szukać silnika krokowego
remo_78 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Gru 08, 2009 13:52
Kot
Brak nowych postów [r220sd] Mam problem by określic rodzaj silnika
proszę o pomoc właścicieli roverów seri 220 sd i sdi
leon77 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Pon Lip 09, 2007 12:57
leon77
Brak nowych postów [R25 1.4i 2002r] Weryfikacja silnika i rodzaj rozrzadu
dziubek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Mar 17, 2010 11:29
ralfi83



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink