Wysłany: Nie Mar 18, 2012 13:19 [620] Elektryczna antena - sterowanie
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1997
Witam, jakiś czas temu przestało działać automatyczne wysuwanie anteny po uruchomieniu radia.
Dziś zajrzałem do środka i okazuje się że teoretycznie wszystko jest w porządku. Po rozłączeniu kostki (przed stycznikiem w bagażniku) podłączyłem alternatywne źródło zasilania -tj. +12V, +12v, oraz mase, wówczas antena z powodzeniem się wysuneła. Po odłączeniu jednego kabelka +12 (środkowy - automatyczne sterowanie anteną) antena schowała się do środka. Kontrolką sprawdziłem czy na odpowiednich pinach wtyczki jest napięcie i również wszystko było ok. Jakie kolwiek problemy po stronie "bagażnika" wykluczam.
Z tyłu radia (stary Philips dc 243, na kasety) znajdują się 2 kostki, jedna odpowiedzialna za głośniki natomiast 2 odpowiedzialna za zasilanie.
Uwaga: będe opisywał kable wtyczki od samochodu (dość nie udolnie ponieważ mam problem z kolorami...).
Dochodzi do niej 6 kabli (z czego tylko na 2 jest zasilanie - niezależnie od tego czy kluczyk jest w stacyjce czy go nie ma)
1|2|3|4
5|6|7|8
1 - Kabel z zasilaniem
2 - Kabel bez zasilania
3- Kabel bez zasilania (doprowadzony do stycznika jako odpowiedzialny za wysunięcie anteny po włączeniu radia) - do tego kabla dołączona jest odnoga którą teoretycznie możemy podłączyć w interesujące nas miejsce)
4 - brak kabla
5 - Masa
6- Kabel bez zasilania
7 - Kabel z zasilaniem
8- brak kabla
Gniazdo po stronie radia (myślinik oznacza wtyczke męską, reszta jest zwyczajnie pusta bez możliwości połączenia z kablami w wtyczce):
1-|2|3|4
5-|6|7-|8
1- Czerwony kabel +12
5- Czerwony kabel - Uziemienie
7- Dwu kolorowy kabel na którym rzecz jasna też jest napięcie
Do teraz próbuje ustalić gdzie należy podpiąć odnoge kabla nr 3 po stronie wtyczki żeby antena wysuwała się po uruchomieniu radia. Dodam że wcześniej wszystko było dobrze - najwyraźniej cos się rozłączyło. (Bezpieczniki sprawdzałem wszystkie są OK)
Jeżeli macie jakieś pomysły to czekam na wiadomość. Poźniej może zrobie zdjęcia żeby wsztstko wyjaśnić w sposób bardziej przejrzysty. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sro Mar 28, 2012 07:14, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 18, 2012 13:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
prosie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic123126.html tu masz wszystko. Z tego co napisałeś i jak ponumerowałeś piny w kostce wynika że powinieneś się wpiąć w pin nr 3 w tej kostce odpowiadającej za zasilanie. Jeśli masz tam puste miejsce to trzeba by dorobić tam konektorek. Ale z drugiej strony ze u Ciebie ta antena nie jest podłączona, przecież te samochody z automatyczna antena wychodziły z fabryki
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 256 Skąd: Płońsk
Wysłany: Sob Mar 24, 2012 12:04
Kolego weź zwykłą próbkę, wyjmij radio, jeden koniec probówki podłącz gdzieś do masy, włącz radio i sprawdź na którym przewodzie w kostce od radia masz zasilanie. Przy każdym który będzie miał wyłączaj radio. Jak żarówka zgaśnie to znaczy że ten przewód jest sterujący. Potem wystarczy się tylko wpiąć w niego
Witam, tak robiłem tylko że...
Brałem mase z zapalniczki (na 100% masa) i mi bezpieczniki wyskakiwały (albo od radia w kabinie, albo od światełka w bagażniku i zapalniczki - bezpiecznik pod maską) dlatego napisałem na forum z nadzieją że ktoś od razu mi napisze co i jak. W przyszłym tygodniu przyłoże sie do tego staranniej i dam znać jak sie uda.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum