Wysłany: Sro Mar 21, 2012 09:26 [Freelander] Geometria na tyłnej osi
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 1999
Witam
Ponieważ zeżarło mi opony z tylu to musiałem zareagować i zrobiłem geometrię tylnego zawieszenia, znaczy mechanik zrobił a ja zapłaciłem . Moje pytanie: czy z tyłu jeszcze czymś się reguluje geometrię oprócz drążków z regulacją? Dzwoniłem do PHJOWI i on mówi, że tylko to jest do regulacji a mechanik był trochę zaskoczony i pytał o kąt pochylenia amortyzatora i teraz nie wiem czy na pewno wszystko zostało zrobione. Mechanik dziwił się bo koła zżarło dziwnie, prawe po prawej od zewnątrz a lewe też po prawej czyli od wewnątrz czyli jakby oba w prawo były pochylone.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 21, 2012 09:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
win32 [Usunięty]
Wysłany: Sro Mar 21, 2012 09:51
Amortyzator zostaw w spokoju , możesz jeszcze trochę regulować na mocowaniu piasty do kolumny
Tu masz ustawienia dla standardowych kół:
Front:
Camber angle - negative 0° 15’ ± 0° 45’ ...................... 0.25° ±0.75°
5 1 /2 J x 15 wheel 1.710 mm ± 5.11 mm ............................
6J x 16 wheel 1.811 mm ± 5.323 mm ...............................
Castor angle 3° 30’ ± 1° ............................... 3.5° ±1.0°
5 1 /2 J x 15 wheel 21.322 mm ± 6.71 mm ............................
6J x 16 wheel 24.872 mm ± 7.11 mm ...............................
King pin inclination 12° 18’ ........................... 12.3°
5 1 /2 J x 15 wheel 83.05 mm ............................
6J x 16 wheel 88.61 mm ...............................
Front wheel alignment - toe-out - total 0° 20’ ± 0° 15’ ............ 0.3° ±0.25°
5 1 /2 J x 15 wheel 2.211 mm ± 0.710 mm ............................
6J x 16 wheel 2.360 mm ± 1.811 mm ...............................
Rear:
Camber angle - negative 0° 30’ ± 0° 45’ ...................... 0.5° ±0.75°
5 1 /2 J x 15 wheel 3.314 mm ± 1.710 mm ............................
6J x 16 wheel 3.551 ± 1.811 mm ...............................
Thrust angle 0° 0’ ± 0° 5’ ................................ 0° ±0.08°
5 1 /2 J x 15 wheel 0 mm ± 0.601 mm ............................
6J x 16 wheel 0 mm ± 0.611 mm ...............................
Rear wheel alignment - toe-in - total 0° 20’ ± 0° 15’ ............. 0.3° ±0.25°
5 1 /2 J x 15 wheel 2.211 mm ± 1.710 mm ............................
6J x 16 wheel 2.360 mm ± 1.811 mm ...............................
Napisz bardziej po polsku bo nie rozumiem wszystkiego po ichniemu
Widzę tylko pewną rozbieżność z tym co wiem, czyli w instrukcji i w jakimś tam programie co mechanik miał było napisane, że przód ma być rozbieżny -14' ±15" a tył zbieżny 20' ±15" a z twojego posta wynika że i przód i tył ma być po 20' ?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Przód:
pochylenie koła - negatyw (ujemne) 0° 15’ ± 0° 45’ ...................... 0.25° ±0.75°
5 1 /2 J x 15 wheel 1.710 mm ± 5.11 mm ............................
6J x 16 wheel 1.811 mm ± 5.323 mm ...............................
wyprzedzenie zwrotnicy 3° 30’ ± 1° ............................... 3.5° ±1.0°
5 1 /2 J x 15 wheel 21.322 mm ± 6.71 mm ............................
6J x 16 wheel 24.872 mm ± 7.11 mm ...............................
kąt pochylenia sworznia 12° 18’ ........................... 12.3°
5 1 /2 J x 15 wheel 83.05 mm ............................
6J x 16 wheel 88.61 mm ...............................
Ustawienie przednich kół - rozbierzne - total 0° 20’ ± 0° 15’ ............ 0.3° ±0.25°
5 1 /2 J x 15 wheel 2.211 mm ± 0.710 mm ............................
6J x 16 wheel 2.360 mm ± 1.811 mm ...............................
Tył:
pochylenie koła - negatyw (ujemne) 0° 30’ ± 0° 45’ ...................... 0.5° ±0.75°
5 1 /2 J x 15 wheel 3.314 mm ± 1.710 mm ............................
6J x 16 wheel 3.551 ± 1.811 mm ...............................
Kąt pochylenia osi 0° 0’ ± 0° 5’ ................................ 0° ±0.08°
5 1 /2 J x 15 wheel 0 mm ± 0.601 mm ............................
6J x 16 wheel 0 mm ± 0.611 mm ...............................
Ustawienie tylnych kół- zbierzne - total 0° 20’ ± 0° 15’ ............. 0.3° ±0.25°
5 1 /2 J x 15 wheel 2.211 mm ± 1.710 mm ............................
6J x 16 wheel 2.360 mm ± 1.811 mm ...............................
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum