Wysłany: Sro Mar 28, 2012 16:32 [r214 si]jak sprawdzic z jakiego modelu jest komputer?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
witam otoz mam pytanie czy po numerze czy nazwie da sie okreslic lub sprawdzic w jakich modelach byl montowany ? bo mialem kiedys kompa wymienianego i po tym zaczal duzo palic juz wszystko wymienione i pozostaje pytanie tylko komp moze jest od jakiejs innej wersji mocniejszej czy cos
znalazlem cos takiego
Vehicle Manufacturer Rover
Vehicle Model 214 i 16 Valve
Fuel Type Petrol
Year of Manufacture 97-01
OEM Ref No. MKC 104021
(FE)
Vehicle Manufacturer Ref No. MKC 104021
(FE)
ATP Part No. XEMM4021
Notes Immobilised
i drugie
214 Si 16 Valve 1.4 litre 94-98
Rover 214 Si 16 Valve 1.4 litre 94-98
Motorola MEMS Multi-Point Petrol ECU
Vehicle Manufacturer Rover
Vehicle Model 214 Si 16 Valve
Engine Size 1.4 litre
Fuel Type Petrol
Year of Manufacture 94-98
OEM Ref No. MKC 101770
(VA)
Vehicle Manufacturer Ref No. MKC 101770
(VA)
ATP Part No. XEMM1770
Notes Immobilised
i moj raczej powienien miec ten 2 komputer a mam ten 1 czym sie rozni niech ktos bardziej cos sie zna wypowie
_________________ sew
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 28, 2012 16:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
te opisy różnią się tylko rokiem produkcji, i Twój się łapie do obu.
ten pierwszy to nowsza wersja, więc chyba lepsza ale jakiejś wielkiej znaczącej róznicy, to chyba nie ma.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
mowisz kurde to juz sam nie wiem z czego tyle pali ? 10,5 w miescie do 11 dochodzi przy spokojnej jedzie , a jakby map sensor byl uszkodzony moglo by to wplywac na kompa i spalanie?
czyli trzeba zrobic podmianke komputera ,a co z immo bo w obecnym kompie nie mam wyciete ,czyli nastepny komp musi tez miec wyciete czy jak ? i centrlka tez mi nie chodzi ani z pilota ani z kluczyka,musze recznie drzwi pasazera otwierac
Ja bym na początku przepłukał wszystkie wężyki od podciśnienia.
Nie chodzi to znaczy że nic się nie dzieje czy coś słychać ale drzwi się nie otwierają?
wszytstko bylo sprawdzane wezyki wtryskiwacze pompa paliwa cisnienie, sonda czujniki i dalej tyle pali, a zemka centralnego od mojego kupna nie bylo lub nie dziala bo pilot tez nie dziala, i nic nie slychac jak otwieram z kluczyka
[ Dodano: Sro Mar 28, 2012 18:47 ]
niby byl podpinany pod t4 wlasnie w pilznie u Tomi_114 i wszystkie parametry dobre zero bledow az sie dziwil Tomi_114 i zostal nam komp na podmiane ze wszystkim
To Tomi na pewno ogarnie przystosowanie immo w komputerze do Twojego auta, ale skoro nie ma żadnych problemów w Twoim komputerze, to raczej trzeba szukać gdzie indziej.
Czy hamulce nie trzymają?, jak łożyska z przodu?, jak wygląda przebieg lambdy?, (chociaż pewnie to by Tomi zauważył gdyby coś było nie teges) no i jak wygląda praca wtryskiwaczy?
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
wtryskiwacze ostanio wymienialismy ,a sonda ma niecale 7 miesiecy bosha z wtyczka,ladnie silnik lapie temperature chwile po odpaleniu juz mam 88 stopni ,łozyska hamulce tez ok ,nawet sie Tomi garna i nie widzial nic nie pokojacego i tu jest zagadka innym pali w miescie 8 a mi 11 w trasie mi 9 a innym 6,5 do 7 to jest roznica
Bo jeśli wskazania sądy są ok, to znaczy że mieszkanka jest prawidłowa.
Jeśli mieszanka jest prawidłowa a spalanie spore, to znaczy że samochód sporo tej mieszanki zużywa.
Jeśli mimo sporej ilości mieszanki obroty są ok, to znaczy że ta dodatkowa energia z mieszanki idzie na pokonanie jakiś dodatkowych sił/oporów.
Jeśli na luzie czas otwarcia był by ok, mogło by to oznaczać jakieś opory w skrzyni biegów lub w układzie napędowym.
Np. przyblokowane klocki hamulcowe w bębnach z tyłu, przez co musimy mocniej wcisnąć gaz aby samochód jechał.
olej w skrzyni niecaly rok temu wymienialem , a jak obliczam spalanie tankuje do odbcia i wyjezdzam 100km i tankuje do odbicia 1 , i wychodzi 10,80L przy ekonomicznej jedzie po miescie czyli w miare mozliwosci najwyzszy bieg i nie przekraczam 3500 tys obrotow
Spalanie można ręcznie obliczyć tak naprawdę na postoju czyli L/h.
Wtryskiwacze mają wydajność około 200cm³/min, czyli 3,33cm³/s.
1cm³ = 1ml
Jeśli wtryskiwacz jest otwarty 2ms, to w tym czasie zostanie wtryśnięte 0,0066ml paliwa.
900obr/min to 54000obr/h, czyli w ciągu h. zostanie wtryśnięte około 356,4ml paliwa.
Z racji że wtryskiwacze pracują parami musimy pomnożyć to razy 2 czyli wychodzi nam 712.8ml czyli około 0.7L na godzinę.
W rzeczywistości spalanie na postoju przy rozgrzanym silniku wynosi około 0.95L/h czyli czas otwarcia wtryskiwaczy powinien wynosić około 5ms.
Ale na szybko liczone mogłem się machnąć.
Ja przy zmianie biegów 2.5tys nie przekraczam (zazwyczaj przy 2.1tys obrotów zmieniam), w trasie równo 3tys obrotów trzymam czyli 100km/h trzyma.
eh z matmy to ja kiepski jestem, czyli jesli za dlugo sa otwarte tym wiecej paliwa idzie i to moze dlatego wiecej spalac , np wracajac z belgi 1450 km wizal mi 160 l a to ciegle autostrada 120- 150 km jechalem wiec powinien malo wziasc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum