Wysłany: Pią Mar 30, 2012 11:38 MG zarejestrowane jako Rover
Witam
W tamtym roku rejestrowałem MG ZT sprowadzone z Niemiec (poprzez agencję celną) i przy odbiorze dokumentów zauważyłem że mam wpisane jako markę Rover. W agencji celnej skierowano mnie do wydz. Komunikacji i tam dowiedziałem się od pani w okienku która rejestrowała moje auto, że w programie komputerowym nie mają marki MG, i dlatego jest wpisana marka Rover ZT. Przy ubezpieczeniu auta też były problemy, ale jakoś udało się je przeskoczyć, chociaż nie wiem co by było w przypadku szkody z oc lub ac.
Teraz przy okazji zmiany poj. silnika chciałbym zmienić markę w dowodzie. Jak się za to zabrać, gdzie się odwołać ? Proszę o pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 30, 2012 11:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Teraz przy okazji zmiany poj. silnika chciałbym zmienić markę w dowodzie. Jak się za to zabrać, gdzie się odwołać ? Proszę o pomoc.
jeśli chodzi o zmianę pojemności silnika nie ma żadnego problemu, robisz przegląd dodatkowy za około 85zł i zmieniasz dowód rejestracyjny cena też podobna
a jak chcesz zmienić nazwę to niestety koszty są dużo większe bo podobno nie obejdzie się bez rzeczoznawcy dlatego odpuściłem i mam w dowodzie Rover 214 pojemność 1798 i moc ponad 100kW
[ Dodano: Pią Mar 30, 2012 20:25 ]
przy zmianie pojemności silnika pamiętaj że musisz mieć umowę kupna sprzedaży silnika (który kupiłeś) z napisaną pojemnością, mocą i numerami silnika
chociaż nie wiem co by było w przypadku szkody z oc lub ac.
nie no z tym raczej nie będzie problemu gdyż AC OC przypisane masz również pod nr-y rejestracyjne czy VIN
Konkretnie do numeru VIN. Bo numer rejestracyjny jest zmienny.
Jeśli przy AC byś miał problem to zawsze możesz powiedzieć że to wina doradcy, czy też Agenta.
Przy AC jest ważna nazwa tylko do ustalenia wyposażenia, jeśli masz papiery nie będzie problemu:)
Ciufa, idź do wydziału komunikacji i zapytaj, nie jestem prawnikiem a robiłem zmianę pojemności i wiem, tak samo chciałem zmienić zamiast 214 żeby mi wpisali 200Vi, to powiedzieli że jest taka możliwość ale bez rzeczoznawcy się nie obejdzie. Będziesz w dowodzie zmieniał pojemność, moc więc te dane muszą być w umowie kupna sprzedaży no a co kupiłeś to numer silnika mówi. Trzeba też pamiętać żeby gość na przeglądzie dodatkowym w nim wpisał pojemność i moc, z tego co pamiętam to OSKP potrzebuje do zrobienia przeglądu tylko umowę z numerem silnika (o innej pojemności) i napisaną pojemność, a wydział komunikacji potrzebuje: przegląd dodatkowy z wpisanym numerem silnika, pojemnością i mocą w kW
właśnie szukałem jakiś czas temu i nie potrzebujesz żadnej umowy kupna, żadnego rachunku z serwisu w którym montowali silnik, żadnej opinii rzeczoznawcy
na stacji diagnostycznej tylko musi być czytelny numer silnika żeby koleś odczytał moc i pojemność
urzędnicy żyją w czasach PRL i na tych przepisach sie opierają
Dziękuję za liczne odpowiedzi
Auto kupiłem z uszkodzonym silnikiem 2.5 V6 i zmieniłem go przed pierwszym przeglądem na 2.0 cdt, i tak jeździłem do połowy tego miesiąca, żeby powrócić do V6
Przy rejestrowaniu auta w Polsce wzywałem rzeczoznawcę ze względu na uszkodzony silnik, wiec wydaje mi się że o to nie muszę się martwić
Przy wcześniejszej zmianie silnika nikt ode mnie nie chciał umowy kupna sprzedaży. Z tego co wiem to silnik jest częścią zamienną i nikogo nie interesuje pochodzenie czy numery. A parametry silnika diagnosta wziął z książki z danymi technicznymi.
Nie wiem za bardzo jak zabrać się do zmiany marki w dowodzie, bo pani w okienku powiedziała że nie mają takiej marki w programie i się nie da. Może zwrócić się z tym do kogoś wyżej, tylko do kogo ?
Przy rejestrowaniu auta w Polsce wzywałem rzeczoznawcę ze względu na uszkodzony silnik
stazaj88 napisał/a:
Przy wcześniejszej zmianie silnika nikt ode mnie nie chciał umowy kupna sprzedaży.
czyli rzeczoznawca maczał w tym palce
stazaj88 napisał/a:
Z tego co wiem to silnik jest częścią zamienną i nikogo nie interesuje pochodzenie czy numery.
tak jeśli jest to ta sama pojemność, można sobie wsadzić z 1.4 na 2,5V6 i jeździć dopóki się ktoś nie przyczepi albo w razie wypadku z Twojego OC może nie zostać wypłacone odszkodowanie bo oc płaciłeś za 1.4 a masz 2,5 (to tylko jeśli ktoś to wykryje)
Ja nie miałem żadnego problemu z zarejestrowaniem jako MG. Wydawało mi się, że systemy w Wydz. Komunikacji są scentralizowane. Z tego wynika, że nie. Przy ubezpieczeniu liczy się chyba nr VIN, ale z tym tez nie było problemu bo np. Axa, która była dla mnie najtańsza ma wszystkie MG w ofercie ubezpieczenia. Zdziwiło mnie tylko, że wartość pojazdu była tak różna dla tej samej pojemności - 101KM - 11500 zł, a 115KM- coś koło 17000 zł.
[quote="stazaj88"Nie wiem za bardzo jak zabrać się do zmiany marki w dowodzie, bo pani w okienku powiedziała że nie mają takiej marki w programie i się nie da. Może zwrócić się z tym do kogoś wyżej, tylko do kogo ?[/quote]
Tzn, ze w bazie twojego wydzialu nie maja MG, ale to popros o wprowadzenie do bazy, jezeli kobieta przy okeinku tego nie ----> potrafi popros naczelnika, kierownika, dyrektora o interwencje .
Niestety w PL z tym bywaja porblemy,a przy betonie urzedniczym rodza sie dodatkowe sytuacje absurdalne keidys na spocie odczytywalismy jak kto ma zapisane w dowodze swoje auto i kombinacje byly rozne
Ja mialem 2 Zry - jeden byl MG ZR jak fabryka wypuscila, a drugi Rover / MG ZR
Najwazniejsze jest ubezpieczenie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Przy ubezpieczaniu był problem taki, że kobieta w ubezpieczalni (MTU) szukała i nie mogła znaleźć marki żeby podać wartość samochodu do AC. Po kilku próbach przedzwoniła do centrali i tam podali markę Morris Garage. Co ciekawe ubezpieczyciel podał wartość samochodu 16 tyś zł a rzeczoznawca 26 tyś zł. Przy wypełnianiu wszystkich świstków pani powiedziała że nie wie czy nie będzie problemów bo maka w ubezpieczeniu powinna się zgadzać z marką w dowodzie
Jak teraz powinienem wykonać "procedurę zmiany pojemności silnika" czy najpierw trzeba odwiedzić wydział komunikacji, potem okręgową stację kontroli pojazdów i na końcu ubezpieczyciela - czy taka kolejność jest właściwa? i czy wszystko muszę zrobić jednego dnia czy mogę jednego dnia odwiedzić wk drugiego oskp, trzeciego mtu ?
ja to zrobiłem tak: z umową pojechałem na przegląd dodatkowy (zmiana pojemności silnika, żeby Ci nie wcisnęli przeglądu okresowego dodatkowo bo mi próbowali), potem ze świstkiem z przeglądem dodatkowym do wydziału komunikacji tam wyrabiają Ci nowy dowód, potem do ubezpieczyciela żeby zrobił aneks do umowy ze zmianą pojemności (u mnie babka w PZU powiedziała żebym dojeździł jeszcze 2 miechy i przy nowej umowie zmienił dane - ale w razie wypadku prawdopodobnie by się na mnie wypięli bo niezgodność dowodu rejestracyjnego z umową ubezpieczenia).
[ Dodano: Nie Kwi 01, 2012 10:57 ]
ważne żeby wszystko było bezproblemowo żeby na przeglądzie dodatkowym wpisali Ci numer silnika, pojemność i moc - tak mi powiedział kierownik WK i faktycznie przy zmianie danych nie było problemu, nie wiem czy będzie konieczność wymiany dowodu rejestracyjnego czy tylko Ci dopiszą w adnotacjach te dane, ja miałem zmianę właściciela więc koniecznie musiałem dowód wymienić
czyli jak bym chciał wbić w papiery nowy motor ( pewnie bede chcial miec to wszystko legalne) - zmienia mi sie pojemnosc, to musze miec umowe kupna/sprzedazy czy nie? czy wystarczy tylko nr silnika i jego dane techniczne (pojemnosc, moc)? jak to w końcu jest? Do ubezpieczyciela tez sie musze wybrac, zeby mi skladke przeliczyl? rzeczoznawca jest konieczny? z tych podlinkowanych tematów wychodzi, ze zalezy od konkretnej stacji i diagnosty fajnie byloby sie moc powolac na jakas podstawe prawna w razie problemow z nadgorliwym/niechętnym do kooperacji diagnostą/urzędnikiem
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Odnośnie wbicia w dowód innego motoru, to byłem na stacji diagnostycznej i mam tylko przygotować papiery na parametry silnika -> dokładna pojemność, moc, normy spalin itp. Wtedy jakiś przegląd rozszerzony (przeróbka mechaniczna) zrobią i tyle. Podobno nie potrzeba żadnych dowodów na zakup silnika.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum