Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 19:32 R75 1.8T a instalacja LPG?
Witam. Przeglądając forum zauważyłem, że większość z Was posiada R75 z silnikami 2.0 CDT, CDTi lub 2.0 z instalacją LPG. Ponieważ znalazłem informacje o niższych kosztach ekslpoatacji silnika 1.8T (m.in. tańsze naprawy, niższe spalanie) proszę o Wasze opinie na temat możliwości zagazowania tego silnika.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 19:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Możliwości są na pewno lecz sam nie zakładałem gazu bo nie widziałem sensu, ale to na pewno będzie jeździć jak Ci założą dobrą instalację i jeszcze porządnie zamontują.
Ja mam 1.8T kolega hetman ma 1.8T ja swój kupując kupowałem by sobie przyjemnie jeździć i podłubać i uważam że kupowanie 1.8T z fajnym momentem i gaz to pomyłka, kolega Hetman kupił z gazem i jak z nim rozmawiałem to jest bardzo zadowolony.
Ogólnie uważam że ten silnik jak się dobierze gaz do turbo jest ok na gaz, ale ja nie potrzebuję tego więc jestem na nie.
Ale nie widzę przeciwwskazań, choć jak masz dop kupować pomyśl pod gaz 2.0V6 moc ta sama a bardziej mimo wszystko podejdzie pod gaz.
[ Dodano: Nie Kwi 01, 2012 22:15 ]
mam 1.8 w freelu zagazowane i da rade ale trochę trzeba nad nim podłubać i byle gazmen nie daje rady choć V6 tez słyszałem że nie każdy da rade.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
1. Jeżeli temat nie pasuje do działu to proszę o przeniesienie.
2. Hvil jak wygląda rzeczywiste spalanie PB w tym silniku?
3. Jeżeli zdecyduję się na zakup 75 to będę celował w diesla. Tak jak pisałem trochę już przeglądałem forum pod tym kątem i wiem, że znaleźć ten model, z tym silnikiem w dobrym stanie nie jest łatwo dlatego rozważam także inne opcje silnikowe. Moje pytania pojawiły się ponieważ o silniku 1.8T i LPG praktycznie nie znalazłem żadnych informacji, a jak czytałem koszty jego utrzymania są niższe niż V6.
hvil [Usunięty]
Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 22:36
Krystian1982, w Świdniku jeździ Hetman tAKIM POŁączeniem.
Może mój będzie na sprzedaż w wakacje;-)
Spalanie to ja mam gdzieś, ale też i nieskubniętą dmuchawkę. Więc mam nie miarodajne wyniki, ale jak było świeżo z anglii to miał około 10-11 w zimie, 8-9,5 latem, a 13-14 przy palowaniu:-)
Ja jeździłem 1.8T i 2.0 v6. Osobiście wybieram 1.8 i nie chodzi mi o koszty utrzymania, ale o przyjemność jazdy. Silnik 1.8T objeżdża 2.0 na każdym biegu bez problemu i ciągnie bardzo ładnie od dołu, gdzie 2.0 potrzebuje 4000rpm. Jeżeli chcesz gaz to brał bym 2.5 V6 zamiast 2.0. Bo jednak 2.0 to jest za mało, a 1.8 bez turbo to już na 5biegu nie daje rady.
damianz11, to ten 2.0 V6 co nim jeździłeś VIS miał niesprawny bo przy 4000rpm V6 ma już mega kopa.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pon Kwi 02, 2012 19:41
damianz11, sknerko, jeśli mówimy bez gazu to ja potiwerdzam wiele 2.0 v6 z anglii prowadziłem, kilka 1.8T i 1.8T objezdza v6:-) to jest fakt <2.0 v6>, natomiast do gazu uwazam ze 2.0 lepsze bo na 1.8T to szkoda do gazu:-) za fajny silnik by mu moment gazem zbijać.
P.s. ja jestem zwolennikiem gazu zeby nie bylo, ale ten woz sobie kupilem świadomie i świadomie uważam że szkoda do gazu tak dynamicznego momenciku:-) inne wozy mam w gazie;)
Wielkie dzięki wszystkim za opinie. Silnik 2,5 wyeliminowałem ze względu na wysokość ewentualnej akcyzy. v6 to też z tego co czytałem wyższe koszty eksploatacji. Dzięki Waszej pomocy poszerzyłem wiedzę na ten temat i jak trafię na coś fajnego to podejmę decyzję. Na razie pozostaje mi przyjemność z jazdy 214
PS.
Nie mogę namierzyć na forum kolegi Hetmana. Jak rozumiem montaż instalacji LPG to koszt do 3500 zł?
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pon Kwi 02, 2012 21:04
Krystian1982, mi instalację BRC taką jak do 1.8T audicowe jeżdżą proponowano za 3200 po duzych zniczkach. Więc pewnie 3500 to normalna cena:)
damianz11, sknerko, jeśli mówimy bez gazu to ja potiwerdzam wiele 2.0 v6 z anglii prowadziłem, kilka 1.8T i 1.8T objezdza v6:-) to jest fakt
zgoda, ale nie z palcem w d....e jak to pisze kolega wiem bo mam V6 i potrafię nim jechać
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pon Kwi 02, 2012 22:58
sknerko, nigdy nie napisalem ze z palcem w d*&^% ja mam szacunek do tego czym jeździłem/dosiadałem po prostu moment jest wyższy w T i to przeklada sie na długą.;-)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pon Kwi 02, 2012 23:12
sknerko, sorki za pozno na trzezwe myslenie. Ale ja nadal twierdze ze jak m gazowac to lepiej v6:-)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
leszczu, i dlatego jak bym jeszcze raz kupował to bym szukał V6 bo osiagi minimalnie tylko gorsze a mniej z nim kłopotów i z zagazowaniem i z eksploatacją
[ Dodano: Wto Kwi 03, 2012 13:00 ]
no i ten dźwięk motoru
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
hvil [Usunięty]
Wysłany: Wto Kwi 03, 2012 22:24
sknerko, koledzy poczytajcie trochę angielskie dokumentacje na temat, silnik 1.8T jest uznawany za duuużo bardziej udany niż zwykła seria K no i jeśli chodzi o moje traktowanie go:-) dłubanie i przejechanie 50 tys km w dwa latka to potwierdza ze to wytrzymały silnik.
P.s. pierwsza usterka od kupna wynikła z zepsucia się jakiejś części to teraz właśnie czujnik położenia walka rozrządu pada...:-( drogo:(
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum