Wysłany: Nie Kwi 08, 2012 18:53 [R75] Czujnik ciśnienia paliwa
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
witam ,moje autko w dalszym ciągu słabe,powymieniane i wyczyszczone chyba wszystko
(sprawdzona przepływka,powymieniane filtry,sprawdzona pompa paliwa)najprawdopodobniej wlnięty czujnik ciśnienia paliwa cr,czy jakoś tak,gdyż po podłączeniu do komputera diagnostycznego pokazuje zupełny brak ciśnienia w każdym zakresie obrotów silnika(wiązki do czujnika,ok)cena nowego czujnika u mechanika 650pln,chciałbym kupić używke(nowy czujnik do 12 letniego auta za taką cenę!?nie bardzo się kalkuluje )który to czujnik i jak wygląda mile widziany jakiś link z allegro,z góry dzięki za odpowiedz !
PS:proszę nie truć o tym,że temat już był,bo był pobieżnie,a mnie chodzi o konkretną sprawę!!!,a forum jest od tego żeby pomagać ...chyba że się mylę!
WESOŁYCH ŚWIĄT !
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Kwi 11, 2012 08:34, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 08, 2012 18:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Nie Kwi 08, 2012 19:16
dario040, to jest ten czujnik na końcu akumulatora paliwa, czyli tej grubej rurki pod kolektorem dolotowym. Jest on tak jakby po prawej stronie silnika, praktycznie już nad skrzynią. Jednak zastanawia mnie ta sprawa... Bo ten czujnik rzadko pada.
_________________ "Walduś, pamiętaj cycu..."
dario040 [Usunięty]
Wysłany: Nie Kwi 08, 2012 19:48
dzięki !,jak to usrrojstwo wyglada!
czy to to
http://allegro.pl/czujnik...2259457626.html
czy to:http://allegro.pl/rover-75-mg-zt-2-0-ctd-115km-czujnik-cis-paliwa-i2237462462.html
czy to:http://moto.allegro.pl/mg-zt-rover-75-2-0-diesel-czujnik-cisnienia-paliwa-i2192649797.html
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pon Kwi 09, 2012 12:28
szymon to co pokazujesz to zawór wysokiego ciśnienia na pompie cr,czujnik wysokiego cisnienia jest na końcu listwy cr, kolego dario auto jest teraz wielkim mułem i bardzo wolno wkręca sie na obroty?? jak miałem padnięty czyjnik ciśnienia na listwie cr to był wielki muł,czujnik używany kupiłem za 80zł
[ Dodano: Pon Kwi 09, 2012 13:23 ]
i jeszcze jedna informacja auto jest wtedy mułowate bo przechodzi w tryb awaryjny
[ Dodano: Pon Kwi 09, 2012 13:28 ]
patrze na allegro i widze że sprzedawcy nie rozrużniają czujnika ciśnienia na listwie od zaworu na pompie... zadzwoń do któregoś i wytłumacz który czujnik chcesz... bo kolega Rowan ma racje,ten czujnik rzadko sie psuje i większość chandlujących częściami powinna mieć go na stanie
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
sash997-dziekuję za pomoc .prawdopodobnie to to o czym piszesz ,auto mułowate ,obroty dochodzą do 4500,odpala bez problemu,mechanik twierdzi,że po podłączeniu do komputera czujnik nie pokazuje żadnego ciśnienia,co ciekawe komputer na wyświetlaczu nie daje żadnego komunikatu o awarii,jeśli możesz podaj jakiś link na tą część,jak pisałem ponoć wszystkie zawory wyczyszczone tak więc zabrudzenie syfem z paliwa nie wchodzi w grę
Na po,pie jest cewka modulacyjna który ustala cisnienie w szynie CR, a na samej szynie jest czujnik ciśnienia i zawór przelewowy. Może zawór przelewowy jest uszkodzony i dlatego nie pokazuje Ci ciśnienia.. wszystko idzie w przelew i dlatego auto ma muła..
wszystko ok,tylko nadal nie wiem jak te części wyglądają,auto było u mechanika bez mojej obecności ,więc nie wiem czego szukać na allegro
ps:jak zdążyliście zauważyć nie jestem ORŁEM z zakresu elektromechaniki samochodowej !
tzn:niektóre sprawy typu czujniki i inne elektromechaniczne mnie przerastają lub nie mam do nich cierpliwości ,sprawy czysto mechaniczne typu zawieszenie ,nie wywołują u mnie szoku!
jeżeli jesteś pewien że to czujnik ciśnienia na szynie to mam taki i mogę go odsprzedać co prawda używany ale jest dobry. u mnie chodził. Wymieniłem na nowy bo miałem nowy i myślałem że jest uszkodzony no ale wyszło że nie wiec już nie ruszałem niczego.. jak coś to napisz na PW.
gdyby mechanik mógł zrobić zdjęcie tego elementu było by łatwiej powiedzieć coś na ten temat...
dario040, Jeśli diagnostyka komputerowa wykazała, że czujnik wysokiego ciśnienia na listwie nie odczytuje ciśnienia to go poprostu wymień.
Masz wyczyszczony zawór regulacyjny na pompie CR, zawór EGR razem z kolektorem dolotowym sprawdzony elektrozawór EGR, wyczyszczony wkład przepływomierza, sprawny czujnik ciśnienia doładowania.
Prawdopodobnie niesprawny czujnik ciśnienia powoduje przejście silnika w tryb awaryjny. Zrób test zegarów bo być może masz niesprawną kontrolkę MIL (checkengine) i dlatego się nie zapala.
Te linki które podał Ci sash997, to właśnie czujnik wysokiego ciśnienia
[ Dodano: Sro Kwi 11, 2012 23:10 ] gingol, na listwie nie ma zaworu przelewowego, przelew jest na pompie i to w jakim stopniu jest otwarty zależy właśnie od zaworu regulacyjnego (Nazwałeś go cewką modulacyjną)
Witam,czujnik ciśnienia wymieniony!,niestety,dalej to samo!!!,a może to wina nie wykasowanego błędu ? który pokazywał komputer? a po wymianie nie został wykasowany ?,bo jeśli nie to ja już nie wiem
czy może to być komputer sterowania silnika?
A tak dla ciekawości.. co za komputer diagnostyczny to był? Bo jeżeli nie T4 to święto wieżyc temu co pokazał nie warto. Interkooler i węże sprawdzone?
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Kwi 20, 2012 18:07
kolego automechanik ja miałem padnięty ten czujnik i auto przeszło w tryb awaryjny ale MIL mi sie nie paliła...(mam sprawną kontrolke),też mi sie wydawało że powinna sie zapalić w takiej sytuacji
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
dario040 [Usunięty]
Wysłany: Sob Kwi 21, 2012 07:48
VMatas napisał/a:
A tak dla ciekawości.. co za komputer diagnostyczny to był? Bo jeżeli nie T4 to święto wieżyc temu co pokazał nie warto. Interkooler i węże sprawdzone?
witam,niestety nie wiem co to za komputer,ale prawdopodobnie nie T4,,jestem już bezsilny ,wstyd już jeżdzić ,gdy na ROWERACH mnie spod świateł objeżdzają
sash997, czy objawy padniętego czujnika były takie same jak u kolegidario040, ? I czy wszystko wróciło do normy po wymianie czujnika?
Czy konieczny był reset komputera, czy skasowanie błędu T4 ?
Kolega dario040, kupił używkę być może również niesprawną i mamy powtórkę z rozrywki.
Myślę, że dobrze byłoby jeśli nie ma dojścia do T4 zrobić podmianę na czujnik z silnika który dobrze pracuje. Dostęp i podmiana jest banalnie prosta i nie zaszkodzi ani biorcy ani dawcy.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pon Kwi 23, 2012 21:34
obiawy miałem takie że wywaliło mi błąd czujnika ciśnienia,CHECK mi sie nie zapalił i auto przeszło w tryb awaryjny,po wymianie czujnika wszystko wruciło do normy a błąd wykasowałem po roku,niepamiętam tylko jakie tam ciśnienie pokazywał ten zepsuty
[ Dodano: Pon Kwi 23, 2012 22:34 ]
ale ale ...kolega napisał że niema błędu czujnika a że tylko ciśnienia niema na listwie... może komputer parametry źle pokazuje a ciśnienie jest ale bardzo małe?? np przez awarie zaworka na pompie cr??
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Nie ma takiej opcji by ciśnienia nie było na listwie, skoro silnik odpala i pracuje tyle, że ze zmniejszoną mocą. Odczyt parametrów wykazał brak ciśnienia na listwie ale komputer diagnostyczny czyta ciśnienie właśnie z czujnika i jeśli jest uszkodzony to może nie odczytać ciśnienia.
Sterownik silnika w sytuacji braku tej informacji nie będzie regulował ciśnienia w zależności od obciążenia i informacji z pozostałych czujników lecz ustali uśrednioną wartość.
Kontrolka checkengine zapala się tylko w sytuacji gdy usterka silnika powoduje zatruwanie środowiska lub ewentualnie grozi uszkodzeniem silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum