Mam mały probem z moim Roverem (MG ZR 160)
Została rozebrana górna część głowicy trzymająca wałki rozrządu (żeby uszczelnić na łączeniu) i jednoczesnie zostały odkrecone mechanizmy VVC które sterują zmianą fazy dwóch krótkich wałków rozrządu.
Mechanizmy te muszą być odpowiednio ustawione i przykręcone
a zatem potrzebuje danych technicznych do odpowiedniego zamontowania tych mechanizmów.
Czy jest ktoś kto ma wiedzę w tym temacie i mógł by mi jakoś pomóc???!!!!
Ostatnio zmieniony przez thef Wto Sty 13, 2009 09:30, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 12, 2009 19:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ZTCP kolega Sachar to zrobił, ale od tego czasu silnik VVC nazywa Very Very Complicated.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 309 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sty 13, 2009 19:25
O, przepraszam, akurat co do działania vvc po mojej robocie to się przyczepić nie można. Nawet udało mi się bebechy z "młynka", które wysypały się na ziemię przy ściąganiu, poprawnie złożyć. A co do instrukcji to możesz się posiłkować tekstem z forum mg. Ważne, żebyś równo ustawił "młynki" i spiął je wałkiem synchronizującym. Jakby co to możesz dryndnąć 505493942, to powiem na co uważać.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 309 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Sty 14, 2009 16:11
Tylko musiałbym się najpierw Mariusza o prawa autorskie zapytać, bo bez jego kilku trików o których mi powiedział, to pewnie bym jeszcze z pięć razy rozkładał, zanim bym się nauczył
Koledzy muszę sie pochwalić !!!!!!!!
Po długich staraniach ( moze niektórzy jeszcze pamietają mój wczesniejszy problem z ustawieniem VVC przy moim MG ZR 160) w końcu poskłądałęm mój 160 konny silniczek VVC.
Autko jak najbardziej spawne, przetestowane i chodzi bez żadnych zażutów, bez dodatkowych awarii i niespodzianek.
Jak narazie to wszystko w jak naj wiekszym pożądku.
POZDRAWIAM wszystkich Roverowiczów
Witam odnawiam stary temat czy ma ktoś opis jak ustawić VVC ? jesli nie to mogę wrzucić cały opis tylk chciałbym żeby sie znalazł w jakims faq lub coś pozdrawiam (mam wszystko wraz z fotkami oraz filmikiem)
Filmik proponuję na YT, a na forum linka swoją drogą gratuluje - mało kto sobie z tym radzi. A tak a propos - dorobiłeś te stukające elementy VVC czy poskładałeś jak było?
Poskładałem bo niestety po głębszej analizie okazało się że wyrobione były nie same małe elemenciki ale te wałeczki pod wpływem obciążeń bocznych dostają kształtu elipsy więc trzeba by napawać lub przetaczać na mniejszy rozmiar i wtedy napawać otwory w "elemencikach" i ustawiać na nowy rozmiar np. na wycinaniu laserowym + utwardzanie
.
Na ebay'u widziałem VVC za 175 funtów (nowe) lub głowice z przebiegiem 20-30 k mil za 220-300 funtów więc jak padnie lepiej tak zrobić.
Gdyby mieć dostęp do warsztatu z obrabiarkami można by się bawić ale tak koszty zbyt duże.
Oki dam filmik + resztę tutaj jak tylko opracuje. Naprawdę nie jest to takie trudne jak mówią a słyszałem kiedyś tekst gdy spaliłem sprzęgło w oplu kadecie rocznik 82 że nie wymienię pod blokiem wziąłem książkę okazało się że nie trzeba było nawet skrzyni zrzucać zajęło mi to 8 h przy latarce pod blokiem do 4 w nocy ale na drugi dzień autko śmigało jak burza xd
Kolega Sachar miał kiedyś taki sam problem i dał radę, ale widzę, że już po sprawie.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
lopez jak masz możliwość i czas, to spróbuj napisać art'a w edytorze jakimś tekstów (np. word). Jeśli możesz go opleść fotami, to też będzie fajnie. Wtedy wrzuciłoby się go na stronę główną.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
A oto tłumaczenie bardzo proste na fotce numer 1 widzimy wałek łączacy 2 mechanizmy VVC i jego wycięcie które ma się znajdować równo z płaszczyzna głowicy oraz otwory proadzące w mechanizmach VVC po bokach w górnej obudowie tej którą zakładamy po włożeniu wałkow.
Robimy tak że najpierw wkładamy wałek łączacy fazy i zawsze dokładnie co do 1 zabka na każdym VVC zakładamy próbnie górną obudowę i jeśli widoczne jest prawidłowe ustawienie tzn obydwie zmienne fazy w otworach testowych (tych po bokach) są ustawione prawidłowo widoczny jest otwór w tym dokładnie momencie wałek łączący ma się znajdować właśnie z wycieciem przy płaszczyźnie. Przestawiamy aż uzyskamy właśnie taki efekt.
Gdy już to mamy możemy dać silikon i przykręcić śruby zgodnie z odpowiednim momentem z ksiązki.
Teraz zostaje sam trzpień czy jak to nazwać to które wchodzi od góry i łączy się z zębatka na wałku łączącym fazy. obrazek numer 2. cofamy go śrubokrętem tak aby przy okazji niczego nie porysować i wkładamy to coś i jesli jest minimalnie widoczny tzn około 0.5 mm i otwory powróciły do stanu gdy widac otwór ustawiający w fazach to jest ok powtarzamy aż uzyskamy taki efekt. Montujemy wszystko i jazda.
To tyle jak o czymś zapomniałem piszcie.
Co do silikonu należy dać bardzo cienka warstwę aby nie pozatykać kanałów olejowych.
Odświeżam po dwóch latach ten temat, ponieważ jestem zbyt głupi i nie umiem zrozumieć tego opisu synchronizacji tego układu.
1. problem to to, że "młynki" VVC mają inne numery, wiec zakładam, że się różnią. który jest na przód a który na tył silnika? nie znalazłem nigdzie takiej informacji a nie chce się opierać kolorem uszczelniaczy jako jedyne kryterium rozróżnienia tych części.
2. problem to kompletne moje niezrozumienie tej procedury ustawienia vvc.
wałek synchronizujący ma wycięcie, młynki tez mają znaki co w połączeniu z otworami kontrolnymi w górnej części głowicy da mi poprawne ustawienie fazowości wałków ssących.
problem mam ze zrozumieniem procedury spięcia wałka synchronizującego( łączącego młynki vvc) z tłokiem HCU. tłok ten nie ma żadnego znaku mówiącego o tym, że jego pozycja w względem układu jest prawidłowa.
czy od czasu ostatniego wpisu nie pojawił się jakiś bardziej precyzyjny opis ustawienia tego układu??
marek_gabrys, spróbuj znaleźć namiar do kolegi Sachara - pamiętam, ze kiedyś miał problem, bo przy demontażu wszystko mu się rozsypało i chyba składał sam od nowa, więc może będzie mógł pomóc.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
marek_gabrys: z tego co pamietam, mlynki zalozone na gorna pokrywe, w mlynkach sa otwory kontrolne, musisz cos przelozyc przez obudowe w ten otwor, zakladasz walek regulujacy, a tloczysko zapinasz na walku jednym zabkiem, jak skrecisz wszystko sprawdz proforma ( ostroznie , zeby sie nie rozsypalo ) czy tlok pracuje od oporu do oporu mlynka ( w sensie czy nie spada z walka )
teoretycznie tyle
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Niestety też mam problem z zmontowaniem tego przydał by się opis dokładny. bo czegoś nie rozumiem . A chciałem spytać : te 2 młynki mają być przykręcone do tej ramki co trzyma wałki ?
Bo ja przykręciłem to i wałki są już na swoim miejscu i nie mogę nawet trafić młynkiem w te bolce na wałku !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum