Wysłany: Sob Maj 05, 2012 12:54 [MG TF] - ESP / kontrola trakcji - czy da się to wyłączyć?
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam,
Szperałem trochę po forum, pytałem też wuja Google o radę, ale jakoś nie mogę znaleźć dokładniejszych informacji na temat działania kontroli trakcji w MG TF. Trochę mnie martwi ten mechanizm, bo przyznam, że lubię czasem zabić kilka much na bocznej szybie (jeśli wiecie co mam na myśli ). Stąd mam dwa podstawowe pytania:
1) Czy tę kontrolę trakcji można wyłączyć?
2) Jak jest charakterystyka jej działania? Daje kierowcy swobodę i ratuje wtedy kiedy trzeba, czy raczej wpieprza się zawsze między przysłowiową wódę a zagrychę?
W moich dotychczasowych samochodach ESP nie miałem, parę razy z tym jeździłem w wozach typu VW Passat, czy Ford Mondeo, ale sądzę że w odniesieniu do MG TF to zupełnie inna bajka, więc nie chcę przesądzać zanim nie przeczytam opinii ludzi doświadczonych
Z góry dzięki za wszelką pomoc!
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 05, 2012 12:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomogła: 20 razy Dołączyła: 28 Wrz 2001 Posty: 356 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Maj 05, 2012 22:12 Re: [MG TF] - ESP / kontrola trakcji - czy da się to wyłączy
jabarij napisał/a:
Witam,
Szperałem trochę po forum, pytałem też wuja Google o radę, ale jakoś nie mogę znaleźć dokładniejszych informacji na temat działania kontroli trakcji w MG TF. Trochę mnie martwi ten mechanizm, bo przyznam, że lubię czasem zabić kilka much na bocznej szybie (jeśli wiecie co mam na myśli ). Stąd mam dwa podstawowe pytania:
1) Czy tę kontrolę trakcji można wyłączyć?
2) Jak jest charakterystyka jej działania? Daje kierowcy swobodę i ratuje wtedy kiedy trzeba, czy raczej wpieprza się zawsze między przysłowiową wódę a zagrychę?
W moich dotychczasowych samochodach ESP nie miałem, parę razy z tym jeździłem w wozach typu VW Passat, czy Ford Mondeo, ale sądzę że w odniesieniu do MG TF to zupełnie inna bajka, więc nie chcę przesądzać zanim nie przeczytam opinii ludzi doświadczonych
Z góry dzięki za wszelką pomoc!
To w MG TF jest ESP?
Jeśli lubisz pojeździć bokiem, to radzę Ci uważać. MGF i TF mają bardzo mały rozstaw osi, więc nie spodziewaj się, że uda Ci się jeździć długimi slajdami po winklach. Ten samochód jak się kręci, to kręci się szybko i każda spóźniona kontra to w najlepszym razie obrót, a w gorszym siedzisz w rowie. W tym samochodzie trzeba szybko kręcić kierownicą
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 92 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Maj 06, 2012 09:57
Gonia napisał/a:
Jeśli lubisz pojeździć bokiem, to radzę Ci uważać. MGF i TF mają bardzo mały rozstaw osi, więc nie spodziewaj się, że uda Ci się jeździć długimi slajdami po winklach. Ten samochód jak się kręci, to kręci się szybko i każda spóźniona kontra to w najlepszym razie obrót, a w gorszym siedzisz w rowie. W tym samochodzie trzeba szybko kręcić kierownicą
Zgadzam się i potwierdzam w stu procentach
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wiem jaką charakterystykę prowadzenia mają MG F i TF, wiem że są wymagające... i dlatego właśnie kupię MG a nie np. Mazdę MX-5 Im trudniej coś zrobić tym większa radocha jeśli się uda!
a czy on nie ma po prostu torsena w mocniejszych wersjach?
Myślisz? W sumie poszukam może info na ten temat - nie pomyślałem o tym. Z drugiej strony nie mieści mi się w głowie jak ktoś mógłby szperę oznaczyć w ogłoszeniu jako ESP...
Inna sprawa, że ESP i kontrola trakcji to dwa różne systemy. ESP odpowiada za stabilizacje toru jazdy i wszelkie uślizgi poprzeczne, a kontrola trakcji (TC, ASR i inne akronimy) za uślizg wzdłużny kół czyli utrata przyczepności przy gwałtownym dodawaniu gazu np. Po za tym obecność obu systemów łatwo wyczuć w aucie
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Inna sprawa, że ESP i kontrola trakcji to dwa różne systemy. ESP odpowiada za stabilizacje toru jazdy i wszelkie uślizgi poprzeczne, a kontrola trakcji (TC, ASR i inne akronimy) za uślizg wzdłużny kół czyli utrata przyczepności przy gwałtownym dodawaniu gazu np. Po za tym obecność obu systemów łatwo wyczuć w aucie
To nie do końca tak. Ciężko znaleźć ścisłą definicję i rozgraniczenie między tym czym faktycznie jest ESP a czym jest kontrola trakcji. Te pojęcia mają swoje osobne nazwy i często odmienne działanie u różnych producentów. Przeważnie ESP/ESC stanowią systemy wykorzystujące inne systemy takie jak ASR i ABS do tego, żebyśmy się nie pozabijali.
Czym by to nie było, ja tego nie chcę w roadsterze, a przynajmniej chcę móc to wyłączyć. Gdybym dobierał mój następny samochód pod kątem bezpieczeństwa, kupiłbym Volvo
Xao napisał/a:
tak samo nie do pomyślenia że ktoś przekręca liczniki w aucie
Ja zwykle totalnie olewam przebieg. Nie da się tego w pewny sposób zweryfikować, więc nie jest to dla mnie miarodajne. Zresztą kilometry kilometrom nierówne. Wszystko zależy od tego przez kogo, jak i w jakich warunkach samochód był użytkowany, a tego też nigdy nie ma jak zweryfikować. Samochód trzeba po prostu obejrzeć przed zakupem najdokładniej jak tylko się da i przyjąć do wiadomości, że przy zakupie używanego auta pewne ryzyko zawsze istnieje. Ale to już temat na osobną dyskusję...
Wracając do sedna sprawy - czy jest ktoś na tym forum, kto posiada MG TF z ESP/TC czy jak to tam zwał i potrafi mi odpowiedziec na pytanie: czy da się to wyłączyć?
To nie do końca tak. Ciężko znaleźć ścisłą definicję i rozgraniczenie między tym czym faktycznie jest ESP a czym jest kontrola trakcji. Te pojęcia mają swoje osobne nazwy i często odmienne działanie u różnych producentów. Przeważnie ESP/ESC stanowią systemy wykorzystujące inne systemy takie jak ASR i ABS do tego, żebyśmy się nie pozabijali.
Oczywiście, ze systemy współpracują ale kontrola trakcji odpowiada zawsze za przyczepność kół napędzanych i sama kontrola trakcji nie ma już wpływu na to jak nam zacznie uciekać np dupa. Chociaż w autach RWD TC może zapobiec uciekaniu tyłka przy gwałtownym dodaniu gazu po przez redukcję mocy na kołach ale jak juz zaczniesz lecieć bokiem wtedy działa ESP. Na przykładzie Alfy mogę podać, ze w autach posiadających zarówno ESP jak i kontrole trakcji to drugie możemy wyłączyć przyciskiem i bez problemu ruszać mieląc kołami natomiast ESP (w alfach zwane VDC) wyłączyć nie idzie bez kombinacji i bokiem nawet na śniegu nie polatasz
Jesteś pewny, ze masz u siebie te systemy? Ja mam u siebie kontrole trakcji i z zamkniętymi oczami idzie wyczuć kiedy jest włączona, a kiedy wyłączona.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 86 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Wto Maj 08, 2012 21:10
Nigdy nie spotkałem się ani z F'em, ani z TF'em - który miałby kontrolę trakcji.
Maximum maxów z wyposażenia wspomagającego kierowcę to ABS.
Nie chciałbym być uszczypliwy, ale jeżeli kolega chce auto do latania bokami - to raczej nie F/TF - chyba, że w wersjach Trophy/160. Silnik z tyłu - duża masa na tyle, w słabszych wersjach w zasadzie nie pozwala na jazdę kontrolowanym poślizgiem.
Lepiej już chyba by było znaleźć mx-5 z końcówki lat 90 z 1.8l 140KM pod maską.
A tak BTW - to do latania bokami, zawsze najbardziej odporne będzie E30 z m20b25 lub z wstawionym m50 pod maską .
_________________ "Człowiek, który nie dąży do spełniania własnych marzeń równie dobrze mógłby być warzywem"
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2004 Posty: 163 Skąd: Nowy Sącż
Wysłany: Sro Maj 09, 2012 12:40
Nie ma, nie miał i nie będzie miał TF kontroli trakcji i tak samo jest z torsenem, nie miał nie ma no chyba, że ktoś przełoży mechanizm różnicowy z 2.0 turbo, acha i jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
jabarij nie wiem, czy śmiac się z Ciebie czy płakać, bo jeszcze nie kupileś nawet TF-a, a juz sie o ESP pytasz
Biorąc pod uwagę, że tej zimy na oblodzonej powierzchni jadąc z górki na prostej drodze nagle zaczął mi uciekać tył co skończyło się przejechaniem kilku metrów samochodem postawionym w poprzek drogi i w ostateczności obrotem o 180st i zatrzymaniem się na przeciwległym pasie, domyślam się że mój TF żadnej kontroli trakcji nie ma. Dobrze że nic nie jechało z naprzeciwka bo już by leżał na szrocie na części
Muszę zrobić mu zbieżność bo ma lekko koślawe kółka i zapewne stąd takie niespodzianki.
Nie ma, nie miał i nie będzie miał TF kontroli trakcji i tak samo jest z torsenem, nie miał nie ma no chyba, że ktoś przełoży mechanizm różnicowy z 2.0 turbo, acha i jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
jabarij nie wiem, czy śmiac się z Ciebie czy płakać, bo jeszcze nie kupileś nawet TF-a, a juz sie o ESP pytasz
1) Dzięki za odpowiedź, jest to pierwsza w tym temacie konkretna i temat właściwie wyczerpująca. To właśnie chciałem wiedzieć.
2) Nie rozumiem za bardzo czemu masz się śmiać lub płakać. Czy gdzieś napisałem, że kupiłem już TF? Czy to że nie kupiłem znaczy, że nie mogę zapytać? Dopiero będę kupował. Widzę na allegro wyraźnie napis "ESP", to pytam na forum o co tu chodzi? Najpierw pytam i się zastanawiam, a potem kupuję. Dlaczego za tę praktykę od razu należy mi się zjebka?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2004 Posty: 163 Skąd: Nowy Sącż
Wysłany: Pią Maj 11, 2012 12:43
Wystarczyło poszperać po googlach poźniej na forum poszperać, potem sprawdzić na allegro na ile TF-ów jest w nich ESP, a potem zadawać naiwne pytania.
Jakby ktoś zaznaczył z handlarzy na allegro, że ma komputer pokładowy, albo kurtyny SRS to też byś pytał?
Rozumiem, że na 5 TF-ów wystawionych na allegro 3 mają zaznaczony ESP, więc stąd te pytanie?
Na forum szukałem i znalazłem info, że nie było ESP... w MG F. A mi chodziło o MG TF. Jeśli kilku sprzedawców coś wypisuje, to mam dwa wyjścia: zweryfikować te informacje, albo przyjąć, że są prawdziwe. Dalej sądzę, że wybrałem lepszą drogę.
Gdyby kilku sprzedawców wypisywało coś o komputerze pokładowym, to też najpierw bym poszukał info na ten temat, a w razie ich braku, lub małej wiarygodności, wolałbym się upewnić pytając.
W kurtyny byłoby mi niezmiernie trudno uwierzyć. Ale znów, jeśli byłoby to kilku sprzedawców... zarzuciłbym na forum - najwyżej wrzuciłoby się to na mistrzowie.org, albo do działu z humorem.
Mógłbym z góry założyć, że sprzedawcy wypisują same kłamstwa, ale w takim wypadku przeglądanie ofert traci sens.
Fakt, że tylko niektóre egzemplarze mają wpisany ESP niczego nie rozstrzyga. Mogło to być w wyposażeniu dodatkowym. Mogło być w standardzie, ale pozostali zapomnieli zaznaczyć. Mogło nie być, a niektórzy zaznaczyli, że było.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2004 Posty: 163 Skąd: Nowy Sącż
Wysłany: Pią Maj 11, 2012 15:27
Wystarczyło w takim razie zapytać, czy ma? A nie wypisywać dyrdymały, jak to działa, jak sie wyłącza itp. nie wiedząc, albo nie potwierdzajac czy w ogóle ma to ustrojstwo.
Skończyłem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum