Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 92 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Maj 08, 2012 19:42
Panowie temat stary, ale powraca... przynajmniej dla mnie. Jako że jestem świeżo po wymianie uszczelki pod głowicą zacząłem się troszke zastanawiać nad tą temperaturą oleju. Każdy znajomy, którego pytam o to mówi że ok. 90 stopni to max. a ten mój MGF nawet po wymianie oleju na gęstszy podczas normalnej jazdy pokazuje około 120 stopni, nawet nieco powyżej. Odświeżyłem sobie pamięć czytając cały ten temat i niektórzy piszą tam, że w F'kach przed liftem była inna skala, co dziwne bo szukałem właśnie zdjęć w allegro i starsze MGF mają taką samą skale jak nowsze. Poniżej wrzucam Wam pare zdjęć, ostatnie z nich jest moje zrobione podczas dzisiejszej przejażdżki. Jest to dla mnie temat ważny, bo jeśli faktycznie ta temperatura jest za wysoka to nie chciałbym za kilka tys. znowu robić HGF
A to jest zdjęcie mojego wskaźnika z dzisiejszej, spokojnej przejażdżki:
Jak widać na zdjęciach skala jest identyczna w starych licznikach i moim, nowszym w wersji po lifcie. Zmieniona jest tylko czcionka i kreski. Co o tym myślicie?
[ Dodano: Wto Maj 08, 2012 20:42 ]
Pomożecie?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 08, 2012 19:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja z kolei w wersji po lifcie miałem nowe zegary ale z powodu awarii zegarka wymieniłem na starsze (oba i olej i zegarek). Oba wskaźniki temperatury oleju pokazywały po pewnym czasie jazdy 120 stopni. Dodam, że oba poza detalami graficznymi nie różnią się pokazywaną skalą. Teraz w moim Efie normalnie pokazuje mi zawsze 120 stopni tak jak na załączonym obrazku i tyle pokazywało na starym wskaźniku.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 92 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Maj 09, 2012 18:53
No to masz prawie tak jak ja, bo u mnie podczas normalnej jazdy lekko przekracza 120 a w trasie jak podążam ok 100-140 w chwilowych porywach do 160 to wskazówka jest na środku tam gdzie znaczek stopni Celsjusza. Czekam na relacje innych userów
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Madis, u mnie tak samo, w upalne dni pośrodku skali, a tak to utrzymuje się około 120'c, normalne w tych autach i silnikach, więc można śmiało jeździć. Pamiętajcie że jak się ma VVC to mechanizm załącza się od 4,5k obr. także warto czasem to wykorzystać! a odcięcie dopiero ok 7000 obr.!
PS. Szkoda że wentylator się tak rzadko włącza, ma ktoś sposób żeby włączał się wcześniej i na dłużej? W końcu jak jest lepsze chłodzenie to dłuższa żywotność silnika lepiej zapobiegać niż leczyć
Do tego auta żeby wszystko chodziło jak należy to tylko półsyntetyk 10W40, czytałem o olejach na tym i na angielskim forum, masę tematów, ludzie testowali fullsyntetyki i inne oleje, ale po złych przejściach zawsze wracali do 10W40 (MG też taki zaleca). Obecnie mam Castrola, ale przy następnej wymianie zastanawiam się nad wymianą na Motul 6100 Synergie+ 10W-40
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum