Wysłany: Czw Maj 03, 2012 16:51 [MG ZR IDT ] Swap GT15 na VNT 1852v
Witam wszystkich z racji tego, że już prawie wszystko ogarnąłem przy VNT jest i obiecana fotorelacja W ciągu tygodnia będę dorzucał nowe zdjęcia
Pierwszym krokiem był zakup Turbiny... Decyzja padła na GT1852v Montowana w autach tj. Espace IV Laguna II Avantime z silnikiem 2.2 dci
Ta turbina była montowana również w innych modelach aut ale ze stajni Renault najbardziej pasowała wejściami olejeniem itp.
Po zakupie turbiny warto zakupić Oryginalną śrubę do rurki olejowej zasilającej gdyż nasza z GT15 pasuje rozmiarem i gwintem ale nasza ma 1 dziurke olejową o małej średnicy a org. z VNT ma tych dziurek 4 o duzo większej średnicy a jak wiadomo ta turbina potrzebuje więcej oleju niż nasza GT15 poniezej foto z porównaniem
Następnym etapem było dorobienie flanszy w tym celu zakupiłem kolektor wydechowy i dwie płytki blachy grubości 12mm dałem płytki do tokarza żeby tylko mi zrobił w nich dwa otwory fi 32 na kolektor i fi 40 na VNT reszte robiłem sam za pomocą wiertarki stołowej i szlifierki palcowej. Nastepnie zakupiłem śruby 8mm ze stożka przesmarowałem flansze pastą to tłumików i skręciłem na gotowca Efekt jak ponizej.
Następnym etapem było zdemontowanie GT15 i wsadzenie VNT
Ogkręciłem układ wydechowy olejenie i odpływ wsporniki kolektor węże i wyjąłem Starą bestie GT z wszystkimi flakami
Następnie przesmarowałem kolektor wydechowy pastą do wydechów i przykręciłem kolektor z VNT
Pojawiły się pierwsze problemy mianowicie rura zasilająca strony zimnej wyszła 2 cm od kolektora wydechowego i jak wiadomo nie było by jak węża założyć a druga sprawa stopił by się od temp dlatego należy wziąć do ręki kluczyk 8 i przy muszli od strony zimnej od środka turbiny gdzie idzie zasilanie i odpłym oleju jest 5 śrubek i popuszczamy je wszystkie i mozna muszle obracać o 360 stopni ja obruciłem ją według swoich potrzeb i dokręciłem śrubki i wyszło elegancko
Ps i nie wiem jak angole pchają do ZR-a GT22 bo u mnie 1852v wyszła tyle od wózka
Kiedy miałem juz VNT na miejscu i strone zimną ustawioną przyszła pora na olejenie i tu następne schody się zaczeły... Mianowicie jeśli chodzi o zailanie to obyło się bez wiekszych problemów bo zaniosłem org. rurke z weżykiem do Oring-a i skrócili mi ją tak jak chciałem i pasowała bez problemu Przy przykręcaniu tej rurki do VNT prosze nie zapomnieć o nowych podkłądkach miedzianych bo ja założyłem stare i ciekł olej po założeniu nowych problem znikł
u mnie jak założyłem VNT to spływ oleju wychodził mi 1 cm nad miejscem w bloku gdzie powinien olej spływać. W oringu dorobili mi króćce mówiłem żeby były 15mm a zrobili mi 9 mm i jak to skręciłem to turbina z każdej strony pluła olejem i stroną ciepłą i zimną i jak juz traciłem nadzieje wpadłem na pomysł zeby spływ oleju zrobić do miski olejowej Z racji tego, że miske mamy aluminiową uciąłem na wymiar rurke od klimy fi15 80 stopni i zdemontowałem miske olejową zalałem olej żeby zobaczyć na jakim poziomie jest olej i powyżej tego poziomu wywierciłem dziure i pojechałem do gościa co spawa aluminium i wspawał mi ten króciec na miejscu :)Ten kóciec połączyłem wężem olejowo odpornym z króćcem z turbiny i po sprawie
Miejsce gdzie był ogr. spływ oleju w bloku zaspawałem otwór w śrubie i wkręciłem w blok
Miałem juz olejenie załatwione nad którym walczyłem kilka dni
zacząłem uzbrajać VNT
Pierwsze krokiem było zasilanie od filtra do VNT w tym celu zakupiłem kawałek węża kolano 90 stopni fi 50 i skróciłem wąż org nasz co idzie od przepływki i nałożyłem na niego to kolano i złączyłem z turbiną
następnym krokiem była rura do IC którą nabyłem u Tłumikarza za pare zł wywierciłem w niej dwa otwory fi6 i wspawałem dwie nakrętki. W te nakrętki wkręciłem dwa króćce od org GT15 do mapsensora złączyłem węzem fi50 z turbiną i skręciłem opaskami
mieliśmy juz olejenie zasilanie tłoczenie załatwione przyszła pora na układ wydechowy w tym celu zakupiłem kolana hamburskie fi50 90 stopni i metodą prób i błędów przymierzałem przymierzałem i reszcze raz przymierzałem i poprawiałem wszystko. Sprawdzałem przez długi czas jak to się będzie zachowywać podczas jazdy i breszką odchylałem silnik we wszystkie strony unowiłem koła do maksymalnego zamkniecia amontyzatora żeby pół oś po dziurach nie haczyła o wydech i po dopracowaniu pospawałem wszystko na gotowo
Celowo wcześniej nie pisałem o sterowaniu VNT gdyż to sterowanie które zrobiłem nie zdało egzaminu z tego powodu że było wolne bo Boost w vnt bardzo szybko rósł i gdy gruszka zmieniała położenie łopatek robiła się turbo dziura dlatego zgadałem się na forum VW z gościem który sprzedał mi sterowanie pod VNT na mapsensorze
zakupiłem zaworek N75 podciśnienei zabrałem z EGR który jest u mnie zaślepiony i nie potrzebowałem go
i tu Zaworek n75
tutaj jeszcze mały bałagan z kablami i wężykami który powoli doprowadzam do porządku
Układ wsadziłem do plastikowego pudełka i zamontowałem pod deską rozdzielczą
Układ wyposarzony jest w potencjometr którym można sobie ustawić ciśnienie od 0.5 - 2.5 bara ja wyskalowałem na 1.8 bara
wskaźnik ciśnienia doładowania zamontowałem w miejscu zapalniczki
Ustawiłem sobie turbine tak że podczas spokojnej jazdy około 120km/h dmucha około 0.4 - 0.5 bara a jak się depnie boost leci na 1.8 bara w mgnieniu oka
I na koniec Egzemplarz w którym została przeszczepiona dmuchawa
Jesli chodzi o koszta to powiem wam że przekroczyły one około 80% założenia
Koszta:
Turbina 700 zł
węze olejowe 200 zł
węze podciśnień 40 zł
węze do IC 50zł
Opaski 60 zł
Zaworek n75 100 zł
sterowanie VNT 400 zł
wskaźnik doładowania 100zł
kolano do filtra 50 zł
to wychodzi jakieś 1700 zł a + koszta o których juz zapomniałem a były czyli spawanie dorabianie flanszy zakup blachy i całej reszty
całkowity koszt zakręcił się około 2 tys zł
Efekt Natychmiastowy boost juz przy niskich obrotach wyprzedzanie aut bez żadnego redukowania biegów dużo lepsze elastyczność zwłaszcza podczas jazdy w mieście Powiem wam w ten sposób jak juz moja Kobieta powiedziała po pierwszej jeździe jako pasażer "Co on tak łatwiej przyśpiesza..." to chyba różnica jakaś musiała być skoro nawet kobieta zauważyła hehe
Co do dymienia powiem wam że bez zmian dymi jak dymil wcześniej czyli bez zmian może przez to że na GT15 tez jeździłem na podobnym ciśnieniu
Nie polecam swapa na vnt osobą które nie mają duuuużo cierpliwości w sobie i zamozaparcia bo gdyby nie Remigiusz to w połowie drogi byłem juz tak zmieszany że chciałem się poddać i założyć sporwotem GT15 bo tylko mnie to czasu i nerwów kosztowało Tak, że dzięki Remi opłacało się czaswowo wyszło około 3 tygodni pracy
Pozdrawiam wszystkich i do zobaczenia na zlocie
pomiar na zlocie zweryfikowałbym na normalnej hamowni, bo patrzac po roznych forach, te pomiary są "mocno" orientacyjne, i na plus i na minus szacun za włożoną prace, nagraj jakis filmik jak to się odpycha
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
pewnie masz racje Markzo, ale w najbliższym czasie to najszybciej ta hamownia będzie na zlocie później moge to zweryfikować na innej hamowni i się okaże a filmiki jakieś postaram się w weekend wrzucić
kurde jakoś se nie moge wyobrazić tego potencjometra
tzn
Cytat:
mape masz zrobioną na jakieś tam doładowanie wiec jeśli je sobie zwiekszasz to paliwa nie poda wiecej przez co może zrobić się niezłe kuku
spokojna Twoja głowa mapy mam takie że nawet przy 2 barach paliwa nie braknie na garach
Cytat:
poza tym jakoś nie widze tej turbiny żeby utrzymała w peaku chodzby 1,6 bara
czyli twierdzisz ze ta turbina nie jest w stanie utrzymać ciśnienia przy pałowaniu np 1.6 bara
To Ci powiem że nawet 2.3 utrzymuje jest gdzieś filmik na forum z testów
kurde jakoś se nie moge wyobrazić tego potencjometra
tzn
Cytat:
mape masz zrobioną na jakieś tam doładowanie wiec jeśli je sobie zwiekszasz to paliwa nie poda wiecej przez co może zrobić się niezłe kuku
spokojna Twoja głowa mapy mam takie że nawet przy 2 barach paliwa nie braknie na garach
Cytat:
poza tym jakoś nie widze tej turbiny żeby utrzymała w peaku chodzby 1,6 bara
czyli twierdzisz ze ta turbina nie jest w stanie utrzymać ciśnienia przy pałowaniu np 1.6 bara
To Ci powiem że nawet 2.3 utrzymuje jest gdzieś filmik na forum z testów
no w 2.3 bara w peaku nie uwierze w golfie miałem turbo od pasata (2.0 tdi brd) i jak stroiliśmy to pompowała max 1,5 1,6 bara i po około 2 czy 3 tysiącach km padła a z paliwem to już wogle nie kumam też masz jakiś potencjometr co reguluje dawki paliwa
już wogle nie kumam też masz jakiś potencjometr co reguluje dawki paliwa
nie nie, tym potencjometrem reguluje sobie ciśnienie doładowania i mam do dyspozycji od 0,5 - 2.5 bara
Cytat:
i jak stroiliśmy to pompowała max 1,5 1,6 bara i po około 2 czy 3 tysiącach km padła
ja po swapie zrobiłem juz z 8 tys i póki co (odpukać) wsio ok
Cytat:
no w 2.3 bara w peaku nie uwierze w golfie miałem turbo od pasata (2.0 tdi brd)
gt15 bez geometrii utrzymywała mi 1.7 - 1.8 wiec nie wiem dlaczego nie wierzysz
Cytat:
to pompowała max 1,5 1,6
a czym była sterowana
był robiony pełny soft na podstawie mapy od 110km afn ( stroilismy jakieś 2 godziny )bo mój silnik to 1z 90km bez zmiennej geometrii no i oczywiście był zaworek n75 zmieniany co by ogarniał vnt a co do sterownika to byl 16 bitowy komp z dolożona podstawką i koscią typu eprom
i poprostu zastnanawia mnie to że bez konkretnego softa pisanego przez Tunera to u ciebie jeździ bezawaryjnie
nie znam tych silników bo dlubałem tylko diesle z palety vaga i fiata i w vagu kazda wymiana ( wieksze wtryski, cooler, turbo,) wymagała korekcji mapy (tylko nie piszcie że tuner chciał zarobić bo miałem to za free)
ss-design, Ja grzebałem tez w AFN i masakra jest w tych VAG'ach niz u nas w L-series Rovera
Mozna zmienić mapkę ale nie jest to konieczne Nam głownie chodziło o lepszy dol i szybsza reakcje oraz większe doładowanie My z tymi mapkami mafless i tak mamy już sporo podlany silnik i Turbinka tylko wadzi na więcej
Z wtryskami od SDI i tak u Firq'a z jego mega Turbo następna granica jest 175KM potem wtryski nie wyrabiają już
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
ss-design, Ja grzebałem tez w AFN i masakra jest w tych VAG'ach niz u nas w L-series Rovera
Mozna zmienić mapkę ale nie jest to konieczne Nam głownie chodziło o lepszy dol i szybsza reakcje oraz większe doładowanie My z tymi mapkami mafless i tak mamy już sporo podlany silnik i Turbinka tylko wadzi na więcej
Z wtryskami od SDI i tak u Firq'a z jego mega Turbo następna granica jest 175KM potem wtryski nie wyrabiają już
to wychodzi na to że silniki rovera mają lepsze zaplecze tuningowe niż vagi
a wtryski od sdi nie mają przypadkiem mniejszych końcówek
Sam silnik w sobie jest bardzo odporny , tylko trzeba resztę osprzętu dobrze dograć i powiększyć i tyle.
No właśnie "tylko" i aż "tyle" W TDI czy JTD dogranie osprzętu ma moce powyżej 170KM jest bezproblemowe w l-serii to jest niestety rzeźba i dłubanina na chybił trafił. L seria nigdy nie była, nie jest i nie będzie tak podatna na modyfikacje jak bardziej popularne jednostki bo właśnie o ten cały osprzęt się najbardziej rozchodzi.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum