[R214Si] Uszkodzony MAP sensor - ktoś wymieniał?
Autor
Wiadomość
ADI-mistrzu
Pomógł: 254 razy Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 4437 Skąd: Legionowo Rover 45
Wysłany: Pią Maj 18, 2012 19:23 [R214Si] Uszkodzony MAP sensor - ktoś wymieniał?
Typ : Si Rodzaj silnika : benzyna Pojemnosc silnika : 1.4 16v Rok produkcji : 1997
Witam,
Dostałem komputer z uszkodzonym MAP sensorem (wskazania ciągle na 1000).
Ktoś próbował go wymieniać? Albo jakoś odratować?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 18, 2012 19:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
sew87
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 573 Skąd: rzeszów Rover 75
Wysłany: Pią Maj 18, 2012 19:32
o ile wiem nie da sie go wymienic, ja tez mam go zepsutego bo ciagnie mi paliwa ponad 10 l w miescie a wszytko bylo wymienianie oprucz kompa
_________________ sew
ADI-mistrzu
Pomógł: 254 razy Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 4437 Skąd: Legionowo Rover 45
Wysłany: Sob Maj 19, 2012 05:33
No ja będę próbował go wymieniać.
Nie wygląda na trudną sprawę, 4 nóżki na których się trzyma i 3 piny wlutowane.
sew87
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 573 Skąd: rzeszów Rover 75
Wysłany: Sob Maj 19, 2012 07:59
aha , bo wszyscy mechanicy mowili wymiane kompa ,a nie zabawe z nim ale jak jestes obcykany w tym mozesz sprobowac tylko skad wziasc ten map sensor sam ?
_________________ sew
ADI-mistrzu
Pomógł: 254 razy Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 4437 Skąd: Legionowo Rover 45
Wysłany: Sob Maj 19, 2012 08:39
Właśnie rozbieram MAP'a, zobaczę jak to z nim jest.
Może jakiś zamiennik wykombinuję.
sew87
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 573 Skąd: rzeszów Rover 75
Wysłany: Sob Maj 19, 2012 10:12
ok to daj znac jak ci poszlo
_________________ sew
AndrewS
Klubowicz
Pomógł: 160 razy Dołączył: 27 Lut 2001 Posty: 3644 Skąd: Puławy Rover 800
Wysłany: Sob Maj 19, 2012 23:05
to pewnie jakis bosch albo motorola jest, sa jakies oznaczenia , chyba kiedys slyszalem o zastosowaniu innego zewnetrznego
znalazlem topic o kompie, numer nic nie mowi, ale krotko szukalem, znajac parametry mysle ze cos by dobral w farnelu albo tme
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
ADI-mistrzu
Pomógł: 254 razy Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 4437 Skąd: Legionowo Rover 45
Wysłany: Nie Maj 20, 2012 08:06
Będę próbował dobrać jakiś MAP z innego wolnossaka, może w grupy VW podpasuje.
[ Dodano : Nie Maj 20, 2012 09:06 ]
O ECU piszę wszystko tutaj, co będę więcej wiedział to będę temat rozwijał aby wszystko było w jednym miejscu:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=79075
Ostatnio zmieniony przez ADI-mistrzu Pon Maj 21, 2012 06:30, w całości zmieniany 1 raz
AndrewS
Klubowicz
Pomógł: 160 razy Dołączył: 27 Lut 2001 Posty: 3644 Skąd: Puławy Rover 800
Wysłany: Nie Maj 20, 2012 23:06
hmmm poldek GLI ma chyba zewnetrzny
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
ADI-mistrzu
Pomógł: 254 razy Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 4437 Skąd: Legionowo Rover 45
Wysłany: Pią Cze 15, 2012 12:30
Pierwsze testy z zewnętrznym MAP'em:
Nawet to jakoś chodzi, ale trzeba dopracować
Remigiusz
Pomógł: 375 razy Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 7743 Skąd: Podkarpacie Rover 45
Wysłany: Pią Cze 15, 2012 19:22
To K-seria ma map sensora Na co takie coś jak tam Turba nie ma
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
AndrewS
Klubowicz
Pomógł: 160 razy Dołączył: 27 Lut 2001 Posty: 3644 Skąd: Puławy Rover 800
Wysłany: Pią Cze 15, 2012 22:51
Remigiusz napisał/a: Na co takie coś jak tam Turba nie ma
Masz przepływkę to nie marudź
skad komp ma wiedziec czy silnik jest obciążony, jak nie ma przeplywki
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Remigiusz
Pomógł: 375 razy Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 7743 Skąd: Podkarpacie Rover 45
Wysłany: Sob Cze 16, 2012 00:06
Od sondy lambda albo przepustnicy Nie wiem dlatego się pytam bo dla mnie ten benzyniaki to czarna magia
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
AndrewS
Klubowicz
Pomógł: 160 razy Dołączył: 27 Lut 2001 Posty: 3644 Skąd: Puławy Rover 800
Wysłany: Sob Cze 16, 2012 00:14
eee przepustnica to powie kompowi ze kierowca chce zeby silnik mial ciezko
lambda niby cos tam powie, przy wdepnieciu wysle sygnal na bogato
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
ADI-mistrzu
Pomógł: 254 razy Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 4437 Skąd: Legionowo Rover 45
Wysłany: Sob Cze 16, 2012 05:33
Ale lambda będzie miała duże opóźnienie, ponieważ najpierw musi spalić, potem to wydusić do kolektora, sonda musi załapać i komp zinterpretować. A z MAP'a jest niemal od razu informacja.
Remigiusz
Pomógł: 375 razy Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 7743 Skąd: Podkarpacie Rover 45
Wysłany: Sob Cze 16, 2012 12:05
Ale ten map to mierzy tylko podciśnienie jak dobrze rozumiem Jaki tam siedzi bo pewnie to jest Boscha ?
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
ADI-mistrzu
Pomógł: 254 razy Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 4437 Skąd: Legionowo Rover 45
Wysłany: Sob Cze 16, 2012 12:23
Owszem, ale znając to podciśnienie, można wyznaczyć zapotrzebowanie silnika na powietrze, za co za tym dalej idzie ilość potrzebnego paliwa.
Siedzi tam czujnik Motoroli, sam komputer jest Margneti Marelli (tak, Ci sami co alternatora).
Więcej info tutaj:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=79075
Remigiusz
Pomógł: 375 razy Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 7743 Skąd: Podkarpacie Rover 45
Wysłany: Sob Cze 16, 2012 12:33
ADI-mistrzu , Kurcze dobra informacja Zapomniałem ze u was siedzi map w ECU w środku
Nie wiesz czym ten Klej z platyny można ściągnąć żeby się dostać do 93c46
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
ADI-mistrzu
Pomógł: 254 razy Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 4437 Skąd: Legionowo Rover 45
Wysłany: Sob Cze 16, 2012 13:02
Ten kisiel? Nową szczoteczką do zębów z twardym włosiem.
A po co Ci się do tego wsadu dostać?
Remigiusz
Pomógł: 375 razy Dołączył: 12 Gru 2007 Posty: 7743 Skąd: Podkarpacie Rover 45
Wysłany: Sob Cze 16, 2012 13:24
Ale bez zdanego płynu typu nitro Acetonu sama szczoteczka ? Jest tam IMMO w jednym wkładzie Mozna przeprogramować i wyłączyć
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów