podpinam się pod temat z prośba o instruktaż dla laika jak można sprawdzić samemu posiadając multimetr, sprawność przewodu/czujnika ABS. Otóż od dłuższego czasu (ok 1,5 roku) mam problem z ABS w PT kole, tak wykazały 3 różne (niezależne) badania prze komputer (nie T4). Początkowo kontrolka ABS zaświecała się przy dynamicznym przyspieszeniu, po wyłączeniu zapłonu gasła. Obecnie świeci się już cały czas od momentu uruchomienia silnika. Wymieniany miałem czujnik (nie pomogło) stwierdzono pewnie uszkodzoną piastę (pierścień magnetyczny), wymieniłem i piastę (przed wymianą sprawdzona została na zasadzie papierka i opiłek metalu), lampka ABS nadal się świeci. Chciałbym wykonać test samego czujnika bez jego wyjmowania jeśli jest dobry to problemu chyba trzeba szukać w wiązce która jest zapewne pod tapicerką podłogową (leci z bagażnika gdzieś do przodu - gdzie to nie mam pojęcia).
Osoby obeznane w tej tematyce proszę o pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 01, 2012 14:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Na elektronice ABS pomiędzy pinem 31 i masą zapłon włączony koło się toczy podłączasz multimetr i obserwujesz napięcie ma być w zakresie od 0,8V do 2,5V zależy od prędkości (koło prawe tylne).
Czujnik Prawy Przód jest podłączony jest do elektroniki ABS pin 15 i 16.
czujnik Lewy Przód -II- pin 12 i 28
czujnik Prawy Tył -II- pin 30 i 31
czujnik lewy tył -II- pin13 i 14
po wypięciu wtyczki możesz pomierzyć każde koło omomierzem i porównać pomiary.
A jeżeli czujnik dobry może po prostu masz brud pomiędzy czujnikiem o kołem sygnałowym.
Jeżeli ma kolega oscyloskop na pewno będzie mógł diagnozę postawić dokładniejszą a multimetrem sprawdzi czy ogólnie żyje ten czujnik. No i ma piny może sprawdzić przewody czy mają przejścia, od czegoś trzeba zacząć a jak nie to jechać do warsztatu.
Na początek ustaw sobie multimetr na sprawdzanie ciągłości obwodu i sprawdź przewody od pinów jakie podałem do wtyki czujnika (czy przewody mają przejście) jeżeli tak to ustaw na pomiar napięcia stałego DC i sprawdź napięcie pomiędzy pinem 31 a masą jak opisałem wyżej.
ok poszukam gdzie to jest. Popraw mnie jeśli źle zrozumiałem:
1. szukam pompy ABS zdejmuje jej osłonę, lokalizuje pin 31
2. rozpinam wtyczkę w bagażniku od ABS (PT koło) i w otwory gniazda wpinam druciki
3. miernik ustawiam na 2V (stałe czy zmienne ?) i jednym końcem zwieram z pinem 31 drugim z wystającym z gniazda drucikiem (którym ?)
sterownik pompy jest zazwyczaj na pompie hamulcowej i piny z danego czujnika jak opisałem w poście wyżej na przejście do czujnika mierzysz ustawiając na ciągłość sygnału (na pipczenie w mierniku) nie na wolty
Koło prawy tył pin 31 i jeden przewód na wtyczce ma mieć przejście później pin 31 i drugi ma mieć przejście, żaden z nich nie może mieć do masy przejścia i między sobą też nie,ten pomiar robisz na odpiętej wtyczce od sterownika ABS.
Czujnik Prawy Przód jest podłączony jest do elektroniki ABS pin 15 i 16.
czujnik Lewy Przód -II- pin 12 i 28
czujnik Prawy Tył -II- pin 30 i 31
czujnik lewy tył -II- pin13 i 14
A jeśli okaże się, że przewody są ok, czujnik jest OK ? Pozostaje pompa ABS do sprawdzenia ? Tyle że ja mam TC, więc ciężko kupić używkę, czy taką pompę da się naprawić czy pozostaje tylko wymiana na sprawny egzemplarz ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum