Postanowiłem wymienić IMHO zupełnie nie pasujący do wnętrza R45 i R400 zegarek cyfrowy (do Hondy to on może i pasuje) na analogowy. Po długich poszukiwaniach odpowiedniego kandydata do przeszczepu mój wybór padł na zegarek z Mondeo MK3, pozostała tylko kwestia który model (a jest ich kilka) najładniej by się prezentował we wnętrzu mojego Roverka.
Wersje przed liftingowe odpadły w przebiegach ze względu na logo Forda na tarczy zegara, z wersji po liftingowych zdecydowałem się na model z białą tarczą i chromowaną obwódką.
Pozostało więc trochę porzeźbić w plastiku oraz podłączyć elektrykę do nowego zegara.
Ramka przygotowana pod szpachlowanie:
Efekt końcowy po malowaniu i męczarniach ze szlifowaniem (z braku czasu zamieszczam tylko dwa zdjęcia, jutro dodam jeszcze ujęcia boczne) :
Zdjęć nocnych na razie nie zamieszczam bo czeka mnie jeszcze zmiana podświetlania na bursztynowe (lub pomarańczowo - żółte zależnie jaki kolor diód LED SMD będzie dostępny)
Jeśli będzie takie zapotrzebowanie to napiszę też jak podłączyć elektrykę zegarka.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 12, 2012 12:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
O gustach się nie dyskutuje ale nazwanie kokpitu R400/R45 "kwadratowym" to już bluźnierstwo . Kwadratowy kokpit to ma Volvo 850. Zresztą jakby nie patrzeć większość aut o wyglądzie klasycznym/retro ma zegarek analogowy.
Odnośnie zegarka w R75 to obudowanie go w matowo czarną ramkę jest IMHO dużą wpadką projektanta wnętrza, wystarczy popatrzeć na wygląd zegarka i nawiewów w Roewe 750 czy prototypie R75 Coupe i pomyśleć jak to mogło ładnie wyglądać.
Dokładnie. Moim zdaniem biała tarcza zegarka nie pasuje do niczego. Gdyby założyć białe tarcze zegarów, takie jak w R45 po lifcie i aluramki na zegary i pokrętła (tak jak wspomniał sknerko), to wtedy byłoby
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dokładnie. Moim zdaniem biała tarcza zegarka nie pasuje do niczego. Gdyby założyć białe tarcze zegarów, takie jak w R45 po lifcie i aluramki na zegary i pokrętła (tak jak wspomniał sknerko), to wtedy byłoby
Zgadzam sie w całej rozciągłości (nie zwróciłem uwagi na te czarne tarcze zegarów)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jest...hmmm, srogo że tak się wyrażę Na obecną chwilę za bardzo się wyróżnia na ciemnym tle kokpitu. Można by polepszyc sytuację dając właśnie alu ramki na pokrętła nawiewów i tarcze zegarów i jeszcze alu ramkę na ten zegarek, wtedy to by się już jakoś zgrało a tak... nie za bardzo.
Jak widać na zdjęciach przerobiłem lekko wskazówki. Podświetlanie też zrobiłem więc nocne zdjęcia niebawem.
Aluramki na pokrętła nawiewów oraz tarcze zegarów są w planach, chociaż mocno się zastanawiam nad tymi do tarcz zegarów, bo z tego co się orientuję to bezproblemowo pasują one tylko do R400 i pierwszych R45 (tych co mają obudowę zegarów od R400 z wnęką na podświetlanie wskazówek).
Co do tego że zegar bardzo się wyróżnia to jest to efekt celowy (zegarek z czarną tarczą by był niewidoczny pośród czarnych plastików) chociaż pewnie mniej by to raziło po oczach gdyby dać tam okleinę drewnopodobną (tylko dostać taką komponującą się z resztą plastikowego drewna jest chyba niemożliwe)
Zdjęcia nocne
Ostatnio zmieniony przez mariokal Pią Cze 22, 2012 23:43, w całości zmieniany 2 razy
ja kupiłem do swojej 45ki obramówki zegarów i pasowały bez problemu nawet minimalny luz był, rovka mam z 2001r tak ze smiało kupuj
Tylko że zegary w R45 MK1 występują w 2 wersjach
Wersja starsza z obudową przednią z R400 (a przynajmniej na taką wygląda)
Wersja nowsza
Największe różnice między nimi na pierwszy rzut oka to:
- inne wskazówki (starsza wersja ma takie jak w R400 tylko pomarańczowe)
- inne wskaźniki temperatury i paliwa (starsza wersja ma podobne do tych w R400)
- wycięcie na kontrolki od automatu w starszej wersji (nie wykorzystane bo biegi automatu w R45 podawane są na wyświetlaczu prędkościomierza)
I o ile do starszej wersji aluramki pasują idealnie to nowsza wersja zegarów ma niesymetryczne wycięcie na obrotomierz i prędkościomierz. Niesymetryczność ta polega na różnej głębokości otworów co po założeniu aluramek powoduje że nie dotykają one tarcz zegarów od strony zewnętrznej i powstaje niezbyt estetyczne wyglądająca szczelina (przynajmniej jak dla mnie).
Najprostszym rozwiązaniem problemu było by przełożenie przedniego plastiku ze starszej wersji do nowszej (anglików pełno na allegro) ale nie wiem czy taka kombinacja zadziała bezproblemowo (jeśli ktoś robił takiego składaka to niech się pochwali).
Witam ponownie
Po długich przemyśleniach przedstawiam wersje 2.0 zegarka analogowego do R45.
Główne zmiany jak widać na zdjęciach polegały na pozbyciu się wnęki na przyciski i zrobienie czegoś na wzór R45 po liftingu (oczywiście z zachowaniem oryginalnych przycisków), oraz dołożenie trochę chromu, i proszę bez sugerowania że przerabiam wnętrze na te z mondeo MKIII bo akurat tam przyciski awaryjnych/podgrzewania w wersji poliftingowej zupełnie nie komponują się z resztą przełączników (a nie powiem że mnie nie kusiło żeby dać inne przyciski ale ładniejszych i do tego komponujących się z całością wnętrza nie znalazłem).
Obecna wersja jest w zasadzie ostateczna (w przeciwieństwie do pierwszej która była wprawką stylistyczną) no ale nigdy nie mów nigdy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum