Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT-T 190] uszczelki pokryw zaworów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT-T 190] uszczelki pokryw zaworów
Autor Wiadomość
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sro Cze 13, 2012 16:03   [MG ZT-T 190] uszczelki pokryw zaworów
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002

Witam.
Przy wymianie świec zauważyłem, że trzeba wymienić uszczelki pod pokrywami zaworów - olej w gniazdach dwóch świec, w obu głowicach. Czy istnieją jakieś specjalne procedury typu smarowanie uszczelki olejem, silikon, kolejność przykręcania śrub itd., czy wystarczy oczyścić (czym najlepiej) pokrywy, wymienić uszczelki i ok? kosztowały ponad 60 PLN /szt. i nie chcę ich popsuć. Stąd moje, może naiwne pytanie.
Wszelkie rady mile widziane.
Pozdrawiam.
P.S. Uszczelki mają napis "INLET SIDE" ze strzałką i niektóre fragmenty są wypukłe/wklęsłe - zależy z której strony patrzeć. Zakładać wypukłością do góry (pokrywa) czy na dół (klawiatura)?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 13, 2012 16:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Cze 14, 2012 09:49   

Napisem w stronę kolektora ssącego, bez jakichkolwiek uszczelniaczy, pod warunkiem, że uszczelka jest nowa. Uszczelka musi być do silnika rover 75 lub MG ZT, uszczelka z Kia carniwal nie pasuje mimo,że silnik jest też KV6.

[ Dodano: Czw Cze 14, 2012 10:49 ]
Jeśli użyjesz starej uszczelki najlepszym uszczelniaczem będzie uszczelniacz, klej anaerobowy do płaszczyzn nałożony jak najcieńszą warstwą tylko na płaszczyzny przylegania z dwóch stron uszczelki. Uszczelniacz, szczeliwo anaerobowe ma to do siebie, że utwardza sie w kontakcie z metalem bez dostępu powietrza, dzięki temu nie zachodzi niebezpieczeństwo, że nadmiar oderwie się i powędruje gdzieś w kanały olejowe. Część uszczelniacza wypływająca z powierzchni uszczelnianych jest wypłukiwana przez olej nie stwarzając żadnego zagrożenia.
_________________
rom
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Czw Cze 14, 2012 11:16   

Uszczelki mam nowe, tu zakupiłem. Co do strzałki - faktycznie odwrotnie się założyć nie da :smile: . Pozostaje pytanie o wypukłości zaznaczone na zdjęciu poniżej.

Do klawiatury czy do pokrywy?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Cze 14, 2012 12:13   

HarryVip napisał/a:
Do klawiatury czy do pokrywy?
tak ma leżeć na klawiaturze jak jest na foto , strzałki w kierunku kolektora.

[ Dodano: Czw Cze 14, 2012 13:13 ]
HarryVip napisał/a:
Czy istnieją jakieś specjalne procedury typu smarowanie uszczelki olejem, silikon, kolejność przykręcania śrub
jest określona kolejność stopniowego dokręcania śrub.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Czw Cze 14, 2012 12:20   

Jaka to kolejność? Od środka na zewnątrz, dookoła jakoś, czy może po przekątnych?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Cze 14, 2012 13:04   

najpierw dwie środkowe (1-lewa śr. 2-prawa śr.).Gdyby oznaczyć pozostałe śruby (patrząc z przodu auta ) kolejno od górnej lewej (przedniej głowicy) jako 3, 4,5.....14 zgodnie ze wskazówkami zegara, to kolejność by była taka (po 1 i 2 ) 10,4,5,11,12,13,14 ,3,6,7,8,9.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Czw Cze 14, 2012 15:03   

Jakoś ciężko uwierzyć, że mechaniory tak dokręcają :lol: . No a u mnie w Zakopcu (czytaj: na prowincji) na bank nikt nawet o tej kolejności nie słyszał :grin: . Dzięki za pomoc. Teorię już znam, czas (jutro) na praktykę.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Cze 14, 2012 15:49   

Pokrywę tylną dokręca się troszkę inaczej tzn. stojąc i patrząc z przodu , zaczyna się od prawej środkowej ( 1 ) , potem lewa środkowa (2) , dalej dolna lewa środkowa. górna prawa środkowa,górna lewa środkowa,dolna prawa środkowa i następnie zaczynając od prawej dolnej narożnej (przeciwnie do wskazówek zegara) kolejne aż do dolnej lewej narożnej opuszczając już dokręcone środkowe.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Czw Cze 14, 2012 17:31   

Teraz się trochę pogubiłem. Ale żeby nie przedłużać - zachowując taką numerację jak na zdjęciu poniżej, prawidłowa kolejność to...?
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Cze 14, 2012 18:08   

Tak ,ale nie przejmuj sie tym tak bardzo to pokrywa, bardziej istotne jest skręcanie obudowy wałków rozrządu.
_________________
rom
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Czw Cze 14, 2012 18:11   

To nie wystarczy zdjąć pokrywy??? :shock:
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Cze 14, 2012 18:46   

Sorry napisałem tylko że bardziej istotne jest skręcanie obudowy niż pokrywy. Oczywiscie,że wystarczy pokrywa o ile wyciek na świece jest akurat spod uszczelki pokrywy.
_________________
rom
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Cze 14, 2012 20:04   

HarryVip napisał/a:
zachowując taką numerację jak na zdjęciu poniżej, prawidłowa kolejność to...
pierwsza pokrywa : 1,2,10,4,5,11,12,13,14,3,6,7,8,9,
druga (przy grodzi) : 2,1,5,11,10,4,3,14,13,12,9,8,7,6
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Gonia 




Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 28 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Cze 14, 2012 20:08   

HarryVip napisał/a:
Uszczelki mam nowe, tu zakupiłem. Co do strzałki - faktycznie odwrotnie się założyć nie da :smile: . Pozostaje pytanie o wypukłości zaznaczone na zdjęciu poniżej.
Obrazek
Do klawiatury czy do pokrywy?


Hmmm... Przez parę lat użytkowania samochodów Rover i MG nauczyłam się, że uszczelek Ajusa się nie używa, to najgorszy (lub prawie najgorszy) chłam.
_________________
Gonia
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Czw Cze 14, 2012 21:03   

Gonia napisał/a:
Hmmm... Przez parę lat użytkowania samochodów Rover i MG nauczyłam się, że uszczelek Ajusa się nie używa, to najgorszy (lub prawie najgorszy) chłam.

A przykręcałaś (lub ktoś, komu to zleciłaś) zgodnie ze specyfikacją, o której pisał SeniorA??? Zadałem pytanie bo wiem, że wbrew powszechnej opinii kolejność i moment przykręcania śrub oraz prawidłowy sposób montażu to bardzo ważne kwestie. Nawet najlepsza (czyli wg Ciebie jaka?) uszczelka kiepsko założona, zużyje się bardzo szybko. Poza tym nie widziałem innych w znanych mi sklepach internetowych.
SeniorA
a po co są te otwory, które zaznaczyłem na zdjęciu? Są identyczne jak te pod śruby...
 
 
Gonia 




Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 28 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Cze 15, 2012 07:42   

HarryVip napisał/a:
Gonia napisał/a:
Hmmm... Przez parę lat użytkowania samochodów Rover i MG nauczyłam się, że uszczelek Ajusa się nie używa, to najgorszy (lub prawie najgorszy) chłam.

A przykręcałaś (lub ktoś, komu to zleciłaś) zgodnie ze specyfikacją, o której pisał SeniorA??? Zadałem pytanie bo wiem, że wbrew powszechnej opinii kolejność i moment przykręcania śrub oraz prawidłowy sposób montażu to bardzo ważne kwestie. Nawet najlepsza (czyli wg Ciebie jaka?) uszczelka kiepsko założona, zużyje się bardzo szybko. Poza tym nie widziałem innych w znanych mi sklepach internetowych.
SeniorA
a po co są te otwory, które zaznaczyłem na zdjęciu? Są identyczne jak te pod śruby...


Moja wiedza wynika z kilkunastu lat eksploatacji samochodów MG ROVER :)

Z uszczelniaczy zaworowych Ajusa spadają sprężynki i leją gorzej niż oryginalne po 250 000km. Uszczelki kolektora ssącego nie potrafią uszczelniać kolektorów. Uszczelki kolektora wydechowego są bardzo szybko wydmuchiwane, itd., itd. Dlatego jestem zdania, że tego hiszpańskiego producenta, trzeba unikać... a polski rynek jest tym zalany. W każdej hurtowni to jest. Dlaczego? Pewnie mają na tym niezłą marżę :)
_________________
Gonia
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Cze 15, 2012 09:26   

HarryVip napisał/a:
a po co są te otwory, które zaznaczyłem na zdjęciu?
to są otwory układu przewietrzania skrzyni korbowej.Przy okazji trzeba wyczyścić odolejacze siatkowe i przetkać otworki w mocowaniach przewodów odmy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pią Cze 15, 2012 15:31   

Gonia Dzięki za podzielenie się wiedzą, ale to tylko Twoja prywatna opinia, która w sumie niczego do mojego tematu nie wnosi. Nawet nie wiem jakiego producenta kupić w przyszłości. Niech tak zostanie.
SeniorA Odkręciłem wszystkie śruby, ale za nic nie mogę ruszyć pokrywy... Opukałem ją gumowym młotkiem, ale dalej nic... Jakieś bezcenne rady? :grin:
Pozdrawiam.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Cze 15, 2012 17:51   

HarryVip napisał/a:
Odkręciłem wszystkie śruby, ale za nic nie mogę ruszyć pokrywy.
może przy poprzedniej naprawie panowie złożyli na jakimś uszczelniaczu/kleju . Trzeba opukiwać delikatnie młotkiem ( przez drewienko).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Cze 15, 2012 20:24   

pukaj,pukaj napewno puści :lol:
_________________
rom
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ ZT T 190] regulacja zaworow
melo102 Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Sie 17, 2021 21:02
melo102
Brak nowych postów [R75] Kopci po wymianie zaworów
dafit Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Wrz 04, 2012 18:09
dafit
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Uszczelka pokrywy zaworów
kiler1127 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Kwi 24, 2013 08:38
apples
Brak nowych postów [R75] Uszczelka pokrywy zaworów CDT/CDTi
konstanty1981 Rover serii 75, MG ZT 10 Sob Wrz 22, 2012 12:50
21matys
Brak nowych postów [R75] Wymiana hydro popychaczy zaworów
Edisz Rover serii 75, MG ZT 13 Sro Paź 04, 2017 07:52
euronymous_



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink