Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002
Witam.
Przy wymianie świec zauważyłem, że trzeba wymienić uszczelki pod pokrywami zaworów - olej w gniazdach dwóch świec, w obu głowicach. Czy istnieją jakieś specjalne procedury typu smarowanie uszczelki olejem, silikon, kolejność przykręcania śrub itd., czy wystarczy oczyścić (czym najlepiej) pokrywy, wymienić uszczelki i ok? kosztowały ponad 60 PLN /szt. i nie chcę ich popsuć. Stąd moje, może naiwne pytanie.
Wszelkie rady mile widziane.
Pozdrawiam.
P.S. Uszczelki mają napis "INLET SIDE" ze strzałką i niektóre fragmenty są wypukłe/wklęsłe - zależy z której strony patrzeć. Zakładać wypukłością do góry (pokrywa) czy na dół (klawiatura)?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 13, 2012 16:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Napisem w stronę kolektora ssącego, bez jakichkolwiek uszczelniaczy, pod warunkiem, że uszczelka jest nowa. Uszczelka musi być do silnika rover 75 lub MG ZT, uszczelka z Kia carniwal nie pasuje mimo,że silnik jest też KV6.
[ Dodano: Czw Cze 14, 2012 10:49 ]
Jeśli użyjesz starej uszczelki najlepszym uszczelniaczem będzie uszczelniacz, klej anaerobowy do płaszczyzn nałożony jak najcieńszą warstwą tylko na płaszczyzny przylegania z dwóch stron uszczelki. Uszczelniacz, szczeliwo anaerobowe ma to do siebie, że utwardza sie w kontakcie z metalem bez dostępu powietrza, dzięki temu nie zachodzi niebezpieczeństwo, że nadmiar oderwie się i powędruje gdzieś w kanały olejowe. Część uszczelniacza wypływająca z powierzchni uszczelnianych jest wypłukiwana przez olej nie stwarzając żadnego zagrożenia.
Uszczelki mam nowe, tu zakupiłem. Co do strzałki - faktycznie odwrotnie się założyć nie da . Pozostaje pytanie o wypukłości zaznaczone na zdjęciu poniżej.
Do klawiatury czy do pokrywy?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Cze 14, 2012 13:04
najpierw dwie środkowe (1-lewa śr. 2-prawa śr.).Gdyby oznaczyć pozostałe śruby (patrząc z przodu auta ) kolejno od górnej lewej (przedniej głowicy) jako 3, 4,5.....14 zgodnie ze wskazówkami zegara, to kolejność by była taka (po 1 i 2 ) 10,4,5,11,12,13,14 ,3,6,7,8,9.
Jakoś ciężko uwierzyć, że mechaniory tak dokręcają . No a u mnie w Zakopcu (czytaj: na prowincji) na bank nikt nawet o tej kolejności nie słyszał . Dzięki za pomoc. Teorię już znam, czas (jutro) na praktykę.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Cze 14, 2012 15:49
Pokrywę tylną dokręca się troszkę inaczej tzn. stojąc i patrząc z przodu , zaczyna się od prawej środkowej ( 1 ) , potem lewa środkowa (2) , dalej dolna lewa środkowa. górna prawa środkowa,górna lewa środkowa,dolna prawa środkowa i następnie zaczynając od prawej dolnej narożnej (przeciwnie do wskazówek zegara) kolejne aż do dolnej lewej narożnej opuszczając już dokręcone środkowe.
Sorry napisałem tylko że bardziej istotne jest skręcanie obudowy niż pokrywy. Oczywiscie,że wystarczy pokrywa o ile wyciek na świece jest akurat spod uszczelki pokrywy.
Pomogła: 20 razy Dołączyła: 28 Wrz 2001 Posty: 356 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Cze 14, 2012 20:08
HarryVip napisał/a:
Uszczelki mam nowe, tu zakupiłem. Co do strzałki - faktycznie odwrotnie się założyć nie da . Pozostaje pytanie o wypukłości zaznaczone na zdjęciu poniżej.
Obrazek
Do klawiatury czy do pokrywy?
Hmmm... Przez parę lat użytkowania samochodów Rover i MG nauczyłam się, że uszczelek Ajusa się nie używa, to najgorszy (lub prawie najgorszy) chłam.
Hmmm... Przez parę lat użytkowania samochodów Rover i MG nauczyłam się, że uszczelek Ajusa się nie używa, to najgorszy (lub prawie najgorszy) chłam.
A przykręcałaś (lub ktoś, komu to zleciłaś) zgodnie ze specyfikacją, o której pisał SeniorA??? Zadałem pytanie bo wiem, że wbrew powszechnej opinii kolejność i moment przykręcania śrub oraz prawidłowy sposób montażu to bardzo ważne kwestie. Nawet najlepsza (czyli wg Ciebie jaka?) uszczelka kiepsko założona, zużyje się bardzo szybko. Poza tym nie widziałem innych w znanych mi sklepach internetowych.
SeniorA
a po co są te otwory, które zaznaczyłem na zdjęciu? Są identyczne jak te pod śruby...
Pomogła: 20 razy Dołączyła: 28 Wrz 2001 Posty: 356 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Cze 15, 2012 07:42
HarryVip napisał/a:
Gonia napisał/a:
Hmmm... Przez parę lat użytkowania samochodów Rover i MG nauczyłam się, że uszczelek Ajusa się nie używa, to najgorszy (lub prawie najgorszy) chłam.
A przykręcałaś (lub ktoś, komu to zleciłaś) zgodnie ze specyfikacją, o której pisał SeniorA??? Zadałem pytanie bo wiem, że wbrew powszechnej opinii kolejność i moment przykręcania śrub oraz prawidłowy sposób montażu to bardzo ważne kwestie. Nawet najlepsza (czyli wg Ciebie jaka?) uszczelka kiepsko założona, zużyje się bardzo szybko. Poza tym nie widziałem innych w znanych mi sklepach internetowych.
SeniorA
a po co są te otwory, które zaznaczyłem na zdjęciu? Są identyczne jak te pod śruby...
Moja wiedza wynika z kilkunastu lat eksploatacji samochodów MG ROVER
Z uszczelniaczy zaworowych Ajusa spadają sprężynki i leją gorzej niż oryginalne po 250 000km. Uszczelki kolektora ssącego nie potrafią uszczelniać kolektorów. Uszczelki kolektora wydechowego są bardzo szybko wydmuchiwane, itd., itd. Dlatego jestem zdania, że tego hiszpańskiego producenta, trzeba unikać... a polski rynek jest tym zalany. W każdej hurtowni to jest. Dlaczego? Pewnie mają na tym niezłą marżę
Gonia Dzięki za podzielenie się wiedzą, ale to tylko Twoja prywatna opinia, która w sumie niczego do mojego tematu nie wnosi. Nawet nie wiem jakiego producenta kupić w przyszłości. Niech tak zostanie.
SeniorA Odkręciłem wszystkie śruby, ale za nic nie mogę ruszyć pokrywy... Opukałem ją gumowym młotkiem, ale dalej nic... Jakieś bezcenne rady?
Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum