Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] VIS zaknięte
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] VIS zaknięte
Autor Wiadomość
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

  Wysłany: Pon Cze 18, 2012 23:31   [R75] VIS zaknięte
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001

mam takie pytanie czy odczuwa się jakiś dyskomfort jazdy jak silniczki VIS są ciągle zamknięte. Czy samochód jest słaby, głośny, albo jakieś inne problemy z tego faktu mogą wyniknąć??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 18, 2012 23:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Cze 19, 2012 07:22   

samochód jest słabszy i więcej pali. Generalnie ciężko wyprzedzać bez redukcji i wciśnięcia fest gazu w podłogę
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 07:38   

przypadkiem spalanie nie jest duże tylko przy ciągle otwartych?? bo mi osobiście komputer więcej niż 11 w mieście nie pokazuje. No i faktycznie dopiero przy 4 tys. obrotów dostaje dużo mocy, ale to w końcu benzyna, to chyba normalne?? sam nie wiem, bo to pierwsza benzyna.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Cze 19, 2012 07:46   

To znaczy że VIS Power masz sprawny bo on otwiera sie przy 4000obr. Jak masz otwarty pierwszy VIS a zamknięty drugi to spalenie jest jeszcze wieksze a jak masz pierwszy zamknięty a drugi dzieła to spalanie jest trochę wyższe bo musisz bardziej dusić żeby sie rozpędzić a jak jeździsz do 3000obr to mozesz nie zauważyć że VIS masz trafiony bo on otwiera sie przy 2700-2800obr. i tylko jak mu wstawisz to zobaczysz że mułowaty jest i wtedy trochę więcej zje. Mega dużo pali jak oba są otwarte na stałe.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 10:39   

w takim razie proszę o wytłumaczenie tych błędów

P1471- VIS 1 zawór kompensacyjny- zawsze zamknięty
P1473- VIS 2 zawór obciążenia - zawsze zamknięty

znalazłem, że ten pierwszy, to bodajże przekaźnik w konstrukcji silniczka, ale o drugim nic nie wiem
dodam jeszcze, że sterowanie silniczkami za pomocą kompa nie udaje się i błędów nie da się skasować.
może tylko vis-em pierwszym próbował sterować i może faktycznie drugi działa, ale błędy są niezrozumiałe, tym bardziej, że moc jest przy 4 tys i spalanie według mnie w normie

do tego może jest na forum jak zdemontować kolektor, bo mi się nie udało i na forum nie znalazłem instrukcji, ale może coś przeoczyłem :?: po ściągnięciu silniczka widać olej wewnątrz
 
 
amigojwr 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 57
Skąd: Jawor (dolnośląskie)

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 20:09   

Podłączam się pod post kolegi, proszę o instrukcję jak zdjąć kolektor, też muszę wymyć go/ wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej bo jest zasyfiony olejem, czyste moduły vis po podpięciu do kolektora i ponownym odkręceniu są z oleju..
_________________
R75, 2.0, V6, 150 KM, benzyna/lpg, automat, 2001r.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Cze 19, 2012 20:47   

rafalmis1 napisał/a:
w takim razie proszę o wytłumaczenie tych błędów

P1471- VIS 1 zawór kompensacyjny- zawsze zamknięty
P1473- VIS 2 zawór obciążenia - zawsze zamknięty

znalazłem, że ten pierwszy, to bodajże przekaźnik w konstrukcji silniczka, ale o drugim nic nie wiem
tzn. że siłowniki VIS uległy awarii w pozycji zamykającej kanały w kolektorze , a przyczyn ich awarii jest dużo np. przepalone obwody w płytce,zwarcia,padnięte silniczki,zalane olejem,zużyte przełączniki itd.Trzeba VISy rozebrać i szukać przyczyny.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 20:53   

dobrze (w najbliższym czasie i tak zamierzałem je wyciągnąć )ale co z kolektorem, jak do zdemontować, bo tak jak pisałem, nie udało mi się
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Cze 19, 2012 20:57   

rafalmis1 napisał/a:
znalazłem, że ten pierwszy, to bodajże przekaźnik w konstrukcji silniczka, ale o drugim nic nie wiem
dodam jeszcze, że sterowanie silniczkami za pomocą kompa nie udaje się i błędów nie da się skasować.
może tylko vis-em pierwszym próbował sterować i może faktycznie drugi działa, ale błędy są niezrozumiałe, tym bardziej, że moc jest przy 4 tys i spalanie według mnie w normie

Nie rozkminiaj co do czego tylko zdemontuj siłowniki VIS, rozbierz, wykąp w benzynie i posprawdzaj czy działają silniczki, przekaźniki itd. Błędy sugerują uszkodzone oba VISy ale może ten przy 4k obr jakoś działa a zgłasza błąd. Do naprawy kolektora ściągać nie trzeba, zdejmowałbym go dopiero jak by po zdjęciu VIS było widać że jest zasyfiony i nie można poruszyć klapkami.
amigojwr napisał/a:
Podłączam się pod post kolegi, proszę o instrukcję jak zdjąć kolektor, też muszę wymyć go/ wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej bo jest zasyfiony olejem, czyste moduły vis po podpięciu i wyciągnięciu są z oleju..
Zostaw kolektor w spokoju a zajmij się odmami bo pewnie z nimi coś jest, jak tak mocno zaoleja ci siłowniki. w kolektorze powinien być olej ale niewielkie ilości. Jak jest dużo to fakt trza by zdjąć kolektor ale olej z kolektora raczej ma małe szanse wlać się do VISa
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Wto Cze 19, 2012 21:15   

A da się oba silniczki sprawdzić gdy są założone do kolektora? Np. jedna osoba patrzy a druga daje gazu tyle ile trzeba. Chodzi o to czy na postoju działa..
Bo w różnych tematach o tym jedni piszą tak, drudzy tak i nie jest to jednoznacznie wyjaśnione.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Cze 19, 2012 21:19   

Właśnie nigdzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Najlepiej zakupić ELM327 i sprawdzić błędy jak są skasować, jak znowu wyskoczą to vis do naprawy. Koszt 50pln a wygoda duża
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
amigojwr 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 57
Skąd: Jawor (dolnośląskie)

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 21:42   

rafalmis1 napisał/a:
Zostaw kolektor w spokoju a zajmij się odmami bo pewnie z nimi coś jest, jak tak mocno zaoleja ci siłowniki. w kolektorze powinien być olej ale niewielkie ilości. Jak jest dużo to fakt trza by zdjąć kolektor ale olej z kolektora raczej ma małe szanse wlać się do VISa


co osoba to inne podpowiedzi - szok - hehe..

Czym się mam zająć? jakimi odmami? co to jest? :wink:

Postanowiłem podjechać na dniach do dzieja do Częstochowy (jeszcze raz dziękuję za naprawę VIS'ów), a dokładnie w sobotę. Rozebrał mi moduły, okazało się, że oba VISY miałem walnięte. Naprawił je ale polecił wypłukać kolektor w benzynie ekstrakcyjnej. Suche moduły - świeżo naprawione, które przykręcił do kolektora, postanowił wykręcić i sprawdzić - oba były w oleju.

Kwestia jak go teraz wykręcić? A może zając się tymi "odmami"? :wink:
_________________
R75, 2.0, V6, 150 KM, benzyna/lpg, automat, 2001r.
Ostatnio zmieniony przez amigojwr Wto Cze 19, 2012 22:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Cze 19, 2012 22:02   

amigojwr napisał/a:
Czym się mam zająć? jakimi odmami? co to jest?
wpisz do szukajki np. odma , odolejacz , separator i poczytaj , wtedy podejmiesz decyzję co robić.Tu też coś jest
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Cze 19, 2012 22:07   

Jak dzieju każe płukać to wypłucz ja nie widziałem kolektora więc tylko na opisie mogę bazować.
Odmy to takie sztywne rurki z kap zaworowych do dolotu powietrza. służą do odpowietrzania silnika. jak jest z nimi kłopot to potrafią wielkiego spustoszenia narobić. czasem się zatykają albo rurki albo wyloty z kapy zaworowej, czasem zima zamarzają i olej potrafi bagnetem wylecieć i takie tam. W szukajkę wpisać odmy i poszukać albo workshop przejrzeć. olej do kolektora dostaje się odmami więc trzeba zbadać czemu jest go tak dużo.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
amigojwr 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 57
Skąd: Jawor (dolnośląskie)

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 22:09   

dzięki za merytoryczne odpowiedzi, na dniach posprawdzam wszystko i jak się uporam z problemem, dam znać co było nie tak :wink:
_________________
R75, 2.0, V6, 150 KM, benzyna/lpg, automat, 2001r.
 
 
 
dario1282 



Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 29
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Cze 20, 2012 10:27   

Mam pytanie czy ten ELM327 będzie pasował do mojego R75 rok produkcji 1999. W aukcjach jest napisane ,że europejskie auta od 2001r. Proszę o odpowiedź.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 20, 2012 11:38   

z tego co wiem to ELM327 diagnozuje R75 V6 niezależnie od roku produkcji z dieslami jest kłopot ale benzynę daje radę.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
dario1282 



Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 29
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Cze 20, 2012 12:03   

wielkie dzięki :smile:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Cze 20, 2012 15:10   

rafalmis1 napisał/a:
ale co z kolektorem, jak do zdemontować, bo tak jak pisałem, nie udało mi się
gdzieś wcześniej pisałem , ale jeszcze raz :
trzeba najpierw po odpięciu aku i f. powietrza podpinać wtyki połączeniowe osprzętu kolektora i zespołu przepustnicy( VISy,pochłaniacza par,odmy,MAPu,itd.)rozpiąć przewód paliwa ,wykręcić śruby trzymające wiązkę przewodów i śruby 2 tylnych wsporników kolektora, wypiąć tylną wiązkę przewodów zapłonowych,odkręcić 4 śruby mocujące kolektor z przodu.Teraz podważać ostrożnie kolektor na jego rogach (podkładając np. kliny) dopóki nie będzie uwolniony z oringów i wtedy można go unieść do góry.Chyba to wszystko.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 20, 2012 19:57   

była mowa o odmie, a ze nie wszyscy wiem co to i gdzie to, to pogrzebałem i znalazłem jak wygląda
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink