Forum Klubu ROVERki.pl :: Toutorial IC z 75 do MG ZR 2.0ITD oraz wentylatr z MGZR160
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Toutorial IC z 75 do MG ZR 2.0ITD oraz wentylatr z MGZR160
Autor Wiadomość
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pon Cze 18, 2012 20:46   Toutorial IC z 75 do MG ZR 2.0ITD oraz wentylatr z MGZR160

Witam kilka osób prosiło więc wstawiam mały toutorial z wsadzania IC z 75 do Podkręconego MG ZR 2.0itd

Rozpoznanie
Pojazd : MG ZR
Silnik : Diesel
Rok : 2004
Modyfikacje : wszystkich by nie zliczył ;D co do silnika
Tłumik Regazzon dedykowany , dekat , egr off, turbo 1.1-1.2 , Mapy mafless , wtryski z Sdi , stożek Apexi

Cel: Wymiana IC oraz wentylatora klimy + wentylator z VVC

Dawcy: IC z Rover 75 Cdti
Wentylator : Cifa MG ZR 160
Wentylator klimy : Anonymus ;D

Porównanie







Niestety wentylator z VVC jest większy niż sama chłodnica diesla więc trzeba było kombinować i dorabiać zaczepy ;D






Wstępne przymiarki




Wycinka blachy ;)







Dopasowanie węży do chłodnicy nabawiło sporo problemów chłodnica jest przesunięta o prawie 10 cm
Dolny wąż fabryczny pasował na górę, dokupienie węża uniwersalnego ze spiralą nic nie dało gdyż wyjście z chłodnicy oleju jest na prawie 40mm a w chłodnicy 34
Na szczęście Paweł Midowicz miał odpowiedniego węża :) niestety nie wiemy od czego był na pewno nie od rovera ale pasował idealnie :)

jak widać opaska jest wąska, szersza nie ściskała dokładnie i uciekał płyn






Mocowanie chłodnicy


Mocowania IC




Kolanko wchodzące do IC od turbo najlepiej kupić kolanko zwężkę 64-51 (90') ja niestety osobno kupiłem zwężkę i kolanko niestety wychodziło w lampie ;/
kombinacja zeszlifowania sylikonu osadzenia wraz z rurką alu wewnątrz kolanka na silikonie i taśmie do węży wraz z naciętym plastikiem i szeroką opaską nie mają prawa być nieszczelne ale sporo przy tym roboty ;/








Kolejna łapka ;d




Mocowanie klimy


Podłączony zestaw do wejścia
[url=http://naforum.zapodaj.net/d0945379790d.jpg.html]
[/url]





a teraz komplet do wyjścia








Walka z rurkami klimy









Miałem problem ze znalezieniem kluczy żeby odpalić i sprawdzić ;D ale jutro będzie próba szczelność

Druga sprawa minimalnie będę musiał podgolić zderzak

Mam nadzieję że wszystko będzie chulać ok
Wentylator z VVC jest zrobiony na stałe na wyższy bieg
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 18, 2012 20:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 07:40   

:shock: ale rzeźba... nie lepiej było kupić jakiś nowy uniwersalny?
 
 
 
ArO 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 315
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 09:08   

nie będzie mega turbo dziury?
_________________
R200 98'' 1.4 Si
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 10:06   

W porownanie do Ic nowych z wylotami po jednej stronie ten jest sporo mniejszy niz np taki jak ma krzysiek problem tutaj stanowila klima ktorej chyba nikt z montujacych nie posiadal przez co umnie jest dosc malo miejsca
Porownujac stray z nowym powierzchnia robocz 5*73*11,5 a stary 8,5 *29,5*13
Daje odpowiednio 4197,5 i 3259,75 wiec niby tylko 1/4 roznicy ale wieksza powierzchnia plaska


Standard ic z otworami po jednej stronie posiada rdzen 6.5*55*18 co daje 6435 wiec ponad drudie type co seria
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 10:47   

Jak sie mialem zabierac jeszcze w czarnym za FMIC, to jedyna sesnowana opcja dla auta z klima to IC z wejsciem i wyjsciem po lewej stronie auta, mala ingerencja w pas przedni itp itd.

Ty masz strasznie namotane O-o a IC nie liczy sie powierzchnia plaska tylko pojemnoscia, wiekszy nie znaczy lepszy ;) duzo zalezy od kata ustawienia, miejsca itp. Ale masz sporo zakretow kolanek i rur, co tez najlepsze nie jest bo moze zwiekszac opoznienie reakcji na gaz . moze nei musi... tego nie wyliczy sie tak prosto :/

napisz jak odczucia, pomiary - mierzyles temperature przed montowaniem ? na ile to sie oplacilo ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez maniaq Wto Cze 19, 2012 11:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 11:03   

Nie pojemność tylko powierzchnia oddawania ciepła. Sama pojemność IC może nie byc wielka (nawet lepiej bo im wieksza pojemność tym większy lag) byle sumaryczna powierzchnia wszystkich "żeber" była jak największa dlatego trzeba do każdego auta dobrać IC indywidualnie. W jednym gdzie mamy duży wlot w zderzaku spisze się lepiej cienki IC z dużą powierzchnią czołową w innym gdzie mamy mały wlot w zderzaku lepiej spisze się grubszy ale z mniejszą powierzchnią czołową bo bez sensu pchać wielki skoro zderzak będzie przysłaniał IC i tym samym ograniczał przepływ powietrza przez użebrowanie. Tutaj narzeźbione aż miło pierdylion kolanek i opasek.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 12:28   

Racja z ta powierzchnia, znow za szybko myslalem ;) a za wolno pisalem :D

Kolega testowal dlugo FMIC u siebie i nawet taka drobnostka jak pochylenie IC mialo wplyw na temp, bo wiecej/mniej powietrza lapal w zeberka . ale to tylko pomiary i testy pomoga ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 12:28   

No niestety nie da rady wyrżnąć dziury w chłodnicy i w wentylatorze żeby obyło sie bez kolanek ... drugą sprawą jest ich ilość w porównaniu do fabryki czyli niemal identyczna
Co do przysłaniania IC zderzakiem to obecnie jest dokładnie w dolnym otworze (tablicę mam przeniesioną na dół zderzaka IC wchodzi na całą szerokość i wysokość otworu

Co do opasek polecam tematy związane z budową IC gdzie pojedyncze wąskie szybko dawały popalić i zamieniali na szerokie ( ja mam jeden element spięty na wąskich gdyż brakło mi szerokich ale jest spięty po 2szt na łączeniu)



Przed chwilą odpalałem niestety płyn wyleciał obok węża górnego okazało się że miejsce w które wchodzi mocowanie standardowego wentylatora jest jednocześnie zaślepką, po zaślepieniu nadal gdzieś kapie ale od strony pompy wody możliwe że gdzieś płyn skapuje bo dość sporo oblał silnik ;/

Co do temperatury po wpięciu do obd temp rosła od 95-105 na wskazówce nie było widać skoków ale raz poszła dość konkretnie do góry po pałowaniu
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 12:41   

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=252397 tutaj rozne wersje i pomysly na FMIC w ZR-e po co kombinowac jak inni przerabiali temat na kilka sposobow ;)

[ Dodano: Wto Cze 19, 2012 13:41 ]
aha i trzeba by mierzyc tem powietrza, zeby miec podglad na wplyw zmian w IC, a nie plynu
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 13:13   

tuners napisał/a:

Co do opasek polecam tematy związane z budową IC gdzie pojedyncze wąskie szybko dawały popalić i zamieniali na szerokie ( ja mam jeden element spięty na wąskich gdyż brakło mi szerokich ale jest spięty po 2szt na łączeniu)

Akurat mi polecać nie musisz bo mój układ w AR składa się z 2 rur giętych z nierdzewki co ograniczyło układ do tylko do 3 kolanek (2 przy wlotach IC i 1 przy turbo) i 8 opasek. Patrząc w link podany przez maniaqa widać, ze w MG również idzie to zrobić lepiej :)
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 14:31   

Zalezy kto jakie ma zaplecze do roboty i ile kasy chce wydac bo mozna cuda zrobic ale wszystko zalezne jest od $$$ w temacie maniaqa wszystkie prawie sa giete lub spawane mimo wszystko sa dosc wydluzone i z wielu kolanek efekt jak dla mnie ma to dzialac i byc szczelne niz wygladac w dodatku w zadnym watku nikt nie zmienial wentylatora co sie wiaze z przestawieniem chlodnicy i znacznym zmniejszeniem miejsca za chlodnica
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 14:47   

Jak ja policzyłem to u mnie taniej wyszło złożyć dolot z pogiętej na wymiar nierdzewki niż rzeźbić z prostych łączników, kolanek i opasek :)
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 15:14   

Dobrze ze ciebie wszystko taniej lepiej doskonalej uczciwiej i ekologiczniej wychodzi ale daj innym tez zyc nie kazdy jest rownie doskonaly i perfekcyjny wiec jak cie meczy to pouczanie glupich owieczek w kazdym temacie to przejdz albo przeplyn na forum ludzi alfa ktorzy sa idealni a ich samochody unosza sie nad droga :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Cze 19, 2012 18:23   

tuners, pozwól że i ja się wypowiem na temat bo szacun za wykonaną prace bo to nie łatwe zadanie mając klime ale chłopaki mają racje bo za każde kolanko zapłaciłeś pewnie z 40 zł x 7 czy 8 takich tj. około 300 zł i opaski które są bardzo dobre ale nie sa tanie a z chromonikieliny fi50 rury + podjechać do kogoś na TIG-a i i by nie było tyle tych łączników i takich tam i drożej by nie wyszło na pewno jak byś to dobrze rozegrał :)
Ale generalnie robota na PLUS i daj znać jak ruszysz maszyną w droge jaka różnica... U mnie w 220 sdi różnica była spora zwłaszcza z ciepłe dni w ZR w przyszłym miesiącu najprawdopodobniej wskoczy FMIC
ArO, nie będzie :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 18:25   

tuners napisał/a:
Dobrze ze ciebie wszystko taniej lepiej doskonalej uczciwiej i ekologiczniej wychodzi ale daj innym tez zyc nie kazdy jest rownie doskonaly i perfekcyjny wiec jak cie meczy to pouczanie glupich owieczek w kazdym temacie to przejdz albo przeplyn na forum ludzi alfa ktorzy sa idealni a ich samochody unosza sie nad droga :wink:


Hehe standard ostatnimi czasy na forum "komentujcie ale nie krytykujcie" ;) Po to jest forum aby wymieniać opinię i pisać co można zrobić lepiej/taniej/szybciej i to raczej Ty załóż sobie bloga bez możliwości komentowania skoro Ci tak bardzo przeszkadza, ze ktoś mógł zrobić coś inaczej, nie po Twojej myśli. U Ciebie to nawet można było lepiej temat zatytułować bo jest błąd ;) Swoją droga swoje rozwiązanie dolotu właśnie zaczerpnąłem z forum Alfy bo po co kombinować, rzeźbić, przepłacać i marnować czas skoro ktoś wcześniej zrobił już coś lepiej? Żeby mieć złudne poczucie oszczędności? :D
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 19:08   

Co do ceny kolanka sa 4 kupione po 20zl (istnieja sklepy poza fmic)
Kupilem 2 m rury alu za 30 zl
Opaski z ego byly najdrozsze po 9 zl brutto wiec kosztowaly mnie okolo 80-90 zl za komplet
Za ic wentylator do klimy waski i duzy wentyl od vvc w sumie 300 zl
W sumie ic wyszedl troche ponad 300 zl z groszem dla porownania Sam now ic z wyjsciem i wejsciem po jednej stronie to koszt 600zl (na fmic)

Co do teorii plywaka chodzi mi o to ze nie wszyscy musza miec tak samo i nie wszyscy maja taka sama sytlacje z dojsciem do chlodzenia
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 19:23   

No ale przecież ja nie pisze, ze wszyscy mają tak samo mieć tylko pisze jak można to zrobić inaczej moim zdaniem lepiej wystarczy czytać ze zrozumieniem.

Co do tańszych sklepów niż FMIC to się zgodzę też się pokusiłem na tanie kolanka TurboWorks i niestety skończyło się na wymianie. Kolanka 90 stopni były mega krótkie co skutkowało tym, ze brakło dosłownie kilku cm od rur do IC (koleś, który mi giął rury na wzór swoich miał właśnie te dłuższe z FMIC) więc zamówiłem te z FMIC i już wiedziałem dlaczego taka różnica w cenie ;)

Co do opasek to ja zakupiłem szerokie na miejscu po 5zł sztuka w sklepie z artykułami metalowymi :D
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Ostatnio zmieniony przez Pływak Wto Cze 19, 2012 19:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 19:33   

Markzo napisał/a:
:shock: ale rzeźba... nie lepiej było kupić jakiś nowy uniwersalny?


zaprezentuj swojego :P piękniś się znalazł :P

maniaq napisał/a:
tutaj rozne wersje i pomysly na FMIC w ZR-e po co kombinowac jak inni przerabiali temat na kilka sposobow ;)


po to by stwierdzić że tak może być lepiej, co się okaże, ale chodzi o to by forum się rozwijało a nie tylko korzystać z gotowych rozwiązań, "dać coś z siebie a nie tylko brać"

poczekajmy do odpalenia bo zważywszy na inne przeróbki tunersa może np tylna lotka odlecieć albo czujniki parkowania przestać działać :P albo moje lutowanie może puścić ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 19:40   

Głównie chodzi mi o to że wolę wszystko robić sam na własnych pomysłach i sprawdzać jak to wyjdzie niż kopiować wszystko jak leci tego tutka napisałem jakby ktoś się zabierał za to na co może natrafić i czego się spodziewać mi te kolanka pasowały idealnie bo w zrce jest minimum miejsca w sumie zużyłem 2 kolanka 90' 2 kolanka 45' i jeden łącznik antywibracyjny rury alu około 80cm i orginalne węże które też poszły w ruch

Są różne typy ludzi z tego co zauważyłem ty często lubisz krytykować ludzi zanim zaczną jeszcze coś robić ja wolę ich motywować i lubię jak ktoś wychodzi z czymś nowym tak jak mówiłem już kilku osobą które zachęcały mnie do wstawienia VNT jak na razie odpadam to co zrobił FirQ to naprawdę super sprawa i wielkie brawa za to co zrobił ja przy moim czasie wolnym (synek dziewczyna i firma budowlana) to naprawdę od rozebrania samochód stał 3 tygodnie zanim miałem czas na zrobienie wszystkiego
z tą turbiną by musiał znowu stać rok ;d na razie jest sporo rzeczy do roboty więc z mechaniki robię pit stop być może jeszcze torsen wpadnie ale to się zobaczy



Fotki z dzisiaj już uszczelnione wszytko autko pochodziło z 2 h posprawdzane wentylatory itd
temp. dochodzi do 102stopni w życie wchodzą obydwa wentylatory czas 30-40 sec temp spada do 95 i wyłączają się ;)













Ta plama na jednym zdjęciu pod chłodnicą była przed uszczelnieniem ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez tuners Wto Cze 19, 2012 20:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 19:58   

tuners napisał/a:

Są różne typy ludzi z tego co zauważyłem ty często lubisz krytykować ludzi zanim zaczną jeszcze coś robić ja wolę ich motywować i lubię jak ktoś wychodzi z czymś nowym

Ale nie licz na to ze wszyscy będą wyrażali się w samych superlatywach. Jak na razie nikt nie padł z zachwytu, a czepiłeś się tylko mnie zupełnie nie wiedzieć czemu bo jako jedyny chyba napisałem coś konstruktywnego, a nie "nie podoba mi się bo nie" ale chyba też zacznie pisać komentarze "nie bo nie" bo widzę, ze rozpisywanie się nie ma sensu. Jak pisałem po to jest forum, zeby dyskutować, a inni sami podejmą decyzje czy zrobią coś tak czy inaczej. Skoro Ty nie masz ochoty na krytykę i dyskusje to nie wiem po co wklejasz coś na ogólnodostępne forum?

P.S No i widzisz Ty mozesz sobie pozwolić na to aby auto stało 3 tygodnie inni (w tym ja) nie bo wbrew temu co niektórzy sadzą auto mam do codziennej jazdy wiec u mnie w jeden dzień auto wjechało na garaż w następny już wyjechało :)
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGZR160]wtryski z 2.0ti???
scorpion Tuning mechaniczny 21 Nie Lut 24, 2013 10:15
Kozik
Brak nowych postów [MGF] Wydech oraz ChipTuning
trollbee Tuning mechaniczny 29 Wto Maj 27, 2008 16:26
HaDeSsS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Jaki dolot oraz filtr stożkowy
Szlufcik Tuning mechaniczny 2 Pon Sie 13, 2012 17:44
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink