Wysłany: Pon Cze 18, 2012 20:46 Toutorial IC z 75 do MG ZR 2.0ITD oraz wentylatr z MGZR160
Witam kilka osób prosiło więc wstawiam mały toutorial z wsadzania IC z 75 do Podkręconego MG ZR 2.0itd
Rozpoznanie
Pojazd : MG ZR
Silnik : Diesel
Rok : 2004
Modyfikacje : wszystkich by nie zliczył co do silnika
Tłumik Regazzon dedykowany , dekat , egr off, turbo 1.1-1.2 , Mapy mafless , wtryski z Sdi , stożek Apexi
Cel: Wymiana IC oraz wentylatora klimy + wentylator z VVC
Dawcy: IC z Rover 75 Cdti
Wentylator : Cifa MG ZR 160
Wentylator klimy : Anonymus
Porównanie
Niestety wentylator z VVC jest większy niż sama chłodnica diesla więc trzeba było kombinować i dorabiać zaczepy
Wstępne przymiarki
Wycinka blachy
Dopasowanie węży do chłodnicy nabawiło sporo problemów chłodnica jest przesunięta o prawie 10 cm
Dolny wąż fabryczny pasował na górę, dokupienie węża uniwersalnego ze spiralą nic nie dało gdyż wyjście z chłodnicy oleju jest na prawie 40mm a w chłodnicy 34
Na szczęście Paweł Midowicz miał odpowiedniego węża niestety nie wiemy od czego był na pewno nie od rovera ale pasował idealnie
jak widać opaska jest wąska, szersza nie ściskała dokładnie i uciekał płyn
Mocowanie chłodnicy
Mocowania IC
Kolanko wchodzące do IC od turbo najlepiej kupić kolanko zwężkę 64-51 (90') ja niestety osobno kupiłem zwężkę i kolanko niestety wychodziło w lampie
kombinacja zeszlifowania sylikonu osadzenia wraz z rurką alu wewnątrz kolanka na silikonie i taśmie do węży wraz z naciętym plastikiem i szeroką opaską nie mają prawa być nieszczelne ale sporo przy tym roboty
Kolejna łapka
Mocowanie klimy
Podłączony zestaw do wejścia
[url=http://naforum.zapodaj.net/d0945379790d.jpg.html]
[/url]
a teraz komplet do wyjścia
Walka z rurkami klimy
Miałem problem ze znalezieniem kluczy żeby odpalić i sprawdzić ale jutro będzie próba szczelność
Druga sprawa minimalnie będę musiał podgolić zderzak
Mam nadzieję że wszystko będzie chulać ok
Wentylator z VVC jest zrobiony na stałe na wyższy bieg
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 18, 2012 20:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W porownanie do Ic nowych z wylotami po jednej stronie ten jest sporo mniejszy niz np taki jak ma krzysiek problem tutaj stanowila klima ktorej chyba nikt z montujacych nie posiadal przez co umnie jest dosc malo miejsca
Porownujac stray z nowym powierzchnia robocz 5*73*11,5 a stary 8,5 *29,5*13
Daje odpowiednio 4197,5 i 3259,75 wiec niby tylko 1/4 roznicy ale wieksza powierzchnia plaska
Standard ic z otworami po jednej stronie posiada rdzen 6.5*55*18 co daje 6435 wiec ponad drudie type co seria
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jak sie mialem zabierac jeszcze w czarnym za FMIC, to jedyna sesnowana opcja dla auta z klima to IC z wejsciem i wyjsciem po lewej stronie auta, mala ingerencja w pas przedni itp itd.
Ty masz strasznie namotane O-o a IC nie liczy sie powierzchnia plaska tylko pojemnoscia, wiekszy nie znaczy lepszy duzo zalezy od kata ustawienia, miejsca itp. Ale masz sporo zakretow kolanek i rur, co tez najlepsze nie jest bo moze zwiekszac opoznienie reakcji na gaz . moze nei musi... tego nie wyliczy sie tak prosto
napisz jak odczucia, pomiary - mierzyles temperature przed montowaniem ? na ile to sie oplacilo ?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez maniaq Wto Cze 19, 2012 11:21, w całości zmieniany 1 raz
Nie pojemność tylko powierzchnia oddawania ciepła. Sama pojemność IC może nie byc wielka (nawet lepiej bo im wieksza pojemność tym większy lag) byle sumaryczna powierzchnia wszystkich "żeber" była jak największa dlatego trzeba do każdego auta dobrać IC indywidualnie. W jednym gdzie mamy duży wlot w zderzaku spisze się lepiej cienki IC z dużą powierzchnią czołową w innym gdzie mamy mały wlot w zderzaku lepiej spisze się grubszy ale z mniejszą powierzchnią czołową bo bez sensu pchać wielki skoro zderzak będzie przysłaniał IC i tym samym ograniczał przepływ powietrza przez użebrowanie. Tutaj narzeźbione aż miło pierdylion kolanek i opasek.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Racja z ta powierzchnia, znow za szybko myslalem a za wolno pisalem
Kolega testowal dlugo FMIC u siebie i nawet taka drobnostka jak pochylenie IC mialo wplyw na temp, bo wiecej/mniej powietrza lapal w zeberka . ale to tylko pomiary i testy pomoga
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
No niestety nie da rady wyrżnąć dziury w chłodnicy i w wentylatorze żeby obyło sie bez kolanek ... drugą sprawą jest ich ilość w porównaniu do fabryki czyli niemal identyczna
Co do przysłaniania IC zderzakiem to obecnie jest dokładnie w dolnym otworze (tablicę mam przeniesioną na dół zderzaka IC wchodzi na całą szerokość i wysokość otworu
Co do opasek polecam tematy związane z budową IC gdzie pojedyncze wąskie szybko dawały popalić i zamieniali na szerokie ( ja mam jeden element spięty na wąskich gdyż brakło mi szerokich ale jest spięty po 2szt na łączeniu)
Przed chwilą odpalałem niestety płyn wyleciał obok węża górnego okazało się że miejsce w które wchodzi mocowanie standardowego wentylatora jest jednocześnie zaślepką, po zaślepieniu nadal gdzieś kapie ale od strony pompy wody możliwe że gdzieś płyn skapuje bo dość sporo oblał silnik
Co do temperatury po wpięciu do obd temp rosła od 95-105 na wskazówce nie było widać skoków ale raz poszła dość konkretnie do góry po pałowaniu
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Co do opasek polecam tematy związane z budową IC gdzie pojedyncze wąskie szybko dawały popalić i zamieniali na szerokie ( ja mam jeden element spięty na wąskich gdyż brakło mi szerokich ale jest spięty po 2szt na łączeniu)
Akurat mi polecać nie musisz bo mój układ w AR składa się z 2 rur giętych z nierdzewki co ograniczyło układ do tylko do 3 kolanek (2 przy wlotach IC i 1 przy turbo) i 8 opasek. Patrząc w link podany przez maniaqa widać, ze w MG również idzie to zrobić lepiej
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Zalezy kto jakie ma zaplecze do roboty i ile kasy chce wydac bo mozna cuda zrobic ale wszystko zalezne jest od $$$ w temacie maniaqa wszystkie prawie sa giete lub spawane mimo wszystko sa dosc wydluzone i z wielu kolanek efekt jak dla mnie ma to dzialac i byc szczelne niz wygladac w dodatku w zadnym watku nikt nie zmienial wentylatora co sie wiaze z przestawieniem chlodnicy i znacznym zmniejszeniem miejsca za chlodnica
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dobrze ze ciebie wszystko taniej lepiej doskonalej uczciwiej i ekologiczniej wychodzi ale daj innym tez zyc nie kazdy jest rownie doskonaly i perfekcyjny wiec jak cie meczy to pouczanie glupich owieczek w kazdym temacie to przejdz albo przeplyn na forum ludzi alfa ktorzy sa idealni a ich samochody unosza sie nad droga
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
tuners, pozwól że i ja się wypowiem na temat bo szacun za wykonaną prace bo to nie łatwe zadanie mając klime ale chłopaki mają racje bo za każde kolanko zapłaciłeś pewnie z 40 zł x 7 czy 8 takich tj. około 300 zł i opaski które są bardzo dobre ale nie sa tanie a z chromonikieliny fi50 rury + podjechać do kogoś na TIG-a i i by nie było tyle tych łączników i takich tam i drożej by nie wyszło na pewno jak byś to dobrze rozegrał
Ale generalnie robota na PLUS i daj znać jak ruszysz maszyną w droge jaka różnica... U mnie w 220 sdi różnica była spora zwłaszcza z ciepłe dni w ZR w przyszłym miesiącu najprawdopodobniej wskoczy FMIC
ArO, nie będzie
Dobrze ze ciebie wszystko taniej lepiej doskonalej uczciwiej i ekologiczniej wychodzi ale daj innym tez zyc nie kazdy jest rownie doskonaly i perfekcyjny wiec jak cie meczy to pouczanie glupich owieczek w kazdym temacie to przejdz albo przeplyn na forum ludzi alfa ktorzy sa idealni a ich samochody unosza sie nad droga
Hehe standard ostatnimi czasy na forum "komentujcie ale nie krytykujcie" Po to jest forum aby wymieniać opinię i pisać co można zrobić lepiej/taniej/szybciej i to raczej Ty załóż sobie bloga bez możliwości komentowania skoro Ci tak bardzo przeszkadza, ze ktoś mógł zrobić coś inaczej, nie po Twojej myśli. U Ciebie to nawet można było lepiej temat zatytułować bo jest błąd Swoją droga swoje rozwiązanie dolotu właśnie zaczerpnąłem z forum Alfy bo po co kombinować, rzeźbić, przepłacać i marnować czas skoro ktoś wcześniej zrobił już coś lepiej? Żeby mieć złudne poczucie oszczędności?
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Co do ceny kolanka sa 4 kupione po 20zl (istnieja sklepy poza fmic)
Kupilem 2 m rury alu za 30 zl
Opaski z ego byly najdrozsze po 9 zl brutto wiec kosztowaly mnie okolo 80-90 zl za komplet
Za ic wentylator do klimy waski i duzy wentyl od vvc w sumie 300 zl
W sumie ic wyszedl troche ponad 300 zl z groszem dla porownania Sam now ic z wyjsciem i wejsciem po jednej stronie to koszt 600zl (na fmic)
Co do teorii plywaka chodzi mi o to ze nie wszyscy musza miec tak samo i nie wszyscy maja taka sama sytlacje z dojsciem do chlodzenia
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
No ale przecież ja nie pisze, ze wszyscy mają tak samo mieć tylko pisze jak można to zrobić inaczej moim zdaniem lepiej wystarczy czytać ze zrozumieniem.
Co do tańszych sklepów niż FMIC to się zgodzę też się pokusiłem na tanie kolanka TurboWorks i niestety skończyło się na wymianie. Kolanka 90 stopni były mega krótkie co skutkowało tym, ze brakło dosłownie kilku cm od rur do IC (koleś, który mi giął rury na wzór swoich miał właśnie te dłuższe z FMIC) więc zamówiłem te z FMIC i już wiedziałem dlaczego taka różnica w cenie
Co do opasek to ja zakupiłem szerokie na miejscu po 5zł sztuka w sklepie z artykułami metalowymi
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Ostatnio zmieniony przez Pływak Wto Cze 19, 2012 19:33, w całości zmieniany 1 raz
:shock: ale rzeźba... nie lepiej było kupić jakiś nowy uniwersalny?
zaprezentuj swojego piękniś się znalazł
maniaq napisał/a:
tutaj rozne wersje i pomysly na FMIC w ZR-e po co kombinowac jak inni przerabiali temat na kilka sposobow
po to by stwierdzić że tak może być lepiej, co się okaże, ale chodzi o to by forum się rozwijało a nie tylko korzystać z gotowych rozwiązań, "dać coś z siebie a nie tylko brać"
poczekajmy do odpalenia bo zważywszy na inne przeróbki tunersa może np tylna lotka odlecieć albo czujniki parkowania przestać działać albo moje lutowanie może puścić
Głównie chodzi mi o to że wolę wszystko robić sam na własnych pomysłach i sprawdzać jak to wyjdzie niż kopiować wszystko jak leci tego tutka napisałem jakby ktoś się zabierał za to na co może natrafić i czego się spodziewać mi te kolanka pasowały idealnie bo w zrce jest minimum miejsca w sumie zużyłem 2 kolanka 90' 2 kolanka 45' i jeden łącznik antywibracyjny rury alu około 80cm i orginalne węże które też poszły w ruch
Są różne typy ludzi z tego co zauważyłem ty często lubisz krytykować ludzi zanim zaczną jeszcze coś robić ja wolę ich motywować i lubię jak ktoś wychodzi z czymś nowym tak jak mówiłem już kilku osobą które zachęcały mnie do wstawienia VNT jak na razie odpadam to co zrobił FirQ to naprawdę super sprawa i wielkie brawa za to co zrobił ja przy moim czasie wolnym (synek dziewczyna i firma budowlana) to naprawdę od rozebrania samochód stał 3 tygodnie zanim miałem czas na zrobienie wszystkiego
z tą turbiną by musiał znowu stać rok na razie jest sporo rzeczy do roboty więc z mechaniki robię pit stop być może jeszcze torsen wpadnie ale to się zobaczy
Fotki z dzisiaj już uszczelnione wszytko autko pochodziło z 2 h posprawdzane wentylatory itd
temp. dochodzi do 102stopni w życie wchodzą obydwa wentylatory czas 30-40 sec temp spada do 95 i wyłączają się
Ta plama na jednym zdjęciu pod chłodnicą była przed uszczelnieniem
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez tuners Wto Cze 19, 2012 20:00, w całości zmieniany 1 raz
Są różne typy ludzi z tego co zauważyłem ty często lubisz krytykować ludzi zanim zaczną jeszcze coś robić ja wolę ich motywować i lubię jak ktoś wychodzi z czymś nowym
Ale nie licz na to ze wszyscy będą wyrażali się w samych superlatywach. Jak na razie nikt nie padł z zachwytu, a czepiłeś się tylko mnie zupełnie nie wiedzieć czemu bo jako jedyny chyba napisałem coś konstruktywnego, a nie "nie podoba mi się bo nie" ale chyba też zacznie pisać komentarze "nie bo nie" bo widzę, ze rozpisywanie się nie ma sensu. Jak pisałem po to jest forum, zeby dyskutować, a inni sami podejmą decyzje czy zrobią coś tak czy inaczej. Skoro Ty nie masz ochoty na krytykę i dyskusje to nie wiem po co wklejasz coś na ogólnodostępne forum?
P.S No i widzisz Ty mozesz sobie pozwolić na to aby auto stało 3 tygodnie inni (w tym ja) nie bo wbrew temu co niektórzy sadzą auto mam do codziennej jazdy wiec u mnie w jeden dzień auto wjechało na garaż w następny już wyjechało
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum