Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2002
Cześć,
Muszę kupić drążek zbieżności na tył i za chiny ludowe nie wiem jak to się nazywa po angielsku. Wydaje mi się że jest to "track control arm" ale nie jestem pewien. Załączam rzuty tylnego zawieszenia TFa.
Czy ktoś może to zweryfikować?
Pozdrawiam,
Dzięki za odpowiedź. Coś mi się wydaje, że podałeś link do elementu który nazywa się "Lower Link" - oznaczony nr 5 na drugim rysunku od góry. Jest on sporo krótszy od "Track Control Arm".
Teraz to już zgłupiałem - wygląda na to, że sprzedawcy na ebayu nie stosują się do fabrycznego nazewnictwa. Dla nich wszystkie drążki idące do koła to Track Control Arm
To może inaczej... Tylne zawieszenie stuka z prawej strony np. przy przejeżdżaniu progów zwalniających lub wjechaniu w dziurę. Który z tych elementów jest do wymiany?
- Lower Link - http://www.ebay.co.uk/itm/130680148998
...czy może...
- Track Control Arm - http://www.ebay.co.uk/itm...0-/260995309008
Tak na marginesie to do TFa od roku 2004 wsadzano Lower Linki nieregulowane: http://www.ebay.co.uk/itm/130680148998 - ponoć bardziej trwałe. Starego typu nie można już dostać (używane owszem) więc czeka mnie wymiana obydwu jednocześnie (u mnie siedzą jeszcze te regulowane).
A w ogóle to po czym poznałeś / serwis poznał, że Lower Link jest w twoim MGFie do wymiany? Jakie były objawy? Sprowadzałeś część sam czy serwis Miodowicza miał na stanie?
Ogólnie to cena trochę zabija jak na kawałek pręta
po czym poznałeś / serwis poznał, że ta część jest do wymiany? Jakie były objawy?
Ogólnie to auto "pływało", dodawałem gazu ściągało w lewo, puszczałem gaz jechał w prawo (lub na odwrót)... w dodatku łatwo to było zdiagnozować, podniosłem tylne koło i ruszając je był wyczuwalny luz, który zobaczyłem właśnie na tym drążku. Ja miałem wymieniony na używkę w super stanie, także problem z luzami i pływaniem auta załatwiony, tylko muszę jeszcze sprawdzić zbieżność.
Nie widziałem wcześniej tych nowych drążków, ciekaw jestem tylko czy pasują też do wcześniejszych modeli.
z twojego zdjecia to track control arm jest od zbieznosci
po co wymieniacie cale drazki jak mozna wymienic tylko koncowki drazkow? a jak potrzebna tuleja gumowo-metalowa z drugiego konca to tez mozna wymienic tulejke?
koncowka drazka prawie na pewno bedzie pasowac z rovera metro
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Gites, Namieszałeś z tą edycją Jednak muszę powiedzieć że w MGF jest inne zawieszenie (patrz zdjęcie poniżej), u mnie był wymieniony widoczny drążek i on w przypadku MGF po angielsku to "Track Control Arm", w twoim widzę jest inaczej bo są 2 i z tego zdjęcia raczej nikt nie oceni który jest do wymiany, bo może być jeden z nich. Radziłbym podnieść auto, lub pojechać na jakieś trzepaki i ruszając kołem sprawdzić na którym drążku są luzy i który powoduje problem, taka będzie najlepsza diagnoza, a później szukać części ew. regeneracja.
flapjck1 napisał/a:
po co wymieniacie cale drazki jak mozna wymienic tylko koncowki drazkow? a jak potrzebna tuleja gumowo-metalowa z drugiego konca to tez mozna wymienic tulejke?
Jak to Pan Midowicz powiedział, "to nie Audi czy Volkswagen, to MG", dopasowanie tulejki w nim nie jest takie proste, gdyż ona jest pływająca, widziałem to i naprawdę dopasowanie to trudna sprawa, pewnie w jakimś większym zakładzie to zrobią, ale szukanie, czekanie, dzwonienie itp. itd. czasem kosztują więcej zachodu niż zmiana na dobrą używkę lub nowy drążek.
Ostatnio zmieniony przez T-RoX Czw Cze 28, 2012 09:10, w całości zmieniany 1 raz
T-RoX, wklejałeś jakieś zdjęcie? ... bo nic mi się nie wyświetla w Twoim poście.
Poza tym mnie nie chodzi o to żeby ktoś patrząc na zdjęcie stwierdził który ma luzy (no bo to jest przecież niemożliwe) tylko żeby w końcu dogadać się co do nazewnictwa. NAzwy wklejone przeze mnie na zdjęcie pochodzą z instrukcji serwisowej do MG TF i tego będę się trzymał. Swoją drogą to 99% sprzedawców na brytyjskim ebayu używa złych nazw (jeden nawet przyznał mi rację po wymianie paru maili ).
Gites, zdjęcie już jest, coś się nie dodało wcześniej. Ja Tobie nie zarzucam że coś jest nie tak z nazwami, twój opis drążków jest dobry! Chciałem tylko udzielić rady żebyś mógł zdiagnozować co jest co wymiany, a później na ebay'u możesz szukać albo po nazwie albo na identyczny wygląd skoro sprzedawcy nie wiedzą jak się nazywają rzeczy które sprzedają
NIe wiem czy w tf sa te same drazki ale u siebie w mgf-ie wymienialem ostatnio wlasnie koncowki drazkow z tylu i pasowały bez problemu od rovera 218vvc-zalozone bez problemu,zbieznosc tez ustawiona bez najmniejszych zgrzytow wiec watro zobaczyc i porownac bo moze obejdzie sie bez zamawiania z uk.Pozdrawiam
Witam.
Odświeżam temat. Mam luz na obu tylnych drążkach od zbieżności (od strony zwrotnicy/piasty).
Można gdzieś dokupić same te końcówki/sworznie?? na ebay-u tylko całe drążki - ponad 600zł za sztukę
Może ktoś z forum ma jakieś inne rozwiązanie lub jakieś używki do obchnięcia?!?
znalazłem coś takiego:https://www.ebay.pl/itm/MGF-REAR-TRACK-ROD-END-LH-RH-BRAND-NEW-OE-QUALITY/261487722199?hash=item3ce1e1fed7:g:DtsAAOxyaURTfz3d
Czy to to??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum