Nazywając nagwintowany pręt idący od "pompki" cięgnem, a zawleczką element, który mocuje się przy turbinie muszę:
trzymać cięgno i kręcić zawleczką. Czy zawleczka i nakrętka są zgrzane czy nakrętka jest kontrującym elementem?
Nic z tego nie rozumiem. Regulujesz tam gdzie gwint.
mathew napisał/a:
Nie wiem czy jest sens coś regulować? jak uważacie?
Bez wskaznika cisnienia tylko szkod narobisz. zamiast regulowac doprowadz wastegate do porzadku, zeby sie otwieralo i zamykalo jak powinno
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 26, 2012 19:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nazywając nagwintowany pręt idący od "pompki" cięgnem, a zawleczką element, który mocuje się przy turbinie muszę:
trzymać cięgno i kręcić zawleczką. Czy zawleczka i nakrętka są zgrzane czy nakrętka jest kontrującym elementem?
Nic z tego nie rozumiem.
pręt z gwintem = cięgno
element na niego nakręcany=zawleczka
Wprowadziłem takie nazewnictwo, aby dobrze zrozumieć czym kręcić
Dziś też nie dałem temu rady, także nici z jakiejkolwiek regulacji. Wastegate nie jest zblokowany. Po ściągnięciu blaszki zabezpieczającej , zawór turbiny chodzi luźno. Cięgno od pompki przy użyciu siły chodzi także tu jest ok. Poruszyłem tamat bo poprzedni właściciel regenerował turbo i być może wastegate jest tak wyregulowany "na dotarcie" turbiny. Chciałem to sprawdzić.
Nawiązując do odnowy mojego iTD stwierdzam, że napewno coś jest nie tak. Silnik nie dymi, nie bierze oleju (choć turbo trochę mokre) a nie ma mocy, a o elastyczności brak mi słów. Czasem zdarzy się, żę przypomni mu się, że ma turbo i 170 Nm, ale rzadko.
Zacząłbym od odczytu błędów z kompa, ale samobłyskanie podobno tym silniku jest niemożliwe. Mało kto wie jak się za to zabrać.
Tak jak wcześniej ktoś pisał - wywal katalizator. Strumienica + wymiana to koszt 70zł. Stary katalizator sprzedasz za najmniej 300zł. Na 99% będzie się dużo lepiej zbierać. Odetkanie tego kata u mnie trwało z rok czasu a i tak po wywaleniu poczułem dużą różnicę. Samochód ma cofnięty licznik wg mnie. Takie rzeczy dzieją się przy około 250 kkm tak jak napisałeś. Ewentualnie wiertełko 1mm i przewierć korek wlewu paliwa. U mnie pomogło, a też miałem 420D
Dziś miałem ciekawą sytuację:
Wsiadam po pracy do samochodu, załączam silnik a ten na nieco niższych obrotach pracuje. Zatem dodaje gazu, obroty jeszcze nieco spadły po czym podwyższyły się, silnik [racuje nierówno. Obroty spadają i rosną, pod maską słyszę jakąś dyskotekę przekaźników, cykały jak szalone a zarazem obroty nierówno chodzą, w lusterku szaro-poszła chmura. spuściłem gaz, obroty chodziły już równo, odjechałem i wydaje mi się, że przez chwilę silnik nieco żwawiej pracował.
Dzień wcześniej dociskałem wszystkie kostki. Co poruszyłem-nie wiem, ale coś co może być odpowiedzialne za osłabienie silnika.
Zastanawiam się również gdzie jest MAP sensor w dieselku ?
W SDI MAP sensor był na kolektorze ssącym. Nie wiem czym on może sterować w SD, jezeli już to Egr. Egr możesz zatkać. Opis jest na forum, wystarczy poszukać. Co do tykających przekaźników to za silnikiem jest puszka z przekaźnikami. Jeden z nich odpowiada za odcięcie dopływu paliwa do pompy z tego co pamiętam.
Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 21 Skąd: okolice Kłodzka
Wysłany: Nie Lip 01, 2012 19:00 Czarny dym z wydechu to bedzie trop
No właśnie z tym czarnym dymem z wydechu to bym raczej turbo i katalizator zostawił w spokoju. Na sam początek proponuję sprawdzić filtr powietrza, potem wtryski czy któryś nie leje i zawór EGR czy nie jest przypadkiem stale otwarty. U mnie przy dodawaniu gazu na postoju cięgno od turbiny też się nie porusza i jest wszystko O.K. We własnym zakresie można jeszcze sprawdzić czy wirnik turbiny lekko się obraca i nie ma luzów. Czarny dym to niespalone paliwo.
witam jak w temacie chcialbym sie dowiedziec jak sprawdzic czy moja turbina jest sprawna i dodam ze od 2 tys auto ciagnie do przodu a gdy mija 3 tys obr na 3-ce jest taki dziwny jęk zauwazylem ze waż który idzie do turbo pod wplywem mocno przygazowania sie zaciska tak jakby turbo nie puszczalo dalej powietrza
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum