Wysłany: Pon Lip 09, 2012 20:32 [R75] gasnący silnik i problem z klimą
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam
Dzisiaj miałem pewne przygody z klimą i gasnącym silnikiem. Po przejechaniu kilku kilometrów na klimie podczas postoju na światłach zaczęły falować obroty a podczas jazdy co jakiś czas słychać było jakby wiatrak o coś ocierał od czasu do czasu.
Kiedy wyłączyłem klimę obroty się uspokoiły i wiatrak też. Znów włączyłem i to samo. Potem podczas postoju na parkingu przy włączonym silniku podniosłem maskę i było słychać od strony klimy jak coraz ciężej silnik pracuje aż w końcu zgasł.
Pomożecie.... ?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 09, 2012 20:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a podpowiesz mi jak sprawdzić czy też dodać ten olej?
dzisiaj znów chciałem włączyć klimę - dosłownie moment jak obroty zaczęły falować, i zgasł silnik pokazując jednocześnie czerwoną kontrolkę niskiego ciśnienia oleju nie wiem co jest grane
Raczej masz zatartą sprężarkę, stąd duży opór dla silnika i faluje.
Jedź do serwisu klimatyzacji, niech ją sprawdzą
Ilości oleju w układzie nie sprawdzisz
Możesz podłączyć się do automatu i sprawdzić ilość czynnika. Jak automat zassie trochę oleju to znaczy że go masz. Ale nie ma żadnego sposobu na sprawdzenie ile go w układzie jest.
Można przepłukać cały układ i wlać olej na nowo. Ale to kosztowna sprawa. Jak jest zatarta sprężarka to płukanie i wymiana osuszacza konieczna.
Klima chłodziła wcześniej?
Nie masz żadnych wycieków koło kompresora. jak na złączkach kompresora to czynnik razem z olejem mogło wypluć.
Zdejmij pasek i spróbuj pokręcić sprężarką przez tarczę sprzęgiełka, jeśli będzie duży opór to masz zacierającą się lub zatartą sprężarkę. Sprawna sprężarka chodzi lekko i można wyczuć pracujące tłoczki.
Auto mam od lutego a sprężarki nie wymieniałem. Klima nabijana była wraz z wymianą filtrów i odgrzybianiem w czerwcu
Możliwe, że sprężarka była wymieniana i wsadzona jakaś ze szrotu, która przeleżała rozszczelniona na półce w wilgoci rok. W takich warunkach i po takim czasie kompresor w środku jest zardzewiały mocno.
Może układ był całkowicie rozszczelniony i auto tka jeździło jakiś czas.
Jak nabijałeś klimę to dostałeś raport z automatu? Ile czynnika było i ile oleju automat wyciągnął?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum