Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Przybywa wody w zbiorniczku wyrownanwczym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Przybywa wody w zbiorniczku wyrownanwczym
Autor Wiadomość
Naki17 



Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 69
Skąd: Osola / Wrocław



  Wysłany: Czw Sie 09, 2012 09:25   [R200] Przybywa wody w zbiorniczku wyrownanwczym
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witajcie mam problem od 2 dni przybywa mi cieczy w zbiorniczku wyrownawczym wody ale niezauwazylem zeby były tam jakies slady oleju czy cos. Dodam jeszcze ze okolo 3 dni temu jak wracalem z urlopu pekl mi wezyk od chlodnicy wyrownujacy poziom wody zastapilem go innym ale zagina sie on na rurze intercoolera gdy jest doładowanie to moze byc powod?? i auto jakby słabsze sie zrobiło, pozatym jak odkercilem korek wlewu oleju na działajacym silniku to jest tam takie jakies cisnienie ze trudno mi było zakrecic korek z powtrotem poprostu dmucha z tamtad prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony przez Adrian Czw Sie 09, 2012 17:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 09, 2012 09:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Czw Sie 09, 2012 14:22   

a jak auto wystygnie to ciecz wraca do poprzedniego stanu ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Naki17 



Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 69
Skąd: Osola / Wrocław



Wysłany: Czw Sie 09, 2012 14:35   

no wlasnie nie i co mnie strasznie dziwi z kad sie ona tam bierze płyn zrobił sie jakby troche metny i nic wiecej pozatym to cisnienie pod korkiem wlewu paliwa podczas pracy silnika jest normalne??
 
 
yorker 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 116
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Sie 09, 2012 14:43   

Dostaje się tam olej, miałem to samo, za jakiś czas w zbiorniczku zrobi ci się taki rzadszy budyń. Do wymiany uszczelka pod głowicą :/
_________________
POZDRAWIAM
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Sie 09, 2012 15:33   

Sprawdź jeszcze poziom oleju, na pewno ubyło i tak jak piszą Koledzy wyżej uszczelka do wymiany.
 
 
Naki17 



Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 69
Skąd: Osola / Wrocław



Wysłany: Czw Sie 09, 2012 15:35   

własnie jak to wyglada z ta wymiana uszczalki pod głowica wystarczy kupic nowa i załozyc czy konieczne bedzie planowanie głowicy? i wogole to uszkodzenie tej uszczelki pod głowica mogło byc spowodowane zbyt duzym cisnieniem doładawania turbo? bo mam około 1.5 bar??
 
 
Szymon199010 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 160
Skąd: Wolica Kozia

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 09, 2012 15:45   

Kolego masz diesla który jest bardziej odporny na awarię uszczelki niż benzyna. Teraz kilka pytań do ciebie.
Od razu wymieniłeś wąż czy jechałeś chwile bez wody?
Dolewałeś wody na gorący czy zimny silnik? Na odpalonym czy zgaszonym?
Co do turbo to firq jeździł kiedyś chyba na 1.8 bara i dawał silnik radę.
Gdyby jednak to była uszczelka to trzeba planować głowicę.
Możliwą przyczyna jest też pęknięta głowica.
Odpowiedz na pytania to poradzimy dalej.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 09, 2012 15:51   

jeśli coś to nie uszczelka pod głowicą w pierwszej kolejności tylko chłodnica oleju do sprawdzenia, jeśli faktycznie olej się pojawia w zbiorniczku
 
 
Naki17 



Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 69
Skąd: Osola / Wrocław



Wysłany: Czw Sie 09, 2012 16:05   

Szymon199010 napisał/a:
Kolego masz diesla który jest bardziej odporny na awarię uszczelki niż benzyna. Teraz kilka pytań do ciebie.
Od razu wymieniłeś wąż czy jechałeś chwile bez wody?
Dolewałeś wody na gorący czy zimny silnik? Na odpalonym czy zgaszonym?
Co do turbo to firq jeździł kiedyś chyba na 1.8 bara i dawał silnik radę.
Gdyby jednak to była uszczelka to trzeba planować głowicę.
Możliwą przyczyna jest też pęknięta głowica.
Odpowiedz na pytania to poradzimy dalej.

1.jechałem chwilke bez wody zanim skapnolem sie ze cos jest nie tak bo na trasie mi pękł
2. dolewałem wody na goracy silnik jak zatrzymalem sie na stacji naprawilem waz i dolalem wody
i z gory dziekuje wszystkim za zainteresowanie i pomoc :)
 
 
Szymon199010 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 160
Skąd: Wolica Kozia

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 09, 2012 16:10   

A dolewałeś zimna czy ciepłą wodę?
Na zgaszonym czy zapalonym silniku?
 
 
 
Naki17 



Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 69
Skąd: Osola / Wrocław



Wysłany: Czw Sie 09, 2012 16:16   

Szymon199010 napisał/a:
A dolewałeś zimna czy ciepłą wodę?
Na zgaszonym czy zapalonym silniku?

woda byla zimna okolo 23 stopnie i na zgaszonym silniku potem jak zbiorniczek byl pelen odpalilem zeby odpowietrzyl sie układ i dolalem jeszcze troche
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Czw Sie 09, 2012 16:22   

a węze od wody Ci nie puchną ?? popałuj troche maszyne i zobacz jak wyglądają weże od wody
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Naki17 



Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 69
Skąd: Osola / Wrocław



Wysłany: Czw Sie 09, 2012 16:28   

Firq napisał/a:
a węze od wody Ci nie puchną ?? popałuj troche maszyne i zobacz jak wyglądają weże od wody

a nie zworociłem uwagi a co jak by puchły
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Czw Sie 09, 2012 16:30   

to dmucha w układ najprawdopodobniej... sprawdz to
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Naki17 



Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 69
Skąd: Osola / Wrocław



Wysłany: Czw Sie 09, 2012 21:24   

to co podsumowywujac mam uszczelke pod głowica do wymiany tak :( ?
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 09, 2012 21:29   

szoso napisał/a:
jeśli coś to nie uszczelka pod głowicą w pierwszej kolejności tylko chłodnica oleju do sprawdzenia, jeśli faktycznie olej się pojawia w zbiorniczku

Spokojnie, bez nerwów. :grin: Sprawdź trop, który zaproponował Kolega szoso. :ok:
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 09, 2012 21:41   

hgf w Sdi dobre ;) tak jak Szoso napisal ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 10, 2012 15:21   

weź zrób porządek z tym wężykiem na początek a nie chcesz uszczelkę wymieniać, nie może się on zaginać
 
 
Naki17 



Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 69
Skąd: Osola / Wrocław



Wysłany: Sob Sie 11, 2012 10:43   

Bardzo dziekuje wszystkim za pomoc i za zainteresowanie moim problemem :) wydaje mis ie ze to wina tego wezyka wyrownawczego bo ciagle jest zagiety i jakby nie ma przepłyeu moze co powoduje zapowietrzenie ukladu w jakims miejscu np. w chłodnicy i wtedy to powietrze wypiera wode do zbiorniczka ale zastanawiam sie jak mam załozyc to odpowietrzenie jak koniec rurki od chłodnicy wypada idealnie na wezu miedzy ic a silnikiem :) musze dorwac jakis gruboscienny wezyk dzieki wszystkim jak to nie bedzie to to napewno odswierze temat pozdrawiam wszystkich i dziekuje ! :)
 
 
Gonia 




Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 29 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Sie 11, 2012 11:20   

yorker napisał/a:
Dostaje się tam olej, miałem to samo, za jakiś czas w zbiorniczku zrobi ci się taki rzadszy budyń. Do wymiany uszczelka pod głowicą :/


Ty masz trochę inny silnik :P

[ Dodano: Sob Sie 11, 2012 11:18 ]
Naki17 napisał/a:
własnie jak to wyglada z ta wymiana uszczalki pod głowica wystarczy kupic nowa i załozyc czy konieczne bedzie planowanie głowicy? i wogole to uszkodzenie tej uszczelki pod głowica mogło byc spowodowane zbyt duzym cisnieniem doładawania turbo? bo mam około 1.5 bar??


Zacznij od takiej informacji, bo w przypadku, gdy masz zbyt ubogą mieszankę, to mógł silnik szlak trafić.

[ Dodano: Sob Sie 11, 2012 11:20 ]
Szymon199010 napisał/a:

Co do turbo to firq jeździł kiedyś chyba na 1.8 bara i dawał silnik radę.


Chyba wydaje mi się, że do końca to prawda :P
_________________
Gonia
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 Si '98] Olej w zbiorniczku - nie HGF
wojciod Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Sie 13, 2007 23:13
Gość
Brak nowych postów [R200] Mleko w zbiorniczku.
ran2001 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Gru 18, 2010 11:54
kasjopea
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r] Smar w zbiorniczku wyrównawczym
karol1005 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Mar 03, 2009 19:25
oprawca_1978
Brak nowych postów [R200] Budyń w zbiorniczku wyrównawczym ;(
LeoComp Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Wto Paź 07, 2008 12:42
oprawca_1978



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink