Ogólnie jeśli będziesz oglądał takie auto z silnikiem 1.4, 1.6 lub 1.8, to koniecznie go sprawdź pod względem wywalonej uszczelki pod głowicą.
http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html
Zarówno w R25 jak i w R45 montowane były te same silniki, czy to benzyna czy diesel. Nie dotyczy to oczywiście silników V6 które można było spotkać tylko w R45.
Najpierw określ się czego potrzebujesz. R25 jest sporo mniejszy, z kolei w R45 masz dwa typy nadwozia. Jedni wolą hatchback, inni sedana. Co do silników to ja szukałbym raczej diesla. Mój od trzech lat chodzi bez zarzutu a wymieniłem w nim tylko uszczelniacz na wałku rozrządu.
W sprawie bezawaryjności powiem tak: Proton 1996, 1.5, 90KM, na liczniku160.000 - u mnie od 6 lat, zagazowany od dwóch.
Awaria w tym okresie - sonda lambda.
No, ale to se ne vrati.
Takiego auta, to ja juz miec nie będę;(
Czego potrzebuję? W miarę bezawaryjnego auta z klima, niezła blachą no i z opcją załozenia gazu w sekwencji, względnie silnik diesla.
Jak smigam?
Przebieg roczny: ok 12.000 km, 80% to dojazdy do pracy w Warszawie (w obie strony łacznie 30km codziennie). Mam raczej cięzką noge, więc te 100koników, to raczej minimum.
Nie mam rodziny, 90% to jazda w pojedynke, dlatego nie potrzebuje dużego auta.
Co do walorów wizualnych mojego przyszłego zakupu - wolę blondynki.
Samochodów nie oceniam w ten sposób. Auto jest do jazdy i tyle.
Po takim resume - co mi doradzisz Kolego?
A tak poważnie jeśli o Roverki chodzi to wystarczy Ci R25 2.0 iDT. Pamiętaj że dieslem jeździ się inaczej niż benzyną. Ja przed Roverkiem miałem tylko benzyny i musiałem się dosyć długo przyzwyczajać... ale teraz jest miodzio. W miejskich korkach lekką uciążliwością jest dosyć krótka skrzynia przez co często trzeba zmieniać biegi.
Dzięki Marcin.
Brat ma disela (Opel) i bardzo odradza tego typu silniki, bo to "dwumasa", bo pada to tamto.
Ale podobnie odradzano mi zagazowanie, a jak swego czasu czasu przyjechałem pod dom rodzinny Protonem, to Ojca mało apopleksja nie trafiła, że to nie fiat (jego zdaniem to najlepsza marka).
Myslę, że troche szcześcia potrzeba aby trafic na nie zajeżdżony egzemplarz i będzie OK.
A ja tam bym polecił R200/R25/MG ZR z silnikiem benzynowym. 1.4(103KM), 1.6(111KM), 1.8(120KM) lub 1.8VVC(145KM lub 160KM w zależność w którym modelu). Silniki te dobrze znoszą instalacje gazowa, ale oczywiście tylko dobrą sekwencję. Jedyną ich wadą jest dość często wypalająca się uszczelka pod głowicą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum