Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Czw Sie 23, 2012 07:59 [R75] Soft po Tuningu
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Jesli jest ktoś chętny udostępnię swoją mapę która była robiona w firmie włącznie z hamowanią. Jako że jest na forum trochę osób które ogarniają WinOLS zwracam się z prośbą o to iż żeby zobaczyli czy coś jeszcze uda się wyciągnąć z tej mapki. Jest to modyfikacja wersji CDT która pozwoliła uzyskać z 107 fabryki 127 Km i ponad 300 Nm .
Jeśli jest ktoś chętny do popracowania nad nią proszę o podanie maila na pw
Jakby ktoś ją podrasował w racjonalny sposób byłbym wdzięczny i jeszcze jedna prośba o sprawdzenie dawki startowej paliwa czy nie jest za wysoka
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 23, 2012 07:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mnie zastanawia fakt, że na hamowni przed operacją tuningu miałeś 107KM Gdzie się podziało te 9KM
Gdyby nie to, może po tunie byłoby prawidłowe 136 od CDTi Podeślij mapkę, porównam ją z mapką od CDTi (oryginał). Może się okaże, że to to samo
Plik możesz chyba załączyć do PW, a jeśli nie no to ślij na marek roverki pl
Pozdrawiam,
[ Dodano: Pią Sie 24, 2012 23:32 ]
Dostałem pliczek, przerzuciłem go przez WINOLS'a i z tego co ja się orientuję, to jest nieco niższy od CDTi, ale w niektórych miejscach, np. turbo, ma sporo wyższe wartości. Więc być może nie jest to przeklejany gotowiec z internetu tylko ktoś dłubał to i owo. Jak chcesz, mogę połączyć Twoje mapki z mapkami od CDTi i jak chcesz to możesz je sobie wgrać. Pewnie już nic więcej nie wyciągniesz z niego, ale zawsze możesz wprowadzić kody ZCS do auta informując ECU, że masz pakiet x-power 135KM
Potrzebujesz do tego, kodów ZCS z sumą, interefejsu PAsOFt i T4
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie ma znaczenia czy face czy nie face lift Ma znaczenie co masz w mapach. Dlatego lepiej wysłać swoją na przeróbkę i wrzucić. Każdy kto podsyła mi mapki są lekko przekraczające CDTi, albo są prawie takie same. U autora tego tematu lekko podciągnięte turbo, u innego ciut zwiększona mapa wtryskowa lub pedału gazu, która nie wiem specjalnie czy ma w ogóle jakieś znaczenie na zwiększenie mocy.
Sam się uczę i podpieram wiedzą kolegi, który w temacie siedzi dłużej, ale on się boi podjąć próby wzmocnienia map CR - nigdy tego nie robił w tych sterownikach i silnikach
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaRek
Mapa pedału gazu z tego co postudiowałem służy tylko do zmiany charakterystki odpowiedzi silnika na naciśnięcie pedału
Możesz zmieniać rampę, czyli stopień reakcji na naciśniecie pedału
Zmniejszyć tzw. luz jałowy, czyli po jakim początkowym naciśnięciu pedału silnik ma reagować
Oraz możesz zmienić charakterystkę na bardziej nieliniową np. rampa mniejsza w dolnym zakresie obrotów i większa w górnym.
Wnioskuję że mapa ta nie ma wpływu na zwiekszenie mocy
Próbowałeś użyć pluginu damos w Winolsie? Podobno jest to wtyczka do poprawnego rozpoznawania i nazywania map oraz opisywania osi
U mnie we wsadach R75, które mam nie rozpoznaje konkretnych map, w innych popularnych markach tak.
Może damos nie obsługuje R75.
Z tego co poczytałem w różnych źródłach to podobno z CDTi poprzez remap za wiele się już nie wyciągnie.
W swoim aucie był bym zadowolony z 145-150KM Moment 330Nm
Rozumiem istotę tego, tak jak mapę powrotu pedału gazu, tylko że modyfikując wartości tej mapy w/g wskazań kolegi niewiele się zmieniło. No chyba, że zmiany odczułbym robiąc "płaskorzeźbę" albo kratery jak na marsie
U mnie WINOLS jest z kalkami. Rozpoznaje poprawnie mapy i sterownik.
Osie są opisywane, ale nigdy nie dawałem im wiary bo czasami są jakieś dziwne krzaki.
Mam taki tutorial dla silników TDI i z niego czerpię wiedzę. Jest tam przykład jak ograniczać moment, dawkę paliwa, doładowanie itp. itd. tak żeby nie przesadzić. Nie mniej nie mogę tego połączyć z naszymi mapkami w sposób logiczny. Poza tym te wartości dość dokładnie trzeba przeliczyć.
Na pałę nie będę ryzykował
Jeden z kolegów przysłał mi mapkę po modyfikacji przez kogoś z allegro.
Podobno moc jest odczuwalna, ale dowiedziałem się też, że to automat.
A z tego co wyczytałem i usłyszałem, automaty należy bardzo ostrożnie tunować
gdyż w prosty sposób można uszkodzić skrzynię biegów
No i kolega ma CDT, a bez problemu skomunikował się MPPSem - taka mała dygresja.
Pieta a skąd masz WinOLS'a?
Spytam się kolegi czy mogę udostępnić w kręgu naszym ową wersję
Mam tylko problem, bo mojej wersji nie da się uruchomić na win7 tylko XP i to nie na VM.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
WinOlsa mam z popularnego serwisu z pod znaku domowego gryzonia te same wersje widziałem na Elektroda
Mój niestety też nie chodzi pod Win7
Zainstalowałem natomiast najnowszą wersję 2,14 demo ze strony EVC i niby działa na Win7 64bit
Ale poprawnie rozpoznaje 2.14 mapy i opisuje z ECU DDE4.0?
Wyszukuje potencjalne mapy, oczywiście cześć z nich to śmietnik, nie opisuje ich i osi
Nie rozpoznaje ECU
Jest to wersja demo, nie wnikałem jakie są ograniczenia. Funkscjonalnie program działa, nie widziałem krzaków.
[ Dodano: Wto Sie 28, 2012 13:02 ]
Masz wersję z tzw. kalkami
Możesz podać adresy od których zaczynają się kluczowe mapy w CDTI
Typowe mapy łatwo zidentyfikować ale mam takie w, których były wprowadzone zmiany a nie mam pojęcia czego dotyczą.
Może sam plik, który służy do wyszukiwania map w 75 można zgrać?
A Twój wsad który testujesz ile ma KB pojemności?
U mnie znajduje 26 map potencjalnych i 32 (chyba) mapy z kontrolą trakcji.
Generalnie wszystko mogę potestować i popodawać ale muszę najpierw skończyć robotę u siebie, a potem zabrać komputer z firmy, który obsługuje mi te zabawki
Pieta napisał/a:
który służy do wyszukiwania map w 75 można zgrać?
To pewnie jest plik dla sterownika DDE4.0 - wydaje mi się, że masz starą wersję tego WinOLS'a - tę z chomika, nie tę ze strony producenta. Jak poczekasz do wieczora, to wyślę Ci swoją... która też działa, ale nie jest z firmy kolegi.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
No to generalnie okej. Ja mam takie i takie (48KB) z MPPS'a. On sobie zrzuca same tabele z mapami.
Jednak nie da się porównać wtedy dwóch plików (512) i (48) bo adresacja się kompletnie miesza.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Czw Sie 30, 2012 16:50
Niedługo dostarczę update mapki.
Po podniesieniu ciśnienia doładowania muszę dokonać jeszcze niezbędnej korekty.Auto ponownie wjedzie na rolki.
Ale co powiem to po podniesieniu ciśnienia do 1,3 bara jest odczuwalny kop i spalanie
No i przy takich modyfikacjach wyszło że hamulce przydałoby się wymienić
witam wszystkich serdecznie niejako że jestem tu nowy warto się przywitać ale nie moge znaleźć miejsca.
Pisze tutaj gdyż potrzebował bym mapy ori od CDTI bo chce wrzucić do swojego CDT, a nie chce się na razie bawić w mapach dlatego chce orginalne.
pozdrawiam wszystkich
altar3, nie wiem czy to ma jakiś sens. W/g opinii ludzi, którym wrzuciłem taki soft (na zasadzie przeklejania), bo nie ryzykowałbym wrzucania cudzego softu do innego sterownika, nie wiele się zmieniło, a może nawet i nic. Ostatnio skorzystałem z pomocy kolegi, który temat zgłębia nieco bardziej i przygotował mi mapkę, która dużo więcej daje niż CDTi. Ostatnio kolega apples był u mnie i po zabiegu widziałem łzy szczęścia w jego oczach Póki co testowałem tę mapkę tylko na silnikach CDT, ale jak będzie więcej czasu, to wrzucę do siebie.
Jeszcze raz podkreślam, że wrzucenie mapki od CDTi do CDT nie zrobi z auta prawdziwego CDTi. To należy zmienić kodami ZCS, przy pomocy T4 i reflasha ECU, ew. specjalną płytą do T4, która kosztuje więcej niż więcej.
Oryginalny soft od CDTi powinienem gdzieś mieć, ale na pewno będzie na chiptuners.org.
Nie polecam jednak tej metody.
PS.
Ktoś wcześniej pytał o adresacje map ECU. Niestety nie mam tego, gdybym miał detale można zrobić xml'a odpowiedniego i śmiało skorzystać z ECUFlasha. Może gdzieś w sieci jest już taki plik, niestety mnie się nie udało znaleźć
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum