Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander 98 1.8 16v]Wyje podczas jazdy - visco sprawne!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander 98 1.8 16v]Wyje podczas jazdy - visco sprawne!
Autor Wiadomość
marines081 




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Wrz 04, 2012 17:38   [Freelander 98 1.8 16v]Wyje podczas jazdy - visco sprawne!
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998

Witam. Mam spory problem. Jakaś część napędu mojego freelandera wyje wniebogłosy. Visco jest dobre, sprawdzam je średnio co miesiąc, da radę obrócić tylnym kołem i visco rozłącza, również po wyjęciu na sucho visco da się kręcić.
Wycie najintensywniejsze jest przy ok 50km/h, raz jest bardziej, raz mniej intensywne. Podejrzewałem za mało oleju w IRD(wyciek i wymiana uszczelniacza + oleju jakiś czas temu), ale stan jest. Podpory wału ostatnio wyglądały na zdrowe. Zauważyłem, że biegi chodzą ciężej + trójka zgrzyta, ale nie jestem pewien czy to nie kwestia ustawienia sprzęgła (wymieniana pompka z wysprzęglikiem). Jakieś pomysły? Istnieje możliwość, że to łożysko oporowe?
_________________
Let's go for a ride.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 04, 2012 17:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Wrz 04, 2012 18:48   

a jaki masz dyfer w starej rewizji czy już wymieniony na nowy typ?
Jak masz stary typ to się nim zainteresuj, mój zdechł dnia następnego jak zaczął wyć. Zmieliło mi łożyska na amen i za rada kolegów z landhelp.pl wymieniłem na nowa rewizję i cisza jak makiem zasiał.
Jak zawył to też biegi ciężej wchodziły.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
marines081 




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Wrz 04, 2012 18:53   

Stary dyfer. Kurde, kij go wie. Dzisiaj byłem na sprawdzeniu oleju i opiłków na korku nie było (czytałem, że ma magnes). z miesiąc temu jak wymienialiśmy simmering na wejściu na atak to też nie było opiłków, jednak kusiło mnie by atak zdjąć i sprawdzić. Wciąż łudzę się, że to coś innego. Jutro wjadę na podnośnik i pokręcę na sucho, a nuż w innym miejscu niż dyfer.
_________________
Let's go for a ride.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Wrz 04, 2012 19:25   

powiem tak dyfer to najtańsza wyjąca rzecz w napędach więc ja bym wolał aby to był on.
Opcje na niego sa dwie jak się jeszcze nie zmielił to wymiana łożysk w starym i pare kkm zrobi ale najlepiej kupić inny w nowej rewizji bo je dużo trudniej zajechać. Ja kupiłem swój za 500pln w tym przesyłka i jest z 2005r.
http://landhelp.pl/index....5&Itemid=0#3572
tu masz wątek w którym wyjaśniają wszelkie niejasności co do dyfra i półosi
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
marines081 




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Wrz 04, 2012 19:48   

Sorry, misunderstood. Myślałem, że mówisz o przekładni kątowej. Dyfrem nazywa to mój ojciec i jakoś mi tak weszło. Właśnie czytałem o tylnym moście/dyfrze. Sęk w tym, że hałas wydobywa się z przodu, jest trudny do zlokalizowania.
_________________
Let's go for a ride.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Wrz 04, 2012 19:51   

czyli jak u mnie jak już zdychał na max w drodze do mechanika to dopiero słyszałem z tyłu ale wtedy wył jak kojot :mrgreen:
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
marines081 




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Wrz 04, 2012 19:59   

Wezmę to pod uwagę. Dzięki :smile: Jutro będą dokładne oględziny spod spodu i dowiem się co i jak. Wolałbym to od IRD, naprawdę...
Dla potomnych: http://www.bellengineering.co.uk/5.html
Fajny tekst o IRD.
_________________
Let's go for a ride.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Visco
charlee Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Wto Kwi 13, 2010 19:04
charlee
Brak nowych postów [Freelander] drgania podczas jazdy
Bulway Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 21 Sob Cze 18, 2016 09:21
AdaskoC



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink