Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 11:43 [R75] "EP" na wyświetlaczu auto nie odpala
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
witam
mam problem z uruchomieniem auta podczas uruchamiania wyświetla się na tablicy "EP" ale tylko w czasie przekręcania zapłonu, pojawiło się to już kolejny raz a zaczęło przy słabym napięciu akumulatora i za każdym razem pomagało "pożyczenie prądu" dziś kolejny raz to samo mimo że akumulator naładowany auto nie startuje, słychać cyknięcie przygasają światła i nic poza tym
...może macie jakieś sugestie?
...to że EP to symbol usterki automatycznej skrzyni to wiem ale ogólnie jak odpali to skrzynia chodzi bezproblemowo (brak szarpnięć itd a EP pojawia się tylko na ułamek sekundy przy przekręcaniu zapłonu następnie gaśnie i już jest "P") myślę że może gdzieś być przerwa na kablach tylko gdzie jej szukać? ...i jaki może to mieć związek ze słabym akumulatorem? (mam wrażenie że odpala jak ma mocne napięcie idące z 2 akumulatorów a na jednym jest lipa :-(
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
SPAMU¦
Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 11:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 11:58
Aragorn, z EP CI nie pomogę ale wczoraj jak napięcie na aku miałem 13W to auto nie odpaliło. Po 2 godzinach na prostowniku zapala za każdym razem. Może aku to wymiany ?
Aragorn, Miałem dokładnie to samo jak u mnie się kończył akumulator. Po wymianie akumulatora wszystkie EP zniknęły a komputer skrzyni miał zapisany błąd komunikacji (ja tłumaczę sobie to jako zanik zasilania)
Też obstawiam akumulator
Jak miałem słabawy akumulator to przy rozruchu pojawiła sie na chwileę ikona TC
Przy rozruchu może bardzo spaść napięcie, wtedy takie cyrki moga się dziać z modułami w aucie
Postawiłem akumulator na stół i podłaczyłem pod prostownik z funkcja regeneracji. Regenerowal go prawie dwa dni. Teraz jak ręką odjął, rozrusznik kręci jak szalony i kontrolka się już nie pojawia.
Aragorn, Miałem dokładnie to samo jak u mnie się kończył akumulator. Po wymianie akumulatora wszystkie EP zniknęły a komputer skrzyni miał zapisany błąd komunikacji (ja tłumaczę sobie to jako zanik zasilania)
...zgadza się po wymianie akumulatora wszystko wróciło do normy ...zaniepokoił mnie właśnie ten komunikat EP ale na sprawnym akumulatorze już się nie pojawił
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 28 Skąd: Puławy,Warszawa
Wysłany: Pon Kwi 18, 2016 22:05
Witam mam ten sam problem rover 75 2cdti 2003 automat.
Na wyświetlaczu pojawia się EP raz jest raz nie ma jak pobawię się kluczykiem to jest ok za chwilę nie ma i tak cały czas .Akumulator wymieniony czujnik ciśnienia prawdopodobnie pompki paliwa chodzą mechanik twierdzi że to wina immo z kluczyka i jest do wymiany. jakieś sugestie
Na skrzyni biegów, dokładnie na misce olejowej są 2 wtyczki okrągłe, rozepnij i użyj "kontakt" bądź jakiegokolwiek preparatu oczyszczające styki. Nie wiem jak w dieslu się tam dostać ale w benzynie jest dostęp od góry, sprawdź
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 28 Skąd: Puławy,Warszawa
Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 20:29
ok dobrze sprawdzę oczywiście jak je znajdę .Dzięki
[ Dodano: Wto Kwi 19, 2016 21:29 ]
dzisiaj się jeszcze do tego nie zabrałem ponownie sprawdziłem w grodzi wody nie ma moduł k popsikałem kontaktem ,wszystkie styki i złączki ale to nic nie pomogło.
Czy są gdzieś zdjęcia miski od góry jak widać te wtyczki.
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 28 Skąd: Puławy,Warszawa
Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 22:00
Ok. Jak zrobie napisze. Dzieki
[ Dodano: Sro Kwi 20, 2016 23:00 ]
Zrobiłem i też nie pomogło
Spostrzeżenia są nowe nie muszę już rozbierać kluczyka by nim się w środku pobawić bo i bez tego raz odpala raz nie , zobaczyłem tyle że jak auto ma chęć odpalić to trwa to dłużej jeśli nie to trwa to krócej .Zaczyna się tak po przekręceniu kluczyka słychać pierwszą pompę później drugą w tym samym momencie cyknięcie immo które słychać że pracuje długo jeśli auto nie odpali i nim pokarze na wyświetlaczu EP to słychać pierwszą pompę i cyknięcie immo ale po chwili przestaję chodzić pierwsza pompa tak jak by ją coś odcinało wtedy praktycznie druga pompa nie zaczyna chodzić . Nie wiem o co kaman
co do tych dwóch wtyczek okrągłych na misce olejowej za chiny nie wiem gdzie one są kolego ''rafalmis1''
EP jest chyba tylko związane z prądem i... masą
u mnie ze względu na słaby aku zaczęło wyskakiwać ep po kilku odpalaniach na kable doszlo do tego że na nowym też cudów nie było a się okazało że masa trochę przyśniedziała
nowy aku > czyste klemy > czysta dobra masa
brak Energy Problem
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 28 Skąd: Puławy,Warszawa
Wysłany: Czw Kwi 21, 2016 19:56
no nie wiem wydawało mi się że ,mój aku był dobry ale kupiłem nowy podłączyłem i jest to samo myślę sobie może kupiłem trefny więc kolega dał mi swój i jest to samo to znaczy akumulator jest dobry ,co do masy to podłączałem oddzielnie minus dodatkowym kablem do skrzyni i nic nie pomogło objawy są takie same,EP raz jest raz nie.
Czy masa od aku to jest minus który idzie pewnie do skrzyni lub miski olejowej dobrze rozumie!
dzisiaj jak wczesniej pisałem sam zrobiłem masę dodatkowym kablem z minusa do skrzyni dlatego że nie dostałem się do firmowego podłączenia bo nie wiem gdzie go znaleźć .
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 28 Skąd: Puławy,Warszawa
Wysłany: Czw Kwi 21, 2016 21:32
to są te dwa duże okrągłe wypięte szary i czarny gdzie one wchodzą i czy to te mam sprawdzić wyczyścić i z psikać kontaktem (jak się je odczepia)ten na zdjęciu wpięty jest co ma dużo przewodów kolorowych to taki widzę w aucie od góry pod maską . Możesz mi wyjaśnić dokładniej co z nimi zrobić...
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Kwi 22, 2016 10:39
ninja28 napisał/a:
to są te dwa duże okrągłe wypięte szary i czarny gdzie one wchodzą
one są obie czarne (18 pinowa i 10 ), łączą się z wtyczkami instalacji ECM . Wymontuj obudowę filtra powietrza to dostęp będzie łatwiejszy. Trzeba je rozpiąć obracając pierścień blokujący i popryskać kontaktem, robi się też pomiary między odpowiednimi pinami.
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2016 11:39 ]
ninja28 napisał/a:
to taki widzę w aucie od góry pod maską
te na nadkolu, to są od wiązki silnika, a nie skrzyni.
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 28 Skąd: Puławy,Warszawa
Wysłany: Pią Kwi 22, 2016 20:29
te na zdjęciu które wysłałeś widać szarą i czarną wtyczkę okrągłą, u mnie idą od skrzyni i wychodzą po prawej stronie maski obok akumulatora za bezpiecznikami są koloru czarnego 18 i 10 pinów więc je sprawdziłem wyczyściłem z psikałem dodatkowo obok jest masa trzy śruby też je oczyściłem teraz nie wiem bo później napisałeś że są to na nadkolu od silnika a nie od skrzyni za filtrem nic nie widziałem czy piszemy o tym samym silniku 2l diesel.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 09:50
ninja28 napisał/a:
u mnie idą od skrzyni i wychodzą po prawej stronie maski obok akumulatora za bezpiecznikami są koloru czarnego 18 i 10 pinów
tak , to są wtyczki od skrzyni .
ninja28 napisał/a:
czy piszemy o tym samym silniku 2l diesel.
przepraszam , ale ja zasugerowałem się początkiem tematu i dlatego myślałem o kV6 w którym są w tym miejscu jeszcze 2 wtyczki od ECM i obudowa filtra .
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 28 Skąd: Puławy,Warszawa
Wysłany: Sro Kwi 27, 2016 22:55
na dzień dzisiejszy problem w ciąż ten sam. Może macie inne jeszcze uwagi.
[ Dodano: Sro Kwi 27, 2016 23:55 ]
oddałem auto do warsztatu który specjalizuje się w dorabianiu kluczy [przynajmniej tak mi się wydaje] pokasowali błędy ale nie wiem jakie i stwierdzili że komp ecu jest do wymiany bo był kiedyś zalany ,nie wiem jeszcze czy go oglądali czy tak im strzeliło do głowy. Pytanie jest takie co mam z tym fantem zrobić ....zmieniać ecu to na jakie co później pewnie trzeba na kompa to wrzucić co z immo w tej sytuacji
Do dam tyle ze jak mam problem z odpaleniem czasami pomaga rozebranie kluczyka i smyranie w środku do tykam pestkę i scalak zamykam i w tej chwili przeważnie odpala nie wiem w dalszym ciągu o co chodzi co mam zrobić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum