Witam,
z racji tego że przymierzam się powoli do zmiany autka, ( a roverek 25 pozytywnie mnie zaskoczył) więc na celownik biorę MG ZT i tylko z wersją silnikową 2,5L.
Moje pytanie tyczy się głównie właśnie silnika. W poradach o kupnie w sumie nie wiele jest opisane na ten temat. Ciekawi mnie aspekt podnoszenia mocy w tym silniku. Jak wygląda sytuacja z systemem VIS, czy można go usunąć całkowicie w razie awarii np.
W kwestii plujących olejem odm, rozumiem że wystarczy zastosować tzw CATCH TANK?
jak jest właściwie z żywotnością tych silników?
czy np przy wymianie rozrządu można zastosować wszystko od zwykłej 2.5l z R75? na czym właściwie polega rożnica w mocy między tymi dwoma silnikami? tylko soft?
drugie auto nad którym myślę to saab 95 Aero i o ile wiem że jednostka zarówno 2.0T jak i 2,3T są meeega rozwojowe, o tyle MG mimo że roczniki te same, to wygląda dużo bardziej nowocześnie, groźnie i przede wszystkim bardziej elegancko Moje obecne autko i tak pali powyżej 10l w mieście przy spokojnej jeździe więc podejrzewam że 2.5l będzie spalał podobnie
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sob Wrz 29, 2012 11:10
torek86 napisał/a:
więc na celownik biorę MG ZT i tylko z wersją silnikową 2,5L.
Moje pytanie tyczy się głównie właśnie silnika. W poradach o kupnie w sumie nie wiele jest opisane na ten temat. Ciekawi mnie aspekt podnoszenia mocy w tym silniku.
Moje pytanie tyczy się głównie właśnie silnika. W poradach o kupnie w sumie nie wiele jest opisane na ten temat. Ciekawi mnie aspekt podnoszenia mocy w tym silniku.
Dobre kolektory wydechowe (seryjne to jakaś pomyłka - 3 rurki ściśnięte w 1), potem są 2 katy i 2 tłumik środkowe, dość dużo można tam poprawić. W dolocie zostawił bym ori puche ale dał wkładkę jakąś lepszą - K&N na spory wybór. Sterownik silnika można bez problemu mapować, więc po dolocie i wydechu kwestia strojenia nie powinna nastręczać problemów. Można iść w Turbo lub Kompresor ale to spore koszta niestety Mody N/A to pewnie okolice 2-3k pln, ale coś powinno to lepiej jechać.
torek86 napisał/a:
Jak wygląda sytuacja z systemem VIS, czy można go usunąć całkowicie w razie awarii
Po prostu odezwij się do xRonxa, on Ci zregeneruje kolektor ssący, a silniczki VIS możesz naprawić sam lub oddać do zrobienia np Dziejowi nic strasznego ani drogiego
torek86 napisał/a:
jak jest właściwie z żywotnością tych silników?
Z ZS'a przy 170kkm chodził jak zegarek, nie brał oleju ani nie nastręczał problemów, u taty w 75tce jest 235 000km, do tego przy przebiegu 157kkm włożony LPG i motorek chodzi elegancko, bardzo bardzo polecam KV6- kawał solidnej motorowni,
torek86 napisał/a:
czy np przy wymianie rozrządu można zastosować wszystko od zwykłej 2.5l z R75? na czym właściwie polega rożnica w mocy między tymi dwoma silnikami? tylko soft?
rozrząd, oleje, filtry są takie same, różnica to soft komputera, teoretycznie wałki rozrządu mają inne, ale z tego co ja się dokopałem różnią się tylko numerami - wałki są te same. Faktycznie to auto będzie miało ok 182-185KM i koło 250Nm.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum