Wysłany: Czw Maj 17, 2012 08:53 [220] Obrotomierz wyłącza się podczas jazdy
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam.
Jakiś czas temu Rovera 220. Wszystko działało idealnie, ale następnego dnia po kupnie rano zaliczyła się pierwsza usterka. Mianowicie podczas jazdy wyłączył mi się obrotomierz. Ciągle wskazuje 0. Podczas odpalania również nie drgał. Co to może być? Prędkościomierz i reszta działa bardzo dobrze. Dzień później podczas jazdy wszystko wróciło do normy. Wróciłem do domu jadąc całą autostradą A4 - ani razu nie miałem tego problemu.
Po tygodniu jazdy tym autem zauważyłem o co chodzi. Ten obrotomierz działa kiedy chce. Jak mi się wyłączy w jeździe to najczęściej mogę się spodziewać że zacznie działać następnego dnia nad ranem. Co najśmieszniejsza wyłącza mi się on często w 1 miejscu gdy podjeżdżam pod górkę ^^
Byłem przy okazji u mechanika zapytać co to może być? Powiedział, że prawdopodobnie coś z alternatorem, że niby on nie wysyła impulsu. Co o tym myślicie?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 17, 2012 08:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Musisz odbębnić rytuał sprawdzenia wiązki tylnej klapy, tylko dokładnie, może być wszystko dobrze, a może było już naprawiane ale nieudolnie i kabelki w klapie się rozwaliły.
Następnie masa od akumulatora do karoserii - rozkręcić, poprawić, jak masz to psiuknij 'kontaktem' i skręcić.
Wiązka była robiona u mnie parę dni temu. Obrotomierz tam nie siedział.
Mechanik wykrył chyba problem tego całego zdarzenia. Wytłumaczył mi to tak:
Jeden pin w komputerze jest zagięty. Ze schematu wynikało że jest to pin, który może odpowiadać za obrotomierz. Odgiął go i podłączył wszystko jak należy. Efekt? Auto gasło po 3 sekundach. Obrotomierz za każdym razem odpalał. Powiedział mi, że zagięcie pinu miało na celu odcięcie immo. Zagiął pin na nowo, i jest po staremu. Obrotomierz działa jak chce, ale za to silnik odpala.
Czy teraz ktoś ma jakiś pomysł?
PS: Dodam jeszcze, że ta lampka pomiędzy zegarami ani razu mi nie świeciła
W silnikach Diesla jeżeli nie działa obrotomierz tzn. że jest brak ładowania,ale nie zawsze.
Mechanik dobrze Ci powiedział,że problem może być w alternatorze, bo obroty są liczone z alternatora.
Jeżeli Ci nie działa obrotomierz to weź miernik i zmierz napięcie na alternatorze jakie jest
W silnikach Diesla jeżeli nie działa obrotomierz tzn. że jest brak ładowania,ale nie zawsze.
Mechanik dobrze Ci powiedział,że problem może być w alternatorze, bo obroty są liczone z alternatora.
Jeżeli Ci nie działa obrotomierz to weź miernik i zmierz napięcie na alternatorze jakie jest
Czytałeś to co napisałem później? To nie wina alternatora
Ponadto alternator był sprawdzany
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum