Forum Klubu ROVERki.pl :: Jestem świerzak i interesują mnie wasze opinie...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: szoso
Sob Paź 13, 2012 15:46
Jestem świerzak i interesują mnie wasze opinie...
Autor Wiadomość
sapper87 




Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 24
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Czw Paź 11, 2012 18:47   Jestem świerzak i interesują mnie wasze opinie...

Witam jestem nowy na tym forum i dlatego zakładam temat co by zaczerpnąć informacji na temat samochodów marki MG a konkretnie modelu ZS oraz ZT:

Zarówno ZS-a jak i ZT chciał bym w wersji z silniczkiem 2.0 (coś ponad 110 koników) tylko chciał bym wiedzieć co jest ekonomiczniejsze w przypadku tych aut ON czy Pb... oraz chciał bym dowiedzieć się coś na temat następujących spraw..

1. Komfort jazdy (zawieszenie, układ kierowniczy, fotele, ogólnie wszystko co z tym związane)

2. najczęstsze usterki (czyli na co zwracać szczególną uwagę i jaka jest dostępność części oraz czy jest możliwość zakupu tańszych zamienników oraz czy warto takowe kupować czy lepiej oryginał)

3. Spalanie (ale to już było w sumie wcześniej)

4. Blacharka (jakie elementy nadwozia najczęściej korodują czyli na co zwracać szczególna uwagę)

5. I oczywiście bym zapomniał o najważniejszym ... Który model lepszy ZT czy ZS ( tylko proszę bez dyskusji na temat ja mam ZS-a i on na pewno jest lepszy ... najlepiej jak by wypowiedział się na ten temat ktoś kto jeździł obydwoma modelami ... )

Za informacje będę bardzo wdzięczny .... Pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 11, 2012 18:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 11, 2012 18:58   

Cześć "świerzak"

sapper87 napisał/a:
co jest ekonomiczniejsze w przypadku tych aut ON czy Pb


Z zasady ekonomiczniejszy jest ON ale jak nie robisz więcej niż 15kkm rocznie to kup sobie Pb.

sapper87 napisał/a:
1. Komfort jazdy (zawieszenie, układ kierowniczy, fotele, ogólnie wszystko co z tym związane)


Model MG ZS to nic innego jak Rover 45 w wersji sportowej.
Model MG ZT to nic innego jak Rover 75 w wersji sportowej.

Zawieszenie twardsze. Układ kierowniczy sztywniejszy. Fotele dobre.

sapper87 napisał/a:
2. najczęstsze usterki (czyli na co zwracać szczególną uwagę i jaka jest dostępność części oraz czy jest możliwość zakupu tańszych zamienników oraz czy warto takowe kupować czy lepiej oryginał)

4. Blacharka (jakie elementy nadwozia najczęściej korodują czyli na co zwracać szczególna uwagę)


Przeczytałeś :arrow: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA :?:

Co do spalania to nie wiem, nie jeżdżę ale zakładam, że trochę wyższe niż 45 czy 75.
_________________
Adam
Ostatnio zmieniony przez szoso Pią Paź 12, 2012 06:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 12, 2012 12:39   

sapper87 napisał/a:
Zarówno ZS-a jak i ZT chciał bym w wersji z silniczkiem 2.0 (coś ponad 110 koników)

W ZS spotkasz tylko 1800 cm3 (120KM), 2500 cm3 (176KM) i diesla 2000 cm3 (112KM). ogólnie z tych 3 motorów osobiście szukałbym 2.5. Spalanie według producenta to 11.9/6.5/8.5, ale jak zawsze wiadomo, trzeba te 0.5-1 litra więcej dodać.
W ZT spotkasz tylko dwa motory benzynowe 2500 cm3 w zależności od wersji moc (160KM, 176KM i 196KM) i V8 o pojemności 4600 cm3 (260KM) w tym, że ten motor w Polsce jest nie osiągalny. Jeśli chodzi o diesla to masz jeden do wybór, 2000 cm3, moc zależności od wersji (131KM, 116KM).
Pierwsze pytanie, ile robisz rocznie km ?? Bo od tego dużo zależy czy lepiej szukać benzyny czy diesla.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 12, 2012 14:16   

leszczu, zapomniałeś jeszcze 1.8T w ZT o mocy 160 koni i 2,5 V6 Supercharged o mocy 220 koni ale chyba nie było go w ogole na rynku europejskim ;)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 12, 2012 14:33   

Rzeczywiście zapomniałem, o 1.8T w ZT, ale to też silnik rzadko spotykany na naszym rynku, a szkoda.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 12, 2012 14:43   

Jeden na sprzedaż jest aktualnie. Może kolega by się pokusił :)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
sapper87 




Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 24
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Pią Paź 12, 2012 16:47   

Kilometraż w skali roku wygląda różnie raz więcej raz mniej ale średnio wyszło by gdzieś kolo 1.1k - 1.2k miesięcznie ... starym autkiem średnio 1.5 do 2-uch baków miesięcznie .... spalanie rzędu 12 litrów to trochę sporo bo poprzednie autko paliło mi średnio 6.7l/100 więc raczej silnik 2.5 sobie odpuszczę bo częściej jeżdżę po mieście niż na trasie ... zastanawiam się nad tymi dwoma modelami

http://otomoto.pl/mg-zs-C25778927.html - bardziej jestem przekonany bo mimo że droższy to młodszy i mniej przejechane ...

lub

http://otomoto.pl/mg-zt-c...-C26227510.html

Który z tych modeli polecacie i co o nich w ogóle sądzicie...
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 12, 2012 16:50   

Ten ZS został już kopiony przez jednego z forumowiczów, nie wiem czemu jeszcze wisi ogłoszenie.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
sapper87 




Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 24
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Pią Paź 12, 2012 16:54   

a lepiej kupić MG-ka czy raczej jego pierwowzór czyli ROVER-a no chyba ze nie ma to różnicy (bo np. to to samo auto tylko wygląd inny) bo jak tak to ewentualnie ten

http://moto.allegro.pl/ro...2705337090.html

lub

http://otomoto.pl/rover-4...-C26191358.html

ale raczej pierwszy link bynajmniej z tych dwóch
Ostatnio zmieniony przez sapper87 Pią Paź 12, 2012 17:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 12, 2012 16:59   

MG jest bardziej nastawiony na sportowa/dynamiczną jazdę, a Rover bardziej na komfort.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 12, 2012 17:04   

Jak silnik ma 2.5L i tyle koni oraz cylindrów to swoje musi palić :razz:

Ja jeżdżę R45 po lifcie (to co ten MG ZS tylko bez znaczka MG).

1. Komfort zależy na co się nastawiasz i czym wcześniej jeździłeś. Moim zdaniem w tym przypadku stoi on na dobrym poziomie, przestronny wewnątrz, wygodny. Może wygłuszenia niema najlepszego, ale zawieszenie to rekompensuje, bardzo dobrze trzyma się zakrętów. Prawdopodobnie po kupnie jakieś gumki na wahaczach będziesz miał do wymiany (zawieszenie wielo-wahaczowe).

4. W R45/MG ZS najczęściej rdzewieją tylne błotniki z powodu braku nadkoli i kiepskiego zabezpieczenia rantów. Ale jest to do opanowania.
 
 
 
sapper87 




Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 24
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Pią Paź 12, 2012 17:18   

wcześniej jeździłem Meganką Hatchback z 97 roku i z silniczkiem 1.6 ale jak pisałem niestety służyła zacnie ale zaniemogła ... Dlatego chcę kupić coś młodszego i mocniejszego oczywiście ... a w MG-ku ZS zakochałem się jak pewnego razu w Katowicach (woj. śląskie dla tych co nie wiedzą gdzie to jest) bordowego zobaczyłem piękne autko .. w porównaniu to mojej megi masywny ... a na ZT przez przypadek trafiłem na allegro i tez mi się spodobał (wygląda bardziej ze tak napisze dostojnie) autko chce bardziej dla komfortu ... nie mam zamiaru się ścigać lub coś w ten deseń ... po prostu ma mi służyć i nie powinienem się męczyć za kółkiem ...
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 12, 2012 17:38   

Dostać ZS ten co pokazałeś (czyli po liftowy) to problem, mało ich jest (wiem bo szukałem ponad 4 miesiące).
Chyba że R45 polift Ci się spodoba to jeszcze jakaś alternatywa, lub w ogóle auta przedliftowe.

Meganka a R75/MG ZT to niebo a ziemia :razz:
Silnik 1.8 by Ci wystarczył w takim razie, zbiera się to dobrze i nie żłopie tak bardzo :wink:
 
 
 
Vigoslaw 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 805
Skąd: Pruszcz Gdański

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 12, 2012 17:38   

Jak dla komfortu to Rover
Ten srebrny z Belgii, nie ma klimatronica i myślę, że za jak Tobie nie przeszkadza, to nie jest zły zewnętrznie...
Najładniejszy moim zdaniem jest MG ZS czarny z Twojego poprzedniego linka.
Pamiętaj, że 75 jest cięższa i więcej pali niż 45, ale za to ma bardziej stylowe wnętrze - coś za coś

Pozdrawiam,

V.
_________________
Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem :)
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pią Paź 12, 2012 18:16   

ZT ma dużo więcej elektroniki niż ZS. Ja mam R45 i odkąd go posiadam (ponad 3 lata) w sumie nic poważnego się w nim nie popsuło a jest to jedna z bogatszych wersji wyposażenia (skóra, wszystkie elektryczne szyby, grzanie foteli, klima, czujniki cofania, światła przeciwmgielne). Przez ten czas zrobiłem około 30kkm, wymieniałem olej, klocki, tarcze, akumulator, osłony przegubów zewnętrznych, uszczelniacz na wałku rozrządu i raz spawanie przetartej rurki od klimy. Z rzeczy które popsuły się i nie naprawiałem to czujniki cofania. Spalanie wychodzi średnio nieco poniżej 6l ON/100km. Pomimo mocy 101KM auto jest bardzo dynamiczne i przyjemnie się nim jeździ, szczególnie w trasie.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 12, 2012 18:31   

marcin316, w czujnikach cofania czasem jest problem w wtyczkach od nich samych w tylnym zderzaku.
Trzeba je powyciągać, wyczyścić i wsadzić z powrotem.
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pią Paź 12, 2012 20:03   

ADI-mistrzu, to już robiłem, niestety nie dało rezultatu. Prawdopodobnie padł jeden czujnik a że nie mam chęci gmerać w zderzaku to odłączyłem całkowicie zasilanie układu. Roverka "czuję" całkiem dobrze i nie przeszkadza mi już brak tego systemu ;)

Aby nie robić offtopa... sapper87 wybierz się na jakiegoś lokalnego spota. Będziesz mógł się dokładniej przyjrzeć Roverkom i MG a może ktoś wpuści Cię też na chwilę za kierownicę... Takie doświadczenia są nieocenione przy późniejszych oględzinach auta. Jak kupowałem swojego to wcześniej jeździłem ZS-em z teoretycznie mocniejszym silnikiem (też diesel, tylko kilka KM więcej) i różnica była odczuwalna. Ten mocniejszy porównując do mojego prawie w ogóle nie chciał jechać...
 
 
szylozbi 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 308
Skąd: Katowice

MG ZS

Wysłany: Pią Paź 12, 2012 21:50   

Tego ZS-a co podałeś w linku mam już 2 tygodnie, nie wiem dlaczego dalej jest wystawiony. Mój poprzedni (rok modelowy 2003) ma być wystawiony przez ten sam komis w nadchodzącym tygodniu.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 13, 2012 15:46   

sapper87 napisał/a:
a lepiej kupić MG-ka czy raczej jego pierwowzór czyli ROVER-a no chyba ze nie ma to różnicy (bo np. to to samo auto tylko wygląd inny) bo jak tak to ewentualnie ten

http://moto.allegro.pl/ro...2705337090.html

lub

http://otomoto.pl/rover-4...-C26191358.html

ale raczej pierwszy link bynajmniej z tych dwóch


gdzie zrzuty ekranowe tych ogłoszeń?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów R75 1.8] Wasze opinie
Piotrass Chcę kupić ROVERka 7 Sob Maj 08, 2010 15:44
Piotrass
Brak nowych postów MG ZR 160 Proszę o wasze opinie ;)
Boras Chcę kupić ROVERka 2 Czw Wrz 10, 2015 09:28
j0zek
Brak nowych postów R75 Wasze opinie o tym egzemplarzu
kpt Chcę kupić ROVERka 13 Nie Cze 10, 2012 21:44
Oskar
Brak nowych postów Rover 45 Diesel.Wasze Opinie
barney79 Chcę kupić ROVERka 13 Sob Kwi 02, 2011 23:01
tomason
Brak nowych postów [R75]Na co uważać? jakie wasze opinie
Bastex Chcę kupić ROVERka 1 Wto Mar 22, 2011 19:22
Pawkaz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink