Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2000
Jakoś nie znalazłem, a chodzi o aplikację modułu DRL z odłączeniem np. po zaciągnięciu hamulca ręcznego.
Gdyby ktoś miał schemat instalacji elektrycznej będę zobowiązany. Szczególnie R25.
Samo podłączenie układu jest proste, a chciałbym dołożyć możliwość wyłączenia świateł na postoju - zaciągnięcie ręcznego - bez gaszenia silnika, czyli podobnie jak w Chryslerze podpięcie dodatkowego przekaźnika wyłączającego układ. O automatycznym przełączeniu na mijania po włączeniu wycieraczek pewnie nie mam co marzyć...
Tak to wygląda w praktyce góra normalnie, a dół drogowe na 30% mocy, czyli dzienne oraz sam układ podpięty w odpowiednie miejsca tablicy bezpieczników.
_________________ roverzysta
Ostatnio zmieniony przez szoso Sro Paź 24, 2012 07:56, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 24, 2012 00:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Cezary_Czapski, Napisz jeszcze jak z homologacja takich dziennych i c zy policja nie ukarze mandatem, bo nie wydaje mi się by na lampach od długich było oznaczenie na światła dzienne.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
szoso, czyli mandacik i dowodu możesz się pozbyć? Choć może nie , dowodu nie wezmą bo nie bardzo maja za co.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
ten moduł prawdopodobnie został skopiowany z VW/Audi bo one jeżdżą z czymś takim fabrycznie, nie wiem jak z homologacją, czy jest coś napisane na lampach czy nie jest
co do twojego ostatniego pytania o mandacie i dowodzie to nie wiem, może być różnie, jeden nie będzie nic dochodził a drugi może się przyczepić
co do twojego ostatniego pytania o mandacie i dowodzie to nie wiem, może być różnie, jeden nie będzie nic dochodził a drugi może się przyczepić
To wiem, pytam żeby jasne było jak ktoś kiedyś o tym przeczyta.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jeśli chodzi o hamulec postojowy to dał bym przekaźnik którego obwód prądowy jest zwarty przy braku napięcia na cewce a rozwiera się przy podaniu na nią zasilania. Przekaźnik ten włączasz w czerwony kabelek z rysunku a cewkę podłączasz do obwodu w którym jest czujnik znajdujący się pod dźwignią ręcznego. Podniesienie dźwigni spowoduje przepływ prądu przez cewkę przekaźnika a tym samym odłączenie zasilania od modułu.
Co do homologacji, to lampy zapewne jej nie mają - czyli patent jest nielegalny.
Dzisiaj dzienne w drogowych, czy halogenach to normalne, montowane fabrycznie i homologowane. Zastanawiałem się kiedyś czemu Skody jeżdżą na halogenach - proste mają homologację na przeciwmgielne i dzienne.
W 300m od dwóch lat mam niehomologowane dzienne na drogowych na oryginalnym module montowanym seryjnie na rynek kanadyjski - u nich można, a w USA dopuszczalnie i w EU nielegalne. Szybciej straci się dowód rejestracyjny za ksenony bez homologacji, spryskiwaczy i samopoziomowania. W USA wersja Special wychodziła z ksenonami w lampach europejskich z homologacją HCR zamiast wymaganej DC...
Pamiętacie jak kiedyś stróże prawa ścigali za trzecie światło stopu - też było nielegalne
Generalnie chodzi o literki RL - nie zaglądałem głębiej, ale gdzie na lampie R25 jest oznaczenie homologacji ?
Żeby było odłączenie z ręcznego wystarczy tylko przekaźnik wsadzić pomiędzy lampkę recznego i modułu
Ja osobiście mam guzik do wyłączenia jak mi trzeba choć jeszcze nigdy tego nie używałem bo moduł się włączą dopiero jak jest pond 13Volt
Cezary_Czapski napisał/a:
O automatycznym przełączeniu na mijania po włączeniu wycieraczek pewnie nie mam co marzyć...
Da sie trzeba podłączyć tylko 12V który idzie na wycieraczki pod moduł i w tedy się wyłączy Takie samo działanie jest jak przy włączenia świateł
Jedyny minus tego modułu u mnie jest, ze słychać go w głośnikach przez wzmacniacz Nie wiem czemu tak jest i czy to winna wzmaka czy modułu to już nie wiem.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Moduł posiada zapewne przetwornicę, gdyż to 30% światła nie jest osiągane przez obniżenie napięcia (a przynajmniej nie powinno tak być) a przez podanie na żarówkę przebiegu prostokątnego o gęstości wypełnienia impulsów równej 30%. Jeśli częstość przetwornicy interferuje z przetwornicą we wzmaku to może być słychać zakłócenia. Można spróbować jakiegoś filtrowania zasilania w takim przypadku.
Wiele aut typu BMW, Toyota, Audi itd ma programowalne w komputerze pokładowym zapalanie się drogowych o mocy 30% i traktowane jest to jako światła do jazdy dziennej.
Navcoder potrafi w BMW ustawić światła drogowe jako DRL jest tam opcja ustawienia mocy tych świateł.
Nie spotkałem się jeszcze z tym żeby ktoś dostał mandat za to że świecą mu drogowe.
W sumie w światłach do jazdy dziennej chodzi o to żeby były dobrze widoczne na drodze, a nie miały dużą moc oświetlania drogi przed autem. A jak wszyscy wiemy odbłyśniki w drogowych (o ile są to osobne lampy) są tak skonstruowane żeby świeciły centralnie przed siebie, a nie oświetlały drogę tuż przed autem.
Nie sądzę żeby była potrzebna na to jakaś dodatkowa homologacja.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum