Wysłany: Sob Lis 10, 2012 17:59 [Freelander TD4] Opóźniona reakcja na gaz, mała elastyczność
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Od kilku dni auto stało się mało elastyczne.
Przykładowo jeśli jadę te 10-15km/h i wbije 2 bieg to auto się zadusi.
Wcześniej tego nie było.
Jest tez opóźniona reakcja na gaz.
wciskam gaz i dopiero po chwili obroty rosną i odchodzi momentalnie.
Żebyście mnie dobrze zrozumieli.
Nie jest tak że obroty rosną a nie odchodzi.
Po prostu jest tak wciskam gaz sekundę nie ma nic potem obroty rośną i auto momentalnie odchodzi.
Co sprawdzić
- Przepływka
- Kable przy pedale przyspieszenia
- Masa komputera (To sugerował mechanik bo komp był odłączany jak robiłem sprzęgło).
- Zawór EGR (Ale to miało by chyba tylko wpływ na elastyczność silnika)
Możliwe by komp zgubił pamięć jak nie był podłączony 7 dni i musi się na nowo "ułożyć".
Trochę to niebezpieczne np. przy wyprzedzaniu
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 10, 2012 17:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
SyntaX, Czemu ty sobie nie kupisz jakiegoś ELM'a i podłączysz pod telefon i będziesz miał live data z tych wszystkich czujników i będziesz widział co sie jemu dzieje
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Mam ELM i to co mnie niepokoji to tak jak by po czasie dostawal impuls.
Dokładam gazu a wykres stopnia otwarcia przepustnicy reaguje dopiero po czasie.
Czyli co przepływka
To silnik bmw?? Pytam bo nie znam tych aut.
Jeśli to 2 litrowy diesel bez CR to pierwsze przepływka, drugie elektrozawór turbiny. Mówię tak bo znam silniki bmw ale nie wiem dokładnie jaki jest w LR...
No to jak CR to super. Proponuję wyjąć elektrozawory sterujące turbina i egr. Są tam takie małe filterki. Niby nierozbieralne, ale... dwa małe śrubokreciki i cierpliwośc (a wiem że ją masz..) i i delikatnie zejdą. najlepiej wziąć patyczek do czyszczenia uszu i zamoczyc w benzynie ekstrakcyjnej i starać się zmyć tłusty osad na tych własnie filterkach. czyścic delikatnie aby nie wpychac brudu pod spód. Potem wydmuchać kompresorem.
No i oczywiście sprawdzenie przepływki. Rozpędz auto do ok 60-70 czwarty bieg i pedał w ziemię. Jak się zbierze to ok jak nie to...
Piszę tu TYLKO i wyłącznie w oparciu o doswiadczenie z bmw. Nie mam pojęcia czy w LR jest taka sama konstrukcja, czy są zastosowanie podobne rozwiązania.
Miałem podobny efekt w mojej e46 2.0d CR. I własnie czyszczenie tych filterków oraz zaworu EGR całkowicie odmieniło samochód.
EGR czyszczę regularnie co roku na wiosnę.
Musze się tym zaworkom przyjrzeć.
[ Dodano: Nie Mar 17, 2013 20:49 ]
No i nie wiem co dalej co go boli.
Przepływomierz wymieniony i od razu spalanie spadło.
Filtr paliwa nowy podobnie jak filtr powietrza.
Czasem cisnę na gaz w podłogę a tu zero reakcji.
Odpuszczam gaz cisnę ponownie i po czasie reaguje ostro
Co jest kurde.
Sprzedali mi trafioną przepływkę, gdzie szukać.
:S :wall
Strach wyprzedzać takim.
Poproszę o dokładną szczegółową listę wszystkich elementów jakie należy sprawdzić i jak.
W środę czeka mnie 1500km trasy i strach jechać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum