Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z odpalaniem.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z odpalaniem.
Autor Wiadomość
janek2908 



Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 2
Skąd: wroclaw



Wysłany: Pią Gru 30, 2011 11:58   

wtryskiwacze byly sprawdzone sa ok a napiecie jest na pompach podaja paliwo
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 30, 2011 11:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 11, 2012 19:11   

witam...dopisując do tematu...r75 2.0 benzyna
mój samochód po postoju około 2 godzin bardzo ciężko zapala.
Po zapaleniu lekko szarpie i wszystko normuje się. W przeciągu godziny
od zgaszenia zapala tak jak powinien. Stało się to nagle.
Proszę o poradę.
_________________
Mistrz Mistrz Mistrz
http://www.youtube.com/wa...&feature=fvwrel
 
 
IzabellaC 



Dołączyła: 11 Lis 2012
Posty: 7



Wysłany: Pon Lis 12, 2012 11:51   

Witam

Czytam Was juz kilka lat. Duzo mi pomogliscie
Dzieki Wam znalazlam fajny serwis w Pilznie i Pana ktory regeneruje pompy (zregenerowalam i dziala super!)

Teraz mam problem, z ktorym nie potrafie sobie poradzic i nie znalalzlam na forum jednznacznej odpowiedzi

Chodzi mi o pompe na zdjeciu

Podobnie jak i innym forumowiczom raz sie pompa wlacza raz nie
w lecie moze 2 razy mialam problem ale zima zdarza sie to czesto.
najczesciej gdy wylacze silnik pojde do do sklepu na chwile i chce wlaczyc silnik.
Wtedy pompa nie dziala.
Wtedy przekrecam kluczyk 2 razy... otwieram maske poruszam tym kabelkiem co zaznaczylam strzalka i jak uslysze ze sie zalaczyla zamyklam klape i bez problemu przekrecam trzeci raz i zapala.
Rano zapala zawsze

Bardzo prosze o pomoc ...
Czy to moze byc przekaznik glowny ukrytyw schwoku pasazera czy jednak uszkodzona pompa?

a moze cos innego?

Bardzo licze na wasza pomoc i z gory dziekuje.

Iza
(rover 75 2.0 CDT diesel rocznik 2002)
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 12, 2012 12:48   

Ja miałem takie same objawy i to była pompa.
Oczywiście przekaźnik też może być uszkodzony ale to łatwo sprawdzić.
 
 
IzabellaC 



Dołączyła: 11 Lis 2012
Posty: 7



Wysłany: Pon Lis 12, 2012 13:23   

Czyli po wymianie pompy wszystko wrocilo do normy?

Przekaznik sprawdze... musze jakos rozmontowac ten schowek .

Dzieki serdeczne
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 12, 2012 15:00   

Wszystko teraz jest OK
trudno doszukiwać się innych przyczyn skoro prąd dochodzi do wtyczki a nie pompuje, pukasz w nią i zaczyna pompować
Po co schowek rozkręcać. Przekręć kluczyk i sprawdź czy masz napięcie na wtyczce do pompki. Jak jest to przekaźnik daje zasilanie, więc pompka do wymiany.
 
 
IzabellaC 



Dołączyła: 11 Lis 2012
Posty: 7



Wysłany: Wto Lis 13, 2012 22:51   

Dziekuje sprawdze to napiecie.

Dzis mialam taki przypadek .. (paliwo mi sie konczy) podjechalam pod kino poszlam na film - po 2 godz... nie zapalil ... a stal pochylony do tylu ...probowalam z 50 razy ... ruszalam tym kablem i nic... wlalam mu 5 litrow paliwa, ruszylam kabel, i od razu poczulam pod palcem ze paliwo sie tam dostalo.. . ... zamknelam klape i natychmiast zapalil...

Czy jest mozliwe, ze problem z pompka wystepuje gdy ma za malo paliwa?
Moze to jednak nie pompka?

Tak mi przyszlo to dzis do glowy bo mam uszkodzone cos w baku (byc moze ze plywak) poniewaz jak przejade ok 300 km to mi odcina doplyw paliwa ... niestety mechanicy rozkladaja rece... nie przejmuje sie tym specjalnie.. po prostu po 300 km jade na stacje benzynowa i problemu nie ma ( no i woze kanister 5 litrowy z ropa w bagazniku)
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 14, 2012 08:11   

Pompę w baku może masz uszkodzoną.
Podnieś kanapę i posłuchaj czy chodzi
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sro Lis 14, 2012 09:02   

Obie pompy do wymiany , koszt podróbek ok 300zł (obu). Do baku nie kupuj kompletnej tylko sam wkład. Przerabiałem to nie dawno, obie pompy się wykończyły. Wymiana to też żadna filozofia, godzina roboty z obiema.
http://forum.roverki.eu/v...ht=pompy+paliwa
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
IzabellaC 



Dołączyła: 11 Lis 2012
Posty: 7



Wysłany: Sro Lis 14, 2012 09:09   

Ok dzis wlalam pelny bak paliwa i nie zapalil :(

Tak wiec... zdecydowalam wymienic pompe.

Podpowiedzcie mi Panowie prosze kupic polska za 149 czy wloska za 189 zl

i czy na cos jeszcze zwrocic uwage?
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sro Lis 14, 2012 09:52   

Przypuszczam że obie to chińszczyzna, bierz tą na którą dają dłuższą gwarancję. Popukaj w tą pompkę, tylku u dołu pompki i powinna zaskoczyć ,chyba ze całkem padła.
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
IzabellaC 



Dołączyła: 11 Lis 2012
Posty: 7



Wysłany: Sro Lis 14, 2012 11:48   

Ok dzieki

Ja przekrecam kluczyk i ruszam tym kablem... w koncu zaskakuje ...
Tylko ze ten czas jest coraz dluzszy niestety :(

Nie ma problemu z zapaleniem rano..

[ Dodano: Sro Lis 14, 2012 11:48 ]
Panowie podpowiedzcie mi prosze jeszcze jedno.... zanim kupie te pompe...
chce jeszcze sprawdzic przekaznik..

czyli przekrecam kluczyk otwieram maske i miernikiem mierze tam gdzie mam ten bialy i czarny kabelek tak?
napiecie powinno byc powyzej 12 v dobrze mysle?

sory za glupie pytanie ale nie jestem elektrykiem i na samochodach w ogole sie nie znam ... ale musze sobie jakos pomoc.. bo mechanicy nie wiedza co mu jest ..

dzieki z gory za odpowiedz
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 496
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Sro Lis 14, 2012 13:16   

IzabellaC napisał/a:
bo mechanicy nie wiedza co mu jest .
- na początku zmień mechaników, a następnie:
phuss napisał/a:
Obie pompy do wymiany , koszt podróbek ok 300zł (obu). Do baku nie kupuj kompletnej tylko sam wkład. Przerabiałem to nie dawno, obie pompy się wykończyły. Wymiana to też żadna filozofia, godzina roboty z obiema.
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sro Lis 14, 2012 13:33   

Oj kobieto, już jaśniej się chyba nie da wytłumaczyć, a co to za mechanicy że z taką duperelą nie dają rady. Jak ruszasz tym kabelkiem i łączy lub nie to moze na tym styku Ci nie łaczy, miernik napięcia i już, ale z tym powinien sobie naprawdę§ każdy normalny facet poradzić a co dopiero mechanik. Amen
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
IzabellaC 



Dołączyła: 11 Lis 2012
Posty: 7



Wysłany: Sro Lis 14, 2012 13:43   

Ok dziekuje za podpowiedzi

mechanik za kazda czynnosc kaze sobie placic... myslalam ze sama sprawdze ten przekaznik.. troche zaoszczedze... (czytalam tu na forum, ze jeden gosc podoginal nozki przekaznika i problem mu zniknal)
no nic wezme miernik i cos wymysle ..


U mnie niestety nie ma dobrego zakladu ktory zna sie na roverach.
Glupia zarowke wymieniaja mi 40 min przez klape...(bylam w roznych zakladach) (raz w trasie mi padla i gosc zrobil to szybko.. odsunal kolo wsadzil rece i wymienil)

podobnie mialam ze sprzeglem .. wymieniali co 2 lata co sie dalo.. sprzeglo wysprzeglik pompe...az trafilam na to forum i doczytalam sie o regenracji pompy i od tamtej pory... jak im gosc napisal jak zamontowac pompe ... mam spokoj

Dlatego teraz czytam forum... zanim mechanik wymieni mi caly uklad paliwowy ...
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sro Lis 14, 2012 14:19   

IzabellaC napisał/a:



U mnie niestety nie ma dobrego zakladu ktory zna sie na roverach.
Glupia zarowke wymieniaja mi 40 min przez klape...(bylam w roznych zakladach) (raz w trasie mi padla i gosc zrobil to szybko.. odsunal kolo wsadzil rece i wymienił

Rover to nie boening, układ paliwowy działa jak w innych dieslach. Odn wymiany zarówki to powiedz debilom, ze jest w nadkolu specjalna klapka, zresztą sama zobacz, skręć maksymalnie koła wsadź główkę między koło a nadkole i zobaczysz klapkę i po jej zdjęciu masz piękne dojście do żarówek. Tak z ciekawości jesteś singielką :razz:
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Lis 14, 2012 14:49   

Z tą wymianą bywa różnie i można nieraz dostać szału.O ile z lewej strony udaje mi się za każdym razem zrobić to bezboleśnie,o tyle z prawej już dwa razy musiałem zwalać zderzak i wyjmować lampę,bo za grzyba nie udawało się założyć sprężynki.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 14, 2012 15:08   

IzabellaC napisał/a:
Ja przekrecam kluczyk i ruszam tym kablem... w koncu zaskakuje ...
Tylko ze ten czas jest coraz dluzszy niestety


Jak ruszasz kablem to pewnie ruszsz troszkę wtyczką. U mnie jak ruszałem wtyczką to też silnik w pompece załapywał. W srodku były juz takie luzy na osi silnika i sczotkach, że poruszanie górą pomki, czyli wtyczką i plastikową pokrywka dawało pozytywny efekt. U mnie dodatkowo jak ruszałem tą platikową pokrywą z wtyczką, silnik pracował ciszej lub głośniej i dodatkowo wchodził w drgania.

IzabellaC napisał/a:
czyli przekrecam kluczyk otwieram maske i miernikiem mierze tam gdzie mam ten bialy i czarny kabelek tak?
napiecie powinno byc powyzej 12 v dobrze mysle?


Jak przekręcisz kluczyk to przekażnik powinien podać zasilanie na pompkę. Czyli jak zdejmiesz wtyczkę z pompki to na jej stykach powinno być 12V
Jak nie bedzie chciałl plaić, od razu wyjmij wtyczkę i sprawdzź napięcie
Jest napięcie - prawdowpodobnie pompka nie pompuje i jest do wymiany
nie ma napiecia - przekaźnik do sprawdzenia
http://www.castrolprofess...-sterowanie.pdf
Ostatnio zmieniony przez Pieta Sro Lis 14, 2012 15:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
IzabellaC 



Dołączyła: 11 Lis 2012
Posty: 7



Wysłany: Sro Lis 14, 2012 15:18   

O bardzo dziekuje ze nadal jest zainteresowanie moim tematem.

Pozyczylam miernik i poszlam sprawdzic

wlaczylam zaplon... pompa dzialala. (o dziwo) sciagnelm plastikowa wtyczke i zmierzylam napiecie 11,8 V
zatyczke zamocowalam i za chwile pompa przestala zasycac ... no to znow sciagnelam zatyczke i sparwdzilam napiecie 0,03 V

poszlam do samochodu i przekrecilam kluczyk trzeci raz i... znow o dziwo - uruchomil sie ..

tak wiec chyba nic nie stwierdzilam.
Poczekam az nie bedzie sie chcial uruchamiac i wtedy sparwdze napiecie

mam jeszcze pytanie ... czy ta normalne ze ta pompa pracuje i przestaje?
czy powinna caly czas pracowac?

Niestety sama sobie musze radzic ...dlatego wasze rady sa dla mnie bardzo cenne.
a przy okazji czegos nowego sie naucze :)

Dziekuje wszystkim Panom za pomoc :)
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 14, 2012 15:22   

Przekaźnik pompy jest sterowany przez ECM (komputer samochodu)
Po właczeniu zapłonu pompa od razu działa. ECM kontroluje ciśnienie paliwa. Jak nie ma zapotrzebowania na pliwo i ciśnienie jest, komputer odłącza pompę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
kostek1967 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Paź 27, 2010 09:38
kostek1967
Brak nowych postów [MG ZT] Problem z odpalaniem
grzybol Rover serii 75, MG ZT 17 Pon Wrz 15, 2008 18:23
Rowan
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
tal009 Rover serii 75, MG ZT 33 Nie Mar 01, 2015 11:44
czarek532
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
tommytae Rover serii 75, MG ZT 14 Nie Lip 05, 2009 17:33
SeniorA
Brak nowych postów R75 1.8 MG Problem z odpalaniem
seba_hg1995 Rover serii 75, MG ZT 13 Pon Gru 11, 2017 23:46
chudy86044



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink