Ok, zgadzam się, że problem leży gdzieś w dopływie paliwa. Dziś przed próbą odpalenia włączyłam zapłon 3 razy i po tym odpalił normalnie.
Pytanie co się psuje? Pompa paliwa, czy może jest coś innego, co odpowiada za doprowadzenie paliwa? Nie wiem, jest tam jakiś zawór, czy to wina wtrysków? Tankowanie do pełna to raczej tymczasowe rozwiązanie.
czy bak jest pusty, czy pełny, to nie powinno mieć wpływu na ciśnienie w listwie wtryskowej, bo pompa zasysa tak czy inaczej z dna baku. Skoro przy pełnym baku wzrasta ciśnienie, to ewidentnie coś z pompą nie tak, chyba że w 1,8 też jest system z dwoma bakami, wtedy to pewnie jest kwestia tej pompki przepompowującej paliwo z jednej połówki do drugiej
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Tak bak jest dwukomorowy.
Ja też miałem ten problem: cewki, przewody i świece wymieniane latem a miesiąc temu zaczął słabo palić rano. Podmieniłem świece, przewody i cewki i brak poprawy paliwa miałem trochę ponad 1/4 baku.
Teraz przy ujemnych temp. podobno przy niedużej ilości paliwa w baku jest więcej miejsca na wytwarzanie się wody na powierzchni baku od środka (to tak jak by odkręcić zimną wodę w ciepłej łazience to rurka od kranu zrobi się zarosiała).
Ja zalałem stp do czyszczenia układu paliwowego i zatankowałem pod korek. Jak narazie tydzień czasu i eR pali jak chuck z półobrotu.
Mam instalację lpg i może układ po prosu się trochę zasyfił. Jakby problem powrócił to dam znać.
Pozdro Dzelo
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Ja zalałem stp do czyszczenia układu paliwowego i zatankowałem pod korek. Jak narazie tydzień czasu i eR pali jak chuck z półobrotu.
Mam instalację lpg i może układ po prosu się trochę zasyfił. Jakby problem powrócił to dam znać.
Chyba stestuję. Ten preparat to do czyszczenia wtrysków czy ogólnie układu? Ja też na LPG ganiam, czasem pojeżdżę na benzynie dla zasady, ale mogło się coś zakleić
Normalnie ten Twój R to taki trochę bliźniak Caramby. Uważaj gdzie parkujesz w Białym, bo jeszcze Ci podprowadzę
Nie wiem czy wam to pomoże ale mg zt i rover 75 ma problem z połączeniem obudowy filtra paliwa, elementy są połączone gwintem, pod wpływem drgań z czasem rozkręcają się co powoduje spadek ciśnienia paliwa, dlatego warto zakupić plastikową złączkę która blokuje te dwa elementy, spinka była zaprojektowanie przez mg rover jako rozwiązanie problemu, dlatego zalecałbym każdemu założenie takiej spinki, niektórzy używali wkręta zamiast spinki. Warto też zaznaczyć, problem dotyczy wszystkich wersji benzynowych, ale gdzieś widziałem, że 2001 wzwyż więc właścicielom starszych aut radziłbym sprawdzić czy maja taki sam typ filtra. Brak ciśnienia w układzie może powodować także wyświetlanie błędu "misfire" ponieważ niewystarczająca ilość paliwa dociera do wtrysków.
numer części: WJC000230
Tylko pamiętajcie nie powinno sie tego robić przy pełnym baku, zwracajcie uwage jak była usytułowana uszczelka i poprawnie ją umieśćcie przy zakręcaniu aby uniknąć zapachu paliwa w przyszłości, używajac młotka i przecinaka do odkręcenia pamiętajcię że pracujecie blisko dużej ilości benzyny dlatego zalecałbym zastąpienie przecinaka jakimś kołkiem drewnianym lub plastikowym aby uniknąć przypadkowej iskry, jeszcze jedno na co trzeba zwrócić uwagę, w układzie paliwowym może być jakieś ciśnienie dlatego powinno się je zmniejszyć dzieki zaworkowi znajdującemu się przy przepustnicy obok silnika zaworek jest umieszczony w metalowej rurce i wygląda jak zaworek w kole, często jest zabezpieczony niebieską zakrętką po odkręceniu której wciskamy zaworek aby zmniejszyć cinśenie.
Ostatnio zmieniony przez zedziczek Nie Lip 20, 2014 02:21, w całości zmieniany 10 razy
niestety nie mam pojęcia bo nie poszukiwałem tego w Polsce, ja dałem za swoją koło 6 funtów więc koło 30 PLN uważajcie na cene bo niektórzy chcą nawet dwukrotnie więcej
i to co hvil pisał, poszarpuje między 3000 i 4000 obrotów...
I to o czym pisze:
zedziczek napisał/a:
Nie wiem czy wam to pomoże ale mg zt i rover 75 ma problem z połączeniem filtru paliwa i pompy, te elementy są połączone gwintem, pod wpływem drgań z czasem rozkręcają się co powoduje spadek ciśnienia paliwa, dlatego warto zakupić plastikową złączkę która blokuje te dwa elementy, spinka była zaprojektowanie przez mg rover jako rozwiązanie problemu, dlatego zalecałbym każdemu założenie takiej spinki, niektórzy używali wkręta zamiast spinki. Warto też zaznaczyć, problem dotyczy wszystkich wersji benzynowych, ale gdzieś widziałem, że 2001 wzwyż więc właścicielom starszych aut radziłbym sprawdzić czy maja taki sam typ pompy. Brak ciśnienia w układzie może powodować także wyświetlanie błędu "misfire" ponieważ niewystarczająca ilość paliwa dociera do wtrysków.
Nie wiem czy wam to pomoże ale mg zt i rover 75 ma problem z połączeniem filtru paliwa i pompy, te elementy są połączone gwintem, pod wpływem drgań z czasem rozkręcają się co powoduje spadek ciśnienia paliwa, dlatego warto zakupić plastikową złączkę która blokuje te dwa elementy, spinka była zaprojektowanie przez mg rover jako rozwiązanie problemu, dlatego zalecałbym każdemu założenie takiej spinki, niektórzy używali wkręta zamiast spinki. Warto też zaznaczyć, problem dotyczy wszystkich wersji benzynowych, ale gdzieś widziałem, że 2001 wzwyż więc właścicielom starszych aut radziłbym sprawdzić czy maja taki sam typ pompy. Brak ciśnienia w układzie może powodować także wyświetlanie błędu "misfire" ponieważ niewystarczająca ilość paliwa dociera do wtrysków.
numer części: WJC000230
Tylko pamiętajcie nie powinno sie tego robić przy pełnym baku, zwracajcie uwage jak była usytułowana uszczelka i poprawnie ją umieście przy zakręcaniu aby uniknąć zapachu paliwa w przyszłości, używajac młotka i przecinaka do odkręcenia pamiętajcię że pracujecie blisko dużej ilości benzyny dlatego zalecałbym zastąpienie przecinaka jakimś kołkiem drewnianym lub plastikowym aby uniknąć przypadkowej iskry, jeszcze jedno na co trzeba zwrócić uwage, w układzie paliwowym może być jakieś ciśnienie dlatego powinno się je zmniejszyć dzieki zaworkowi znajdującemu się przy przepustnicy obok silnika zaworek jest umieszczony w metalowej rurce i wygląda jak zaworek w kole, często jest zabezpieczony niebieską zakrętką po odkręceniu której wciskamy zaworek aby upuścić cinśienie.
Właśnie zamawiam tą spinkę z Rimmer Bros cos koło 10 EUR z przesyłką, jak przyjdzie zrobimy kopię
jeśli to są tylko cewki, to trzeba zmierzyć opór na uzwojeniach i to w zasadzie powinno pokazać, czy jest wszystko ok. Jeśli tam jest jeszcze jakaś elektronika, no to zależy co tam siedzi, ale też nie wykluczone, ze się da sprawdzić, a może nawet i naprawić. Jeśli byłyby to same cewki i miały przebicia, to przezwojenie raczej nie będzie się opłacać. Wyczyścić na pewno nie zaszkodzi
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Miałem ten sam problem, przyczyna śmieszna, wystarczyło zatankować do pełna, przy poziomie paliwa poniżej połowy zapowietrzała się listwa wtryskowa.
mam takiego mechanika od kół, jak zmieniałem ostatnio na zimówki to stał trochę u niego i jak odpalił to właśnie z takim problemem, i on mi powiedział ze wygląda to mu na zawór ciśnienia na listwie, że się paliwo cofa czy jakoś tak to nazwał - co sądzicie?
znalazł może już ktoś rozwiązanie problemu? wymienione przewody, cewki podmienione a poprawy nie ma
hehe ja znalazłem, szkoda że najpierw wymieniłem wszystko co nie trzeba
Marian przejechał się z manometrem na pompie, okazało się że daje 1/3 mniej ciśnienia niż powinna, wymienił i gitara. Do tego była rozszczelniona złączka venturiego czy coś tam przy niej było nie tak, co powodowało zapowietrzanie się listwy i poranny problem z zapalaniem i przerywanie jak się ostro przyspieszało.
To jak się jeździ na rezerwie non stop to podobno norma z tymi pompami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum