Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1998
Witam.
Mam problem z lampką podsufitki w R200. Mianowicie na pozycji pośredniej pomiędzy ON a OFF, pomimo zamkniętych wszystkich drzwi lampka świeci non stop. Sprawdziłem już krańcówki drzwi. Po wykręceniu wszystkich jednocześnie, lampka nadal świeciła. Proszę o pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 21, 2012 18:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Noo ale czytałem kilka tematów i jeśli dobrze zrozumiałem i zauważyłem to krańcówki w drzwiach podają właśnie masę na obwód. Zwarcie wchodzi w grę ale to lampka by raz się świeciła mocniej a raz słabiej, a tu świeci takim samym światłem. Jest jakiś przekaźnik od sterowania tym?? Jak to jest połączone z alarmem w aucie??
Moim zdanie wina jest wyłącznie w drzwiach gdzieś.
Musisz poszukać zwarcia na kabelkach gdzieś.
Żarówka jest zasilana z bezpiecznika 3 i
OFF - brak masy
ON - masa z przełącznika
i automat - masa z ALARM ECU lub DRIVERS DOOR SWITCH
albo immo, albo czujniki w drzwiach, albo kabelek PS - MFU po drodze - PN (wg schematu), albo przełącznik w lampce. Innych opcji nie widzę.
W celu sprawdzenia możesz rołaczyć kabelek na pinie 3 kostki C357 przy lampce - wyeliminujesz przełącznik, a dalej kolejno - w końcu odłączysz przyczynę usterki.
MatiNitro, wykręć tę lampkę z podsufitki (najpierw zdejmujesz klosz, a potem 2 śruby) i zobacz, czy coś nie dotyka metalowych elementów dachu. Zarówka jest sterowana "-" i jeśli coś przywiera do metalu to będzie się świecić cały czas.
brkzzz, ale ja wykręcałem już lampkę z podsufitki i wisząc swobodnie na tych dwóch kabelkach, przy przełączniku w pozycji pośredniej i zamkniętych drzwiach lampka świeci.
Lampka i przełącznik działają poprawnie. Sprawdziłem.
"-" jest na jednej ze śrub, więc jeśli świeci Ci się po odkręceniu obu śrub i swobodnie wiszącej pod sufitem lampce, zaś krańcówki również są sprawdzone, to ewidentnie przewód "+" gdzieś po drodze musi mieć uszkodzoną izolację i styka z nadwoziem.
ewidentnie przewód "+" gdzieś po drodze musi mieć uszkodzoną izolację i styka z nadwoziem
Wtedy ewidentnie wywaliłoby bezpiecznik ! Lub żarówka świeciłaby blado !
Żarówka jest na stałe zasilana +12 z bezpiecznika 3 - patrz schemat
Przełącznikiem załączamy masę (-) na stałe lub przełączamy na sterowanie z MFU, który podaje też masę (-) w zależności od sygnałów (też - masa) z czujników drzwi lub immo.
Jeśli jest masa na kabelku sterującym z MFU to albo ten kabelek ma gdzieś zwarcie do karoserii, albo moduł MFU, albo immo, albo kabelki od czujników drzwi - skoro same czujniki można wykluczyć.
kość C357
pin 3 - P - +12V z bezpiecznika 3
pin 1 - PR - masa z MFU > w MFU kość C62 pin 2
MFU sterowanie też masą na kość C62 pin 20 z ALARM ECU (C61-7) i DRIVERS DOOR SWITCH (C54-1)
MatiNitro, możesz sprawdzić omomierzem (po wczesniejszym odłączeniu aku i wypieciu kostek), czy kabelki mają zwarcie do masy. Wypiete obie kości i pomiar omomierzem pin jednej z kostek, a karoseria.
kabelek C357-1 lampka / C62-2 MFU
kabelek C62-20 MFU / C61-7 immo
kabelek C62-20 MFU / C54-1 czujniki drzwi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum