Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 SDI] Swap GT1549 na VNT1852V
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 SDI] Swap GT1549 na VNT1852V
Autor Wiadomość
Naki17 



Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 69
Skąd: Osola / Wrocław



Wysłany: Wto Sty 22, 2013 12:24   [R200 SDI] Swap GT1549 na VNT1852V

Witam kolejny Swap na VNT mogę ogłosić za udany więc postanowiłem się z wami podzielić moimi doświadczeniami związanymi ze swapem, okazało się ze nie było tak ciężko jak myślałem ale to za sprawa tego ze robię to jako kolejna osoba a nie pierwsza a wiadomo pierwszej zawsze ciężej wiec szacunek dla Firq który chyba jako pierwszy an tym forum się odważył podjąć tego zadania :) ale do rzeczy, cała operacja zajęła nam 12 godzin, mowie nam bo skorzystałem z pomocy kolegi który fajnie ogarnia spawanie i tez ma łeb an karku a wiadomo co dwie głowy to nie jedna. :D Wiec pierwsze co zrobiłem to oczywiście zakupiłem turbo i kolektor żeby sobie to na sucho skręcić i zobaczyć jak wyjdzie postanowiłem nie powielać pomysłu ani Firq-a ani Remigiusza i połączyć to po swojemu co okazało się bardzo pomocne i wygodne w dalszym montażu gdyż takie rozwiązanie jak na zdjęciu poniżej pozwala na wykorzystanie całego oryginalnego wydechu bez praktycznie żadnych przeróbek oto jak to zrobiłem

wada tego rozwiązania jest to ze turbina trzyma się an 2 a nie an 3 śrubach ale jest to dość solidne rozwiązanie, mocno się trzyma.
kolejna rzeczą było sterowanie postanowiłem użyć takiego jak Firq tylko ze ze strony http://nikotronik.pl/prze...go-montazu.html ponieważ jak zamówiłem ze strony która podał Remi na poście Firqa to czekałem 2 miechy i zero odzewu :/ tak wygląda gotowy zestaw do zamontowania ciężko tylko rezystory znaleźć do obciążenia
a tutaj mamy już na gotowo z uszczelkami skręconą turbinkę (zestaw do montażu turbiny czyli uszczelki i śruby 90zl na allegro)
Tutaj małe porównanie już po zdemontowaniu starej turbinki nie obyło się bez palnika do podgrzewania starych śrub od wydechu które były na maxa zapieczone
Następnie założyliśmy turbinkę z kolektorami an stałe do silnika i zaczęliśmy kombinować z wydechem gięliśmy rurki itd ale nic z tego nie wychodziło wiec postanowiliśmy sprawdzić czy kolanko oryginalne da się spawać, naszczescie się dało wiec odcięliśmy mocowania od starej turbinki i przyspawaliśmy flansze ku naszemu zdziwieniu okazało się ze wszystko pasuje niemal oryginalnie wystarczyło tylko skrecic i wydech gotowy!
reszta to juz z górki wystarczyło przyciąć oryginalna rurkę dolotu i założyć wąż sylikonowy z oplotem
Olejenie pasowało idealnie przynajmniej dopływ oleju wystarczyło wkręcić tylko trzeba pamiętać o tej śrubce oryginalnej od tej turbiny bo ma więcej otworów tak jak zauważył to wcześniej juz Firq, z odpływem oleju tez większego problemu nie mieliśmy gdyż po prostu przecięliśmy rurkę z odpływu na pól i połączyliśmy to kolankiem z węza od odmy :D coś trzeba było poświecić xd no i na koniec ostatnie zdjęcie ogólne
piszcie komentujcie zadawajcie pytania chętnie na wszystkie odpowiem :) zachęcam do montażu VNT efekt zarąbisty :D gdyby ktoś miał życzenie o więcej zdjęć proszę pisać postaram się wrzucić :)
Ostatnio zmieniony przez Adrian Wto Sty 22, 2013 20:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 22, 2013 12:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 22, 2013 14:29   

Filmik z jazdy!! :twisted: :twisted: :twisted:
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Naki17 



Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 69
Skąd: Osola / Wrocław



Wysłany: Wto Sty 22, 2013 15:21   

Będzie filmik jak ten śnieg stopnieje :D a później hamownia jak uporam się z problemem odcinania gazu powyżej 3 tys obrotów :(
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Sty 22, 2013 15:21   

Fajnie ze sie udalo i ze nie bylo wiekszych problemow z umiejscowieniem i olejeniem, wrzuc jak najwiecej zdjec zeby dokladnie moc obejrzec jak to wszystko jest polaczone, w jakim koszcie sie udalo zmiescic?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Naki17 



Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 69
Skąd: Osola / Wrocław



Wysłany: Wto Sty 22, 2013 15:29   

koszt moim zdaniem minimalny xd turbinę nabyłem regenerowana i można powiedzieć ze wymieniłem sie na 2 inne które kupiłem na szrocie i zregenerowałem na początku miałem kolesiowi dopłacic jeszcze 250zl ale po oględzinach stwierdził ze nie muszę dopłacać bo bym stracił wiec turbinę mam za jakieś 30 zl :D a na aukcji stała za 750 :) to co musiałem kopić to komplet montażowy 90zl układ sterujący zamknął się w granicach 80zl zawór n75 miałem od kolegi i czujnik ciśnienia kolejne 90zl plus wężyki jakieś 20zl czyli coś w granicach 300zl ale nie więcej na pewno :)
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Sty 22, 2013 15:34   

Daj adres i zamawiaj drugi komplet xd heh jak bedzie mozliwosc zrobienia u ciebie :-) ale najwczesniej jak snieg odtaje bo problem na letnich z miejsca ruszyc
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Naki17 



Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 69
Skąd: Osola / Wrocław



Wysłany: Wto Sty 22, 2013 15:38   

hehe :D nie ma problemu zapraszam zostawisz auto na jeden dzień i zrobione :D tylko w Twoim przypadku masz trochę daleko bo to okolice Wrocławia a konkretnie miejscowość Osola :) ale zapraszam :D jak nie masz jeszcze chipa od Remigiusza to dogadaj się z nim to od razu zamontuje Ci chipa to odjechał byś rakietą :D
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Sty 22, 2013 15:41   

Damy rade :-) remi mnie nakrecil na to vnt a gdzie ta cala elektronike upchales?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Naki17 



Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 69
Skąd: Osola / Wrocław



Wysłany: Wto Sty 22, 2013 15:53   

przykręciłem nad pedałem gazu na ścianie od środka bo akurat jest tam miejsce :)
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 22, 2013 15:55   

Naki17, gratulacje , jakies roznice na dupohamowni ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Wto Sty 22, 2013 15:55   

No i pięknie jest iDT VNT, jest SDI VNT, teraz czas na SD VNT. top ten snieg i jazda.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Naki17 



Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 69
Skąd: Osola / Wrocław



Wysłany: Wto Sty 22, 2013 16:00   

tak różnica jest odczuwalna ale wydaje mi się ze na tej pompie nie da się korzystać z pełnego potencjału VNT ale przetestowałem na mojej mamie siostrze i dziewczynie i pełnym bagażniku słoików xd jak nie mogłem się pohamować żeby wcisnąć gaz na obwodnicy to nagle się cicho w aucie zrobiło przestały gadać i zaczęły patrzeć na drogę xd po czym stwierdziły ze mocno przyspiesza wiec coś w tym musi być xd a wiadomo jak ciężko kobiety uciszyć xd przy okazji dało bardzo piękny dla ucha efekt dźwiękowy auto gdy dostaje doładowanie robi się wręcz cichsze ciężko to opisać ale brzmi świetnie :D
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Sty 22, 2013 16:03   

Niema problemu że się nie mieści w przegrodzie czy coś? Jak śniegi stopnieją to szykuj garaż ;D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Naki17 



Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 69
Skąd: Osola / Wrocław



Wysłany: Wto Sty 22, 2013 16:05   

na takie rzeczy zawsze znajdzie się miejsce :D spoko garaż się szykuje xd tylko kup wszystko co potrzebne :D
_________________
Kat off, EGR off, IC z saab 93
Chip+nastawnik pompy, VNT
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 22, 2013 16:27   

Naki17, mogl bys napisac koszta ile to cie wynioslo ? Do tej turby to trzeba by bylo zmienic mapy, bo te nasze to takie lajcik sa ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 22, 2013 16:36   

Raptile napisał/a:
mogl bys napisac koszta ile to cie wynioslo ?
Raptile, nawet nie zadałeś sobie trudu przeczytania wątku od początku :załamka:

Naki17 napisał/a:
koszt moim zdaniem minimalny xd turbinę nabyłem regenerowana i można powiedzieć ze wymieniłem sie na 2 inne które kupiłem na szrocie i zregenerowałem na początku miałem kolesiowi dopłacic jeszcze 250zl ale po oględzinach stwierdził ze nie muszę dopłacać bo bym stracił wiec turbinę mam za jakieś 30 zl a na aukcji stała za 750 to co musiałem kopić to komplet montażowy 90zl układ sterujący zamknął się w granicach 80zl zawór n75 miałem od kolegi i czujnik ciśnienia kolejne 90zl plus wężyki jakieś 20zl czyli coś w granicach 300zl ale nie więcej na pewno
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 22, 2013 17:33   

tronsek, czytam i nie wiem co czytam haha :D A czytalem od poczatku ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Naki17 



Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 69
Skąd: Osola / Wrocław



Wysłany: Wto Sty 22, 2013 21:10   

Raptile napisał/a:
Naki17, Do tej turby to trzeba by bylo zmienic mapy, bo te nasze to takie lajcik sa ;)
nom przydało by się tylko pytanie czy z naszej pompy da się coś jeszcze wycisnąć? :) chciał bym mieć pompę od ITD :D i mapki mafles wtedy był by już wypas :)
_________________
Kat off, EGR off, IC z saab 93
Chip+nastawnik pompy, VNT
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 22, 2013 21:30   

Naki17, da rade tylko trzeba zmodyfikowac mape ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Naki17 



Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 69
Skąd: Osola / Wrocław



Wysłany: Wto Sty 22, 2013 21:39   

ciekawy jestem ile jeszcze z niej wycisnąć można :) zajadę do jakiejś firmy tuningowej i zasięgnę opinii co można z tym jeszcze zrobić :) Raptile wbijaj do mnie na garaż Tobie tez wstawimy VNT :D
_________________
Kat off, EGR off, IC z saab 93
Chip+nastawnik pompy, VNT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [L-series] Turbina GT1549
Remigiusz Tuning mechaniczny 46 Czw Mar 21, 2013 18:42
kadzaf
Brak nowych postów [R200] Swap do 1.8 16v
Gość Tuning mechaniczny 40 Czw Cze 12, 2008 10:20
michone
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r200]swap na 1.8
rudealis Tuning mechaniczny 3 Wto Lut 19, 2013 19:33
Adrian
Brak nowych postów [r200 97r] swap na 2.0T co potrzeba?
donmulanka Tuning mechaniczny 19 Pią Paź 17, 2008 10:41
dobryziom
Brak nowych postów Swap 2.0 z 25 do mojego R200 też 2.0 sdi
krzdry Tuning mechaniczny 32 Nie Sie 19, 2012 13:56
PawelLuc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink