Wysłany: Czw Sty 24, 2013 21:33 [R75] Układ chłodzenia - 1.8 problem
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam jestem nowym forumowiczem .Mam problem z moim Roverem dokładniej chodzi o układ chłodzenia . silnik 1.8 16 V 120 km . Auto się grzeje i przestały działać nawiewy . Obstawiłem ze to wina termostatu więc został sprawdzony wraz z innym termostatem od byłego anglika , obydwa sprawne . korek pożyczony i sprawdzony , nadal to samo . Została sprawdzona pompa wody ,sprawdzona i jest wszystko dobrze . Zalany został płynem ,odpowietrzony i nawiewy zaczęły chodzić jest lekka poprawa ale tylko powyżej 2 tyś obr. czuć bardzo ciepłe powietrze ,poniżej 2 tyś już chłodniejsze. choć po stronie pasażera zawsze jakoś zimniejsze leci .Poza tym chłodnica zimna i wąż dolny także zimny. A ten górny bardzo gorący i puchnie. Wentylator i czujnik raczej sprawny bo się załącza Dziś zabrałem się za konkretne przepłukanie osobno chłodnicy i całego układu , jest wszystko ok . zostanie tylko zalanie i odpowietrzenie , lecz myślę ze to nic nie da bo jakiegoś syfu nie było . uszczelka możliwe ze dobra bo olej jest czysty i tłumikiem tez nie widać aby wywalało Proszę o pomoc i jakieś wskazówki co dalej . Z góry bardzo dziękuje
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Lut 19, 2013 09:50, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 24, 2013 21:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw Sty 24, 2013 21:44
Nie wiem jak w roverze ale w poprzednim aucie mialem podobny problem. Mimo, ze pompA pracowala to wirnik byl uszkodzony ponad to przyczyna dmuchania raczej zimnego powietrza byla nagrzewnica. Nie wiem jak jest w roverze ale skoro chlodnica jest zimna to znaczy, ze cos nid pompuje.
Jaka ci pokazuje temperature?wskazowka powinna byc w polowie.
Pompa 100% sprawna. Temperatura w połowie , choć nieraz podskoczy do góry, a co do nagrzewnicy jak ją odkamienić ?
Mi w 1.8 przez 5 lat temp. nie wyskoczyła ponad połowę. Jeśli u Ciebie skacze szczególnie w zimie to ja bym obstawiał raczej początek hgfu.
Napisz jak odpala rano, jak zachowuje sie na jałowym, czy mocno dymi , odkręć korek oleju i sprawdź czy nie masz mazi, sprawdź zbiorniczek wyrównawczy i olej.
a po tych sprawdzeniach to podjedź jeszcze do jakiegoś mechanika i zróbcie test płynu chłodzącego na zawartość w nim spalin. bo zależy, jak już gdzie Ci poszła uszczelka są takie opcje: maź w zbiorniczku i przybywa Ci oleju czyli olej miesza się z płynem, albo płyn idzie w spalanie, kopcenie z rury(mocniej niż zawsze zimą) i co2 w płynie dlatego zrób test tego płynu.
a więc bez poprawy , z odpalaniem jest gorzej od jakiegoś czasu , z kopceniem jakieś różnicy nie zauważyłem . pod korkiem od oleju maź troszkę jest choć oleju nie przybyło i na miarce wygląda na czysty. Płyn delikatnie ubywał lecz nie widać było gdzie . Czy poprzez sprawdzenie ciśnienia na cylindrach da się ocenić walniętą uszczelkę ? bo test na co2 to nie wiem czy mechanik będzie miał .[/center]
Spróbuj zrobić test kopmpresji, jak u mnie był hgf to na cylindrach miałem:
14 8,5 12,5 13,5 więc z 2 było coś nie tak, a hgf objawiał sie że rano przy odpalaniu wypadał mi zapłon na 1 cylindrze, po lekkim rozgrzaniu ustępowało. Ubywało też lekko płynu i miałem wrażenie ze bardziej tłusto kopci.
Zanim wplączesz się w robotę z wymianą uszczelki pod głowicą sprawdź uszczelkę pod kolektorem dolotowym. Miałem bardzo podobny do Twojego przypadek, też wszyscy wróżyli uszczelkę łącznie z mechanikiem który naprawiał mojego Rovera. Zadzwonił do mnie i powiedział, że to uszczelka, albo co gorzej pęknięta głowica i żebym szukał nowej a on w tym czasie rozbierze silnik. Całe szczęście chciało mu się jeszcze sprawdzić tą jedną uszczelkę właśnie pod kolektorem zanim rozmontował silnik i okazało się, że to była przyczyna. Na następny dzień miałem samochód u siebie i od tamtego czasu (już ponad rok) żadnych problemów z chłodzeniem, płynu nie ubywa silnik się nie grzeje.
Trzymam kciuki żeby w najgorszym wypadku skończyło się to tak jak u mnie
Witam,mam problem z ukladem chlodzenia silnika
Auto R 75 CDTI
Latem przy temp.zewnetrznej i maksymalnym obciazeniu auta oraz dluzszej jezdzie autostrada wskazowka na wskazniku temperatury ustawia sie caly czas przed polowa skali,tak gdzies ze 3 milimetry przed kreska oznaczenia polowy skali
Wczoraj przejechalem ok 55 km przy temperaturze zewnetrznej ok plus 13 stopni,z predkoscia 110 km wskazowka caly czas ustawila sie na pierwszej kresce wskaznika.
webasto mam odlaczone-obydwie wtyczki;
wentylator sprawny zalacza sie
z klimatyzacji leci cieple powietrze ale nie za gorace
I moje pytanie,czy oprocz prawdopodobnej wymiany termostatu,musze jeszcze gdzies szukac usterki w ukladzie?
w jakiej pozycji na wskazniku powinna byc wskazowka w sprawnie dzialajacym ukladzie chlodzenia,czy caly czas w polowie skali?
Nie sprawdzilem temperatury wezy i chlodnicy,zrobie to w przyszlym tygodniu poniewaz codziennie robie bardzo male przebiegi ok 4do 5 km
Prosze o porade
Pozdrawiam Stanislaw
ja mialem inna jazda i nie wiem o co chodzi mianowicie kilka dni temu wylecial mi caly plyn do srodka auta opinia najprawdopodbnioej nagrzewnica ale po rozebraniu i sprawdzeniu wszystko jest niby ok plyn dolany auto grzeje sie do normlanych temperatur i wyglada na to ze wszystko jest dobrz e? mial ktos taki przypadek moze?
Wysłany: Sob Lut 16, 2013 12:01 Problem rozwiązany
Witam nie miałem czasu aby wcześniej odpisać , ale wszystkiemu winna była uszczelka . Silikonowe uszczelnienia były poprzerywane , po planowaniu włożeniu uszczelki wszystko jest ok temperatura w normie , Więc Kamil 79 pomógł jak najbardziej , choć teraz pojawił się mały problem ale obstawiam na pompkę paliwa , ponieważ kreci a nie chce odpalić dopiero po pewnym czasie kręcenia z bólem załapie.Zrobiłem więc próbę przekręcam 3 lub 4 razy zapłonem i pali od strzała , Więc proszę o rade czy to pompka czy jakiś tam zawór zwrotny , podkreślam ze jak wymieniałem hgf to stan benzyny spadł poniżej 1/4 zbiornika , ale teraz jest ponad połowa i jest taka sama reakcja na te przekręcenia zapłonu 3 lub razy i od strzała pali .
1,2,3 (chodzi o biegi w trasie)gaz w podłoge do odcinki i zobacz czy da rade, ja tak u ojca postawiłem diagnoze - trafną, ale to było w golfie.
jak przekręcisz kluczyk to słyszysz buczenie pompki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum