Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam, czeka mnie wymiana silnika w swoim Roverku i mysle nad swapem na 2.0 turbo.
mam kilka pytań.
czym różnią się silniki turbo z R220 i R820? w R820 jest 180KM a w R220 200KM?
z kąd wynika różnica tych 20KM ?
kupno R220 turbo coupe jest raczej ciężkie w PL, dlatego myśle nad kupnem kompletnego 820turbo.
Powiedzcie mi czy to jest w ogole realny swap ? oprócz całego auta 820turbo co bede potrzebował ? półosie, chłodnice od 220 turbo ?
rozgladałem się za silnikiem hondy i niczego ciekawego nie widziałem, dlatego mysle o zainwestowaniu wiekszej ilości gotówki i zrobieniu mocniejszego autka.
mam dwa takie same Roverki i jednego chciałem sprzedac, ale to jest troche trudne, bo jest raczej mało zainteresowanych.. wiec mysle o przeróbce jednego na turbo.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 06, 2013 12:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
dzieki za link przeglądałem forum ale widocznie nie tam gdzie trzeba
mowisz, że bedzie potrzebny wózek, czy od wersji gti 220 bedzie pasował czy musi byc od coupe ? rozumiem że 220 coupe w wersji bez turbo tez byłby dobrym dawcą ?
a co z różnicą tych silników ? który byłby lepszy 180KM czy 200KM ?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 92 Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Lut 06, 2013 15:02
Najłatwiej będzie jednak swapować z coupe:
uderz może tutaj o zestaw na swapa:
silnik + skrzynia + półosie + wiązka z kompem + belka pod silnik + łapy silnika + zegary (inny predkosciomierz o ile pamietam).
Najlepiej dogadać się na odcięcie przedniej ćwiartki ogołoconej z maski, błotników zderzaka i przywieźć sobie na lawecie
Wojtek88 napisał/a:
D16Z6 + soft turbo, nie wiem czy lepiej/gorzej finansowo ale wg mnie łatwiej
oddradzam, to praktycznie koniec możliwości dla seryjnego silnika D16Z6, i skrzynia z D-serii nie ma szpery dodatkowo sporo mniej Nm wyjdzie jak z roverowego 2.0T z MBC
_________________ Rover 220XW Coupe 2.0 TURBO - 206KM/313Nm 0.88bar T25
Vito_, nie widze żadnego linka
Wojtek88, wiadomo, że łatwiej byłoby wpakować dserie, ale gorzej dołożyc turbo i jakoś mądze to wystroić, a 2.0T z rovera to bym tylko poprzekładał i by grało
a finansowo to chyba podobnie, albo nawet taniej wyjdzie swap na 2.0T
silnik + skrzynia + półosie + wiązka z kompem + belka pod silnik + łapy silnika + zegary (inny predkosciomierz o ile pamietam).
Najlepiej dogadać się na odcięcie przedniej ćwiartki ogołoconej z maski, błotników zderzaka i przywieźć sobie na lawecie
Wojtek88 napisał/a:
D16Z6 + soft turbo, nie wiem czy lepiej/gorzej finansowo ale wg mnie łatwiej
oddradzam, to praktycznie koniec możliwości dla seryjnego silnika D16Z6, i skrzynia z D-serii nie ma szpery dodatkowo sporo mniej Nm wyjdzie jak z roverowego 2.0T z MBC
koniec możliwości, bo 1.6, ale ponad 200 KM realne na doładowaniu takim jak seryjnie w Coupe Turbo, nie będę się rozpisywał jaką przewagę mają hondowskie silniki, po prostu części są łatwo i wszędzie dostępne, również problem ze skrzynią biegów odchodzi, pg1 jest za wiodka
Seryjny Tomcat nie dał rady (przez długą skrzynię) EG4 D16B2 (nonVtec) na soft turbo ^^
koniec wywodu
mlody975 napisał/a:
Vito_, nie widze żadnego linka
Wojtek88, wiadomo, że łatwiej byłoby wpakować dserie, ale gorzej dołożyc turbo i jakoś mądze to wystroić, a 2.0T z rovera to bym tylko poprzekładał i by grało
a finansowo to chyba podobnie, albo nawet taniej wyjdzie swap na 2.0T
może i taniej, ja patrzę przyszłościwo, miałem tomcata, wiem ile się czeka na części, wiem ile kosztują, jaka jest eksploatacja, bardzo fajne auto, ale nie na moją kieszeń
d-seria i soft turbo to pikuś, nie zdajesz sobie sprawy ile takich/podobnych setup'ów jeździ po Polsce
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 92 Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Lut 06, 2013 16:07
Wojtku siedze w Hondach od 2006 miałem ich lekko licząc 6...
Nie ma co porównywać EG D16T do seryjnego tomcata który nie dość, że nigdy nie trzyma seryjnych 200 koni na seryjnym doładowaniu to jeszcze waży 200kg więcej jak EG...
_________________ Rover 220XW Coupe 2.0 TURBO - 206KM/313Nm 0.88bar T25
i tak jestem bardziej przekonany do swapa 2.0T
wiem że jest pełno hondziarzy którzy uturbiaja d-serie, jednak wolalbym seryjne 2.0T niż dłubnięte 1,6 z doładowaniem.
Jesli dobrze pamietam, to Twoj tomcat Wojtku dmuchał jakieś 0,5-0,6bara. Na takim doładowaniu to faktycznie słabo jedzie. Popatrz na film jak przyśpiesza Tomcat Vito_, na 0,9b watpie, zeby 1,6 bylo lepszym wyborem, miałem, remontowałem... generalnie dość kiepski motor Tseria o wiele pancerniesza i przyjemniejsza w jezdzie na codzien - do czasu aaz wstanie turbo jedzie się pojemnoscią, a potem wiadomo
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 92 Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Lut 07, 2013 09:46
Ogłoszenie do którego dawałem Ci linka znikło, i przez to wyrzuca te dwa, był 220 Turbo na czesci, niebieski, 1500zł było za kompletny silnik, myślę, że jeszcze gościu go wrzuci
_________________ Rover 220XW Coupe 2.0 TURBO - 206KM/313Nm 0.88bar T25
Nie jest tak że R220 miał 200KM a 820 180KM bo to zależy od modelu. Obydwie 800tki które miałem to były wersje 200KM, chyba od 95r. tam było tyle mocy także takiego trzeba by szukać na Allegro.
Więc tak, dzwoniłem do gościa od tego niebieskiego Rovera.
Z tego co mówił zajmuje się sprowadzaniem takich właśnie Roverów z niemiec do Polski.
powiedział że te wszystkie części ma ale drogo mnie to wszystko wyjdzie i tłumaczył mi że z 216 nie da się zrobic 220turbo. Mówił że w 220 jest inna ściana grodziowa i inna płyta podłogowa, mówił też że jak włoże do mojego auta silnik 2.0turbo to bude rozerwie na połowe bo jest za słaba.
Ogólnie mało przychylny koleś, odpuściłem.
Na weekendzie pojade oglądać 820ti, jest całkiem niedaleko i za rozsądną kase, zobaczymy co z tego bedzie, gość raczej starszy przywiózł go z włoch około 5lat temu i teraz nim nie jezdzi.
Mowił że to silnik turbo 200KM, jeśli silnik bedzie w porządku to najprawdopodobniej go wezme. tylko co z resztą części ? nie znacie jakiegoś składu z czesciami do tomcata ?
wie ktoś czy w 820 tez były skrzynie z torsenem? jeśli były to powiedzcie mi jak sprawdzić czy skrzynia ma szpere ? bo to też bardzo ważna i przydatna część przy aucie Fwd turbo.
jak sprawdzic czy turbina jeszcze pożyje ? nie miałem nigdy auta doładowanego a remont turbo na stracie to troche lipa
Pozdrawiam i czekam na Waszą nieocenioną pomoc
Więc tak, dzwoniłem do gościa od tego niebieskiego Rovera.
Z tego co mówił zajmuje się sprowadzaniem takich właśnie Roverów z niemiec do Polski.
powiedział że te wszystkie części ma ale drogo mnie to wszystko wyjdzie i tłumaczył mi że z 216 nie da się zrobic 220turbo. Mówił że w 220 jest inna ściana grodziowa i inna płyta podłogowa, mówił też że jak włoże do mojego auta silnik 2.0turbo to bude rozerwie na połowe bo jest za słaba.
hahahaha dobre
mlody975 napisał/a:
wie ktoś czy w 820 tez były skrzynie z torsenem? jeśli były to powiedzcie mi jak sprawdzić czy skrzynia ma szpere ? bo to też bardzo ważna i przydatna część przy aucie Fwd turbo.
powinny oba koła mielić, na asfalcie a drugie np na asfalcie z piaskiem;)
mlody975 napisał/a:
jak sprawdzic czy turbina jeszcze pożyje
czy nie wali olejem w dolot bardzo, czy nie nie ma luzów na wirniku czy nie dymi na niebiesko, czy np po dluzszej jezdzie ostrej zostawisz go na posotju i czy zaczyna dymic czy nie halasuje z abardzo
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
po Twojej wypowiedzi mam rozumieć że to tylko jakieś bajery ?
mowił to poważnie, może jeszcze za bardzo nie znam sie na budowie 220turbo bo czytać to jedno a pogrzebać przy aucie to drugie:P ale mi sie wydawało że to bajery, mówił żebym najpierw poczytał angielskie forum i tam wszystko pisze ze sie nie da itp.. i że ludzie po przeczytaniu jakiegoś Polskiego forum do niego dzwonią i pytaja o części tak jak ja i żę się na tym wogole nie znamy itp...
ale dobra, temat jest o swapie a nie o jakimś ludku co nie chce sprzedawać innym swoich części
teraz co z tymi częściami ? najprościej byłoby kupic 220turbo, ale jak nie znajde to pokombinuje z osiemsetką.
przócz osprzętu silnika pasowałoby założyc hamulce, w 220ti są wieksze tacze czy tylko dołożyli ABS ? jeszcze coś oprócz wymienionych wczesniej czesci bedzie mi potrzebne ?
po Twojej wypowiedzi mam rozumieć że to tylko jakieś bajery ?
inaczej, to są brednie
mlody975 napisał/a:
mowił to poważnie, może jeszcze za bardzo nie znam sie na budowie 220turbo bo czytać to jedno a pogrzebać przy aucie to drugie:P ale mi sie wydawało że to bajery, mówił żebym najpierw poczytał angielskie forum i tam wszystko pisze ze sie nie da itp.. i że ludzie po przeczytaniu jakiegoś Polskiego forum do niego dzwonią i pytaja o części tak jak ja i żę się na tym wogole nie znamy itp...
wiele rzeczy się angolom nie mieści w głowach nie ma co im wierzyć, przecież na naszym forum jest taki swap 216 -> 220T
Hamulce i zawias sa takie same w 216 i 220 (262mm wentylowane z przodu i tarcze tył). Zajzyj do tematu o aucie (chyba user Pyros) tam wszystko jest
link:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=84789
do auta dorzucił mi alufelgi 17' z dwiema nowymi oponami i dwiema calkiem ładnymi, mysle że sie oplacało.
silnik chodzi całkiem dobrze, zbióre ma kosmiczną wiec chyba cos z niego bedzie. wydaje mi sie ze skrzynia ma szpere bo równo ciągnie i ma dość dobrą trakcje.
auto bede rozbierał na części, także jeśli cos potrzebujecie piszcie na PW
jak bede miał chwile wystawie ogłoszenie w odpowiednim dziale.
Chciałbym się pozbyć części jak najszybciej, żebym mógł kupić reszte gratów do budowy 220turbo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum