Na 99% nie inny silnik tutaj k-seria tu t-seria pozatym silnik nie robi tam tyle roboty co dmuchawa pozatym jakby pasowaly i cokolwiek mialy dac to juz w nie jednym by smigalya powszechne by byly jak wtryski z sdi w idt
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
scorpion, przyrost rzędu 5 albo spadek 10KM (zalany silnik) a wzrost spalania o 3-4L Cię satysfakcjonuje? myślę że można by było zacząć od zwiększenia ciśnienia paliwa na tych wtryskach, ja zyskałem około 10KM na pierdołach, poczytaj sobie w moim temacie (ciśnienia paliwa nie podnosiłem)
Jestem ciekaw jednego , lotus elise mial silnik 1.8 k serie najpierw 120km potem 158 a pod koniec produkcji pierwszej generacji 190km i niewiem czy to byla jeszcze roverowska k seria czy juz silnik toyoty ale one byly chyba klepane od nastepnej generacji wiec na twoim miejscu tutaj szukal bym czy cos nie bylo podkrecone
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Czw Lut 21, 2013 21:51
tuners napisał/a:
Jestem ciekaw jednego , lotus elise mial silnik 1.8 k serie najpierw 120km potem 158 a pod koniec produkcji pierwszej generacji 190km i niewiem czy to byla jeszcze roverowska k seria czy juz silnik toyoty ale one byly chyba klepane od nastepnej generacji wiec na twoim miejscu tutaj szukal bym czy cos nie bylo podkrecone
W Lotusie Elise (S1) był zastosowany silnik VHPD. Czyli mocno zmodyfikowany 1.8. Głowica z dużymi zaworami (31,5mm ssące, 27mm wydech, tak jak w VVC, tyle, że pod normalne wałki), dużo ostrzejsze wałki (280st/10,3mm, seria ma 244st/8.8mm), mechaniczne popychacze, zakuty dół...
Rover 25 GTi miał 145koni, z tym, że miał już osprzęt EU3, tak jak "160tka" i napis VVC na ssącym.
Jeśli chodzi o tuning 160tki to w sumie najlepiej zrobić porządny porting głowicy, wrzucić ostrzejszy wałek wydechowy i jakiś customowy kolektor wydechowy.
MultecFSO, Dziekuje za okreslenie sytuacji teraz juz widac roznice i z czego wynika mam nadzieje ze to troche przystopuje proby dziwnych modyfikacji w vvc oraz nakresli kierunek ktory lepiej obrac zeby nie narobic strat w mocy.
Jeszcze jedna prosba jakbys mogl podac z kad informacje czerpales moze wiecej ciekawych rzeczy tam bedzie jeszcze
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Sob Lut 23, 2013 23:29
Z głowy. Ale na temat silnika VHPD jest w sumie sporo informacji. Obecnie dorwanie głowicę VHPD MS2 w "przystępnej" jest niemożliwe...
K-Seria i jej wolnossące wariacje to moje hobby.
Dużo info znajdziesz tutaj :
http://kengine.dvapower.com/ - wymagany angielski techniczny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum