Wysłany: Sro Mar 13, 2013 06:02 [r416] Szarpie po puszczeniu gazu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam
Mam od jakiegoś czasu problem z R416 si. Po puszczeniu całkowicie gazu, gdy auto się toczy na biegu są odczuwalne dość wyraźne szarpnięcia, zarówno na PG jak i LPG. Przy dodawaniu lub trzymaniu równo gazu wszystko jest ok.
1 Co może powodować takie zachowanie?
2 Czy gdy pości się gaz całkowicie i auto lecie rozpędzone z obrotami powyżej 1,5 tys obrotów, to odcinane są tylko wtryski PB (LPG) czy iskra tez przestaje strzelać?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 13, 2013 06:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Odcinane jest tylko paliwo, tylko że MEMS odcina przy 2800 obr/min. (benzynę, nie wiem jak jest z gazem) Co do szarpania to może być MAP-sensor. Sprawdż przewód podciśnienia od kolektora do sterownika (MAP-sensor jest w sterowniku)
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Sro Mar 13, 2013 23:27
zdzichu napisał/a:
tylko że MEMS odcina przy 2800 obr/min
A nie do progu 1500?
Jeśli instalacja jest sekwencyjna, to wtryski gazu także przestają podawać gaz (komp gazu bierze sygnały sterujące z wtrysków benzynowych, jeśli na wejściu czas wtrysku jest "0" to na wejściu więcej nie będzie).
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Tak się zastanawiam czy czasami tryski od PB nie przepuszczają i może stad to szarpanie, od lpg były 2 dni temu regenerowane wiec to wykluczam, a poza tym przy wyłączonym gazie 2 zawory odcinają dopływ LPG wiec tu jest pewnie wszystko ok. Przepustnice wymyłem - żadnych zmian
Świece nowe - tez nic nie pomogło (bo i w sumie nie mogło )
A TPS może powodować takie zachowanie?
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
Myślę, że to wina odczytów z TPS-a. Wykonaj taki test: na dobrze rozgrzanym silniku, odłącz TPS-a (krokowy zostaw podłączony oczywiście) i przejedź się. U mnie wtedy przy silniku 2.0 benzyna tego poszarpywania nie ma, ustaje też szarpnięcie w momencie dodania/ujęcia gazu. Napięciowo jak sprawdzisz to pewnie TPS będzie wskazywał poprawne wartości, ale myślę, że to wina mechanicznego wytarcia potencjometru. Ja nie wymieniałem, szkoda mi 200zł na to, skoro 100% pewności i tak nie mam, że pomoże. Może to wina potencjometru, a może komp źle obrabia wszystkie dane, które do niego docierają w wysłużonym nieco układzie.
Oczywiście nie da się na dłuższą metę jeździć z odpiętym TPSem, bo będą Ci się zawieszały obroty i gasł na nierozgrzanym.
Jeśli ciekawi Cię dlaczego auto jeździ poprawnie(a nawet lepiej) z odpiętym TPS odpowiedź brzmi: w tych generacjach układów TPS służy głównie do informowania o nagłym przyspieszaniu (chodzi stopień wzbogacania mieszanki przy przyspieszaniu oraz o zachowanie norm emisji spalin EURO) oraz do utrzymywania niskich obrotów na właściwym poziomie).
PS. WAŻNE! Nie wiem jak w 1.6 z Check Engine, nie wiem czy Ci się nie zapali, w 2.0 nie mam, więc mogłem śmiało odpinać:D
Odpinanie TPS przerabiałem kiedys i wizyta na kompie sie skonczylo - gasl przy każdorazowym wcisnieciu sprzęgła, także w 1,6 odpięcie tps powoduje taki blad i nie ma co takich prób przeprowadzać.
Kopułka i palec sa ok, poduchy tez. Wrażenie jest takie: jadąc rozpędzonym na biegu (dowolnym) bez wciśniętego gazu - czasami dostało sie paliwo na cylinder i szarpnie - jest tak zarówno na lpg i Pb. Wtryski LPG SA świeżo po regeneracji ale nic to nie zmieniło – a wątpię ze przepuszczają zarówno lpg i pb
miałem tak samo jak miałem benzynkę ,u mnie był wybity krzyżak na osi i po wymianie trochę pomogło ale jeszcze czasami szarpało .zmieniłem przewody WN i problem zniknął
tps sprawdzony, doregulowalem go zeby przy zamknietej przepustnicy mial 590 om, wyczyscilem krokowca i jego gniazdo, sprawdzilem i oczyscilem kopulke z palcem. Dalej jest to samo - moze z ta roznica ze szarpanie sie zmniejszylo gdy silnik jest zimny, po przejechaniu 10 km wszystko wraca. Ze 2 m-ce temu sprawdzalem czujniki temp - oba byly ok, a szarpanie jak bylo tak jest. Co jeszcze moze powodowac takie objawy? Swiece i przewody NGK - nowe
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum