a czy ktoś używa oleju AMSOIL ?
ja leję Amsoil 5W40
zawsze kupuje w pełnych bańkach. Kupuje 3 bańki (15l) i na dwie zmiany starcza i jeszcze zostaje. Ja wymieniam co 6-7 miesięcy przy około 14-15tys, więc długo nie leży
olej zamknięty spokojnie poleży dwa lata i dłużej. To nie jajko.
Osobiście cenię markę Amsoil jest to jedna z niewielu marek, która naprawdę kreuje rzeczywistość na rynku smarowideł. Robi badania, wdraża nowe technologie. Widać to po ich materiałach technicznych. Marka bardzo dobrze postrzegana na rynku maszyn ciężkich i ciężarówek.
Marki typu Shell czy Castrol nie są złe ale zawsze będą gonić króliczka i trzeba im przyznać, że mają dobre spoty reklamowe.
No właśnie kusi mnie zmiana na Amsoil ale zostało mi jakieś pół bańki z 5L Motula 8100 xcess więc wystarczyłaby mi jedna bańka Motula i chyba w takim razie w tym roku zaleje jeszcze Motula a w przyszłym roku popłynie Amsoil.
Również kiedys Motula lałem, dokładnie Motul X-clean 5W40 ze względu na to, że nim mogłem zalewać dwa auta, w tym VW z popmpowtryskami
Przeszedłem na Amsoil i zeszłej zimy przy -20 wsadziłem trzy próbki Castrol, Motul i Amsoil (wszystkie 5W40) do bagaznika na noc. Rano próbowałem je wylać i była wielka przewaga Amsoil w stosunku do pozostałych dwóch. Niby prosty test ale przemawia.
widziałem podobny test na youtube .... szkoda mi wylewać prawie 3L Motula ale tak jak pisałem kusi Amsoil bo troszkę o nim poczytałem i dużo osób zachwala zwłaszcza za prace na starcie na zimnym silniku
Dołączył: 13 Mar 2013 Posty: 79 Skąd: Thetford U.K
Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 21:43 Olej
Panowie.Jako że nie mam dostępu do Amsoil'a chciałbym zalac taki http://www.ebay.co.uk/itm...=item51a9c2c2e4 .Co sądzicie? Wedle instrukcji powinien byc pełen syntetyk i właśnie taki mam zamiar wlac.Dlatego zastanawiam sie nad Mobilem.Proszę o opinie.Pozdrawiam.
Producent zaleca co 15 tys. mil. Czyli około 25 tys. kilometrów. Ale doskonale wiadomo, że częstsza wymiana oleju tylko pozytywnie może wpłynąć na kondycję silnika. Ja postanowiłem wymieniać raz na rok, na jesieni, bo rocznie kręcę około 10 - 15 tys. A na jesieni dlatego, żeby na zimę miał świeży olej i dobre smarowanie przy starcie
Ostatnio lałem Valvoline MaxLife Diesel 10W40. Nie mam ubytków, silnik nie spala mi oleju i zastanawiam się, czy na tę jesień nie spróbować 5W40
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Olej taki siaki czy owaki, każdy leje co mu pasuje. Ja zaś tradycyjnie już kilka dni wstecz, zalałem MIDLAND Super Diesel SAE 10W40 Euro 6. Kupuję zawsze tutaj:
http://aptekaolejowa.pl/
Jestem z niego bardzo zadowolony i przy nim pozostanę. Po przebiegu 2 tyś km, kolega wyjął u mnie bagnet, popatrzył i powiedział, chyba parę dni temu wymieniałeś olej.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
prebenny, sporo zależy od marki, nie tylko samego typu oleju. 10W40 i 5W30 posiadają praktycznie takie same właściwości ochronne (nie identyczne, ale nie warte różnicy cenowej). Z czasem jednak olej pół-syntetyczny ulega znacznie większej degradacji niż syntetyczny i przez to syntetyki wygrywają. Jednak pilnując interwałów, nie widzę przeszkód, by jeździć na dobrym 10W40.
Wcześniej do mojego silnika był lany syntetyk Castrol, właściwe interwały. Efekt? Olej wręcz lał się do kolektora przez nieszczęsne rurki odmy w V6, a przy remoncie w misce był wręcz szlam. Olej wyglądał tragicznie po jakichś 5 tysiącach kilometrów od ostatniej wymiany (gdy kupiłem auto). Choć ktoś tu już kiedyś się rozpisywał, że Castrol w KV6 to słaby pomysł.
Gdzieś na YT był nawet filmik, który wyjaśniał różnice między syntetykiem i pół-syntetykiem w różnych temperaturach czy stopniu zużycia.
MD u mnie po zmianie Castrola na Specola + AR9200 jest 3x ciszej, pomijam fakt, że po spuszczeniu oleju (z płukanką) z miski potem musiałem skrobać szlam. I nie powiesz mi MD, że 5 tyś km to właściwy interwał wymiany oleju
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Sie 04, 2016 01:31
prebenny napisał/a:
MD u mnie po zmianie Castrola na Specola + AR9200 jest 3x ciszej, pomijam fakt, że po spuszczeniu oleju (z płukanką) z miski potem musiałem skrobać szlam. I nie powiesz mi MD, że 5 tyś km to właściwy interwał wymiany oleju
Ja zaaplikowałem Valvoline 10w40.
Chyba największa różnica w olejach jest między producentami/rozlewaczami niżeli w wartości lepkości zimowej (tutaj akurat o 5).
Bieri13 pełna zgoda, że w samej jakości oleju między producentami jest większa różnica ale w porónaniu 5W - 10W różnica będzie zimą, gdzie temperatura płynięcia 5W to 40-45 stopni a 10W ok. 35 (tak wiem, że u nas takich temperatur nie ma ale przy -20 też będzie inna gęstość takich olejów).
Natomiast j0zek... Zostanę przy tych 3 kropkach...
Byłem wczoraj u szwagra obadać jak mu zrobili tę stacyjkę no i jak zwykle zostałem zaskoczony.
Szwagier zmienił olej, kupił cały baniak 20l, oto link:
http://exmoto.pl/home/54-...-silnikowy.html
Parametry ma bardzo dobre, zobaczymy jak będzie w praniu?
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum