Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam
Zamierzam kupić opony 185/55/R15 letnie.
Jaki powinien być indeks nośności?
Tak aby opony nie wyglądały jak niedopompowane?
Jak kupię za duży indeks nośności, czy nie będę
miał większego dyskomfortu w jeździe?
Będzie się twardo jeździło?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 29, 2013 17:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
kup lepiej opony 195/50r15, ponieważ w tym rozmiarze masz większy wybór i opony są tańsze. Z tego co kojarzę to indeks przy fabrycznych oponach (185/55 r15) wynosi H
"H" to indeks prędkości a nie nośności. Do 25-tki w dieslu radziłbym nie kupować nic poniżej 84. O ile pamiętam to zalecany jest indeks nośności 86 ale jak będzie 88 to też się nic nie stanie.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 52 Skąd: k/Lublina
Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 16:29
Teraz mam opony 195/65/r15 91T
Troche ocierają jak jadą 4 osoby.
Jak jadę,to czuję każdy dołek.
Jak sądzicie, czy jak kupię opony 195/50/r15 81T to będę miał
lepszy komfort z jazdy???
pavelj, pomyśl chwilę... Czemu chcesz iść w dół aż o trzy "rozmiary" profilu opony? Jeśli masz profil 65 i trochę ociera to może profil 60 załatwiłby sprawę? A jeśli nie to 185/60/R15 na pewno nie będą ocierać.
O komforcie na profilu 50 moim zdaniem możesz zapomnieć...
oryginalny rozmiar to 185/55 r15, ale odpowiednikiem tych opon jest 195/50 r15 w kalkulatorze opon sobie powprowadzaj rozmiary i sobie porównaj. Inne rozmiary będą Ci przekłamywały prędkość
Harry, u siebie w R45 mam na lato 195/60/R15 i licznik przekłamuje, ale nadal w górę... Zazwyczaj licznik przekłamuje do 10% w górę na zalecanych przez producenta oponach. U mnie przekłamuje znacznie mniej...
Trudno mi sobie też wyobrazić Roverka na kołach 195/50/R15 bez obniżonego zawieszenia... aby to nie wyglądało jak kupa.
Dodatkowo opony 195/50 są mniejsze niż 185/55. Różnica w obwodzie wynosi prawie 27mm.
Kolejny argument z mojej strony przemawiający za oponami wyższymi niż 195/50/R15. Skrzynia w dieselku jest bardzo krótka i nie ma potrzeby "skracać" jej jeszcze mocniej mniejszymi kółkami. Nie znajdziesz też w tym rozmiarze opon o odpowiedniej nośności. Najczęściej spotykany dla tego rozmiaru indeks to 82 a Roverek w dieslu do lekkich aut nie należy...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum