Witam, czy rozwiązaliście swoje problemy z gaśnieciem rowerków w trakcie jazdy i chodzących jeszcze chwilkę po przekręceniu kluczyka???????? bo żona głowę mi chcę urwać.....
Właśnie z nie korzystam:) i znalazłem tylko ten jeden tamat z dokładnie takimi samymi objawami:) jeżeli możesz wkleić jakiegoś linka to będę bardzo wdzieczny...
Dziękuję serdecznie, bo przecież wykończę się przy nim
Hmmm powiem że czytam o tym zaworze na pompie i nic nie pisze o moich objawach bo samochód ma pełną moc, gaśnie ale można zaraz odpalić i po przekręceniu kluczyka w stacyjce silnik pracuję jeszcze ok 3 sekund......?????????????
Witam Panowie!
Przerobiłem już całe forum na temat gaśnięcia silnika podczas jazdy i nie gaśnięciu po przekręceniu kluczyka (chodzi parę do kilku sekund po przekręceniu kluczyka),
Wykonałem wszystkie możliwe w domowych warunkach czynności czyli:
- wymiana filtra paliwa,
- wymiana pompy w baku
- trochę wczesnej wymiana pompy koło aku (organoleptyczne sprawdzona teraz i wygląda na dobrą)
- czyszczenie 2x zaworu wysokiego ciśnienia na pompie cr
- czyszczenie i oglądnięcie czujników wału i rozrządu
- odkryłem zepsuty zawór EGR (zaślepiłem wężyk i dolot spalin)
- czyszczenie przepływomierza
dodam jeszcze że z podłączeniem do komputera mam problem bo nikt mi znany w mojej okolicy nie posiada T4 (jestem z okolic Rzeszowa)
No i zaczyna brakować mi opcji do sprawdzenia
moje obawy padają na zawór wysokiego ciśnienia przypomnę czyszczony 2 razy (po wyczyszczeniu na około 300 - 500 km jest ok ale jakiś mało dynamiczny w porównaniu do wcześniejszej eksploatacji)
i teraz zasadnicze pytanie do tego co zaobserwowałem a nie znalazłem nigdzie odpowiedzi tj.:
Czy przy zgaszonym silniku jak odepnę wężyk od paliwa za filtrem w stronę pompy CR powinno zasysać powietrze tzn. tak jakby pod własnym ciśnieniem paliwo z węzy wracało do baku, dodam że po takim odpięciu i odczekaniu chwili w wężykach i w pompie CR jest susza.
Czy zawór na pompie CR podczas postoju powinien być zamknięty i nie puszczać paliwa w przelew czy otwarty i to normalne co mi się dziej i idzie w przelew.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sro Mar 06, 2013 20:36
Norbi84, a więc tak... Podejrzewam, że lecą Ci opiłki z pompy w baku Ja bym czyścił, do skutku, aż się cały układ wypłucze. Ewentualnie, możesz spróbować wymiany zaworu na nowy, bo mozliwe, ze cewka już jest w nim słaba i nie ma siły aby ciągać iglice. Ewentualnością jest też słaba masa na zaworze, z takim przypadkiem również się spotkałem, trzeba było dać dodatkową masę. Więc skupiłbym się tutaj na zaworze, bo to jest jego wina.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Czw Mar 07, 2013 17:29
Norbi84, silnik w R75 zdjagnozuje Ci praktycznie każdy kto ma KTS-a lub cos co diagnozuje BMW E46, bo przez tą BM-ke wejdziesz w każde parametry silnika.
temat podpięcia komputera był tysiąc razy przerabiany na forum tak że zostawmy temat w spokoju, dodam tylko że dziś zajechałem do speca z kompem po robocie ale było już za późno (pracuje w tym tyg do 16:00)
Ciągle męczy mnie sprawa tego zasysania paliwa ponieważ w porównaniu do wczoraj ssało dziś z większą siłą.
Tak więc ponawiam pytanie:
Czy po odpięciu wężyka za filtrem paliwa w stronę pompy CR powinno zasysać paliwo/powietrze do baku (na zgaszonym silniku)?
Nigdzie w internecie nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi.
[ Dodano: Nie Mar 10, 2013 20:11 ]
wracają do zaworu z pompy CR, wyciągnąłem go kolejny raz i zmierzyłem omomierzem i wyszło mi że wskazania się nie stabilizują tylko skaczą od 10 do 200 Ω (dziwne chyba?) z tego co wiem powinno być między 2 a 4 Ω
co do wracającego paliwa do baku to zauważyłem że najpierw jak ściągnąłem wężyk to wraca do zbiornika, z ciekawości odpaliłem auto i zaraz zgasiłem i w tym momencie po ściągnięciu węża paliwo nie wracało.
wg wskazówek dołożyłem dodatkową masę, auto na razie wygląda na ok ale jak się nagrzeje to jest jakieś trochę mułowate.
Co sądzicie o tych objawach???
[ Dodano: Sro Mar 13, 2013 19:39 ]
wracając do tematu auto dalej muli, byłem na kompie - błędów brak
oto wskazania z pomiarów na luzie obroty 782rpm:
- ciśnienie doładowania: 98,5kPa;
- ciśnienie na szynie cr: 28,658MPa
- ciśnienie w układzie paliwowym: 341,4kPa
- napięcie akumulatora 14,467V;
- obciążenie prądowe regulatora ciśnienia: 640mA; (nie wiem co to jest i ile powinno być???)
- przepływ powietrza: 504mg;
- przepływ powietrza-sygnał czujnika:2,132V; (nie wiem co to jest i ile powinno być???)
pomóżcie te odczyty zdefiniować ponieważ z tego co czytałem na forum wygląda chyba wszystko ok a tak nie jest za kierownicą!!!
Witam. Mam roverka 75 z 2005 roku i miałem ten sam problem.
Nikt nie wiedział o co chodzi więc postanowiłem wymienić wszystkie filtry i olej.
Po wymianie zgasł jeszcze z 2 razy i mu przeszło. Śmiga jak nowy i gasi się normalnie bez zawieszania.
Pozdrawiam.
Rzecz raczej była/jest bardziej skomplikowana, częściowo z autem doszłem do porozumienia ale jeszcze nie jest tak jak było kiedyś.
- wymieniłem nieszczęsny zawór regulacji wysokiego ciśnienia - i odkąd wymieniłem auto nie gaśnie w czasie jazdy i gaśnie od razu po przekręceniu kluczyka w pozycję "0" - jest ok;
- znów padła mi pompa w baku (po 3 miesiącach) oddana na gwarancję i założona jest już nowa.
- wymieniłem filtr powietrza i rozwierciłem przepływomierz - jest troszkę dynamiczniejszy
ale niestety ciągle jest coś nie tak - momentami przymula, nie reaguje na dodanie gazu tak jak powinien tzn. wciskam gaz a on łapie tak po 1-2 sek i przyśpiesza raz żwawiej a raz jak muł.
w punkcie 14.0 komputer pokazuje błąd C781FD (tu gdzie FD co jakiś czas mi się zmienia miałem już EF EE i inne literki) więcej błędów komp nie pokazuje
ale przy ostatnich pogodach zaobserwowałem coś ciekawego tzn.: jak temperatura na zewnątrz była poniżej 0 st C (-0,5 lub mniej) jest całkiem inny dynamiczny wszystko chodzi tak jak powinno, owe przymulanie dzieje się powyżej 0 st C (+0,5 i wyżej)
kolano od chłodnicy IC jest uszczelnione, rurka elastyczna od turbo sprawdzona i jest ok
[ Dodano: Nie Kwi 07, 2013 14:26 ]
rury IC całe
[ Dodano: Nie Kwi 07, 2013 14:29 ]
a jeszcze jedno, przy okoł 1800 - 2100 obrotów pojawia się czasami ale nie zawsze dziwne buczenie, nie wiem z czym to można porównać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum