Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Silnik gaśnie - CDT/CDTi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Silnik gaśnie - CDT/CDTi
Autor Wiadomość
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lut 16, 2012 01:44   

sash997, radze wozić ze sobą gumowy młotek i za takie podejście do sprawy odrazu walić :mrgreen:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 16, 2012 01:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rafikb 



Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 6
Skąd: Biała



  Wysłany: Sob Sty 26, 2013 09:37   

Witam, czy rozwiązaliście swoje problemy z gaśnieciem rowerków w trakcie jazdy i chodzących jeszcze chwilkę po przekręceniu kluczyka???????? bo żona głowę mi chcę urwać.....
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Sty 26, 2013 11:04   

rafikb, zacznij szukać na forum. Było o tym mnóstwo razy napisane, można by książke napisać. Wystarczy użyć opcji "Szukaj" :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
rafikb 



Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 6
Skąd: Biała



Wysłany: Sob Sty 26, 2013 16:56   

Właśnie z nie korzystam:) i znalazłem tylko ten jeden tamat z dokładnie takimi samymi objawami:) jeżeli możesz wkleić jakiegoś linka to będę bardzo wdzieczny... :)
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sob Sty 26, 2013 17:30   

przeczyść kolego zaworek wysokiego ciśnienia na pompie CR,teraz możesz poszukać o nim informacji na forum :D
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
rafikb 



Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 6
Skąd: Biała



Wysłany: Sob Sty 26, 2013 18:09   

Dziękuję serdecznie, bo przecież wykończę się przy nim :)

Hmmm powiem że czytam o tym zaworze na pompie i nic nie pisze o moich objawach bo samochód ma pełną moc, gaśnie ale można zaraz odpalić i po przekręceniu kluczyka w stacyjce silnik pracuję jeszcze ok 3 sekund......?????????????
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Sty 27, 2013 21:59   

rafikb, no to mnóstwo jest opisane właśnie o takich objawach jak Twoje...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Norbi84 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Ostrów

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 06, 2013 20:15   

Witam Panowie!
Przerobiłem już całe forum na temat gaśnięcia silnika podczas jazdy i nie gaśnięciu po przekręceniu kluczyka (chodzi parę do kilku sekund po przekręceniu kluczyka),
Wykonałem wszystkie możliwe w domowych warunkach czynności czyli:
- wymiana filtra paliwa,
- wymiana pompy w baku
- trochę wczesnej wymiana pompy koło aku (organoleptyczne sprawdzona teraz i wygląda na dobrą)
- czyszczenie 2x zaworu wysokiego ciśnienia na pompie cr
- czyszczenie i oglądnięcie czujników wału i rozrządu
- odkryłem zepsuty zawór EGR (zaślepiłem wężyk i dolot spalin)
- czyszczenie przepływomierza
dodam jeszcze że z podłączeniem do komputera mam problem bo nikt mi znany w mojej okolicy nie posiada T4 (jestem z okolic Rzeszowa)
No i zaczyna brakować mi opcji do sprawdzenia
moje obawy padają na zawór wysokiego ciśnienia przypomnę czyszczony 2 razy (po wyczyszczeniu na około 300 - 500 km jest ok ale jakiś mało dynamiczny w porównaniu do wcześniejszej eksploatacji)
i teraz zasadnicze pytanie do tego co zaobserwowałem a nie znalazłem nigdzie odpowiedzi tj.:
Czy przy zgaszonym silniku jak odepnę wężyk od paliwa za filtrem w stronę pompy CR powinno zasysać powietrze tzn. tak jakby pod własnym ciśnieniem paliwo z węzy wracało do baku, dodam że po takim odpięciu i odczekaniu chwili w wężykach i w pompie CR jest susza.
Czy zawór na pompie CR podczas postoju powinien być zamknięty i nie puszczać paliwa w przelew czy otwarty i to normalne co mi się dziej i idzie w przelew.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Mar 06, 2013 20:36   

Norbi84, a więc tak... Podejrzewam, że lecą Ci opiłki z pompy w baku :) Ja bym czyścił, do skutku, aż się cały układ wypłucze. Ewentualnie, możesz spróbować wymiany zaworu na nowy, bo mozliwe, ze cewka już jest w nim słaba i nie ma siły aby ciągać iglice. Ewentualnością jest też słaba masa na zaworze, z takim przypadkiem również się spotkałem, trzeba było dać dodatkową masę. Więc skupiłbym się tutaj na zaworze, bo to jest jego wina.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Norbi84 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Ostrów

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 06, 2013 20:44   

a jak z tym zasysaniem paliwa po odpięciu węża?
ta dodatkowa masa to do bloku silnika?
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 06, 2013 22:01   

Co do kompa, to u mnie jest bosch i autocom które super się łączą z samochodem, i chyba masz niedaleko
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Norbi84 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Ostrów

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 07, 2013 08:23   

dowiedziałem się tunelami że podobno jakiś gość w Kańczudze łączy się z r75 cdt ale co z tego wyjdzie to może dziś zobaczę
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Mar 07, 2013 17:29   

Norbi84, silnik w R75 zdjagnozuje Ci praktycznie każdy kto ma KTS-a lub cos co diagnozuje BMW E46, bo przez tą BM-ke wejdziesz w każde parametry silnika.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Norbi84 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Ostrów

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 13, 2013 19:39   

temat podpięcia komputera był tysiąc razy przerabiany na forum tak że zostawmy temat w spokoju, dodam tylko że dziś zajechałem do speca z kompem po robocie ale było już za późno (pracuje w tym tyg do 16:00)

Ciągle męczy mnie sprawa tego zasysania paliwa ponieważ w porównaniu do wczoraj ssało dziś z większą siłą.
Tak więc ponawiam pytanie:

Czy po odpięciu wężyka za filtrem paliwa w stronę pompy CR powinno zasysać paliwo/powietrze do baku (na zgaszonym silniku)?

Nigdzie w internecie nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi.

[ Dodano: Nie Mar 10, 2013 20:11 ]
wracają do zaworu z pompy CR, wyciągnąłem go kolejny raz i zmierzyłem omomierzem i wyszło mi że wskazania się nie stabilizują tylko skaczą od 10 do 200 Ω (dziwne chyba?) z tego co wiem powinno być między 2 a 4 Ω
co do wracającego paliwa do baku to zauważyłem że najpierw jak ściągnąłem wężyk to wraca do zbiornika, z ciekawości odpaliłem auto i zaraz zgasiłem i w tym momencie po ściągnięciu węża paliwo nie wracało.
wg wskazówek dołożyłem dodatkową masę, auto na razie wygląda na ok ale jak się nagrzeje to jest jakieś trochę mułowate.

Co sądzicie o tych objawach???

[ Dodano: Sro Mar 13, 2013 19:39 ]
wracając do tematu auto dalej muli, byłem na kompie - błędów brak
oto wskazania z pomiarów na luzie obroty 782rpm:
- ciśnienie doładowania: 98,5kPa;
- ciśnienie na szynie cr: 28,658MPa
- ciśnienie w układzie paliwowym: 341,4kPa
- napięcie akumulatora 14,467V;
- obciążenie prądowe regulatora ciśnienia: 640mA; (nie wiem co to jest i ile powinno być???)
- przepływ powietrza: 504mg;
- przepływ powietrza-sygnał czujnika:2,132V; (nie wiem co to jest i ile powinno być???)

pomóżcie te odczyty zdefiniować ponieważ z tego co czytałem na forum wygląda chyba wszystko ok a tak nie jest za kierownicą!!!
 
 
 
Korulek92 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 4

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 16:04   Re: [R75] Silnik gaśnie - CDT/CDTi

Witam. Mam roverka 75 z 2005 roku i miałem ten sam problem.
Nikt nie wiedział o co chodzi więc postanowiłem wymienić wszystkie filtry i olej.
Po wymianie zgasł jeszcze z 2 razy i mu przeszło. Śmiga jak nowy i gasi się normalnie bez zawieszania.
Pozdrawiam. :)
 
 
Norbi84 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Ostrów

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 07, 2013 13:19   

Rzecz raczej była/jest bardziej skomplikowana, częściowo z autem doszłem do porozumienia ale jeszcze nie jest tak jak było kiedyś.
- wymieniłem nieszczęsny zawór regulacji wysokiego ciśnienia - i odkąd wymieniłem auto nie gaśnie w czasie jazdy i gaśnie od razu po przekręceniu kluczyka w pozycję "0" - jest ok;
- znów padła mi pompa w baku (po 3 miesiącach) oddana na gwarancję i założona jest już nowa.
- wymieniłem filtr powietrza i rozwierciłem przepływomierz - jest troszkę dynamiczniejszy

ale niestety ciągle jest coś nie tak - momentami przymula, nie reaguje na dodanie gazu tak jak powinien tzn. wciskam gaz a on łapie tak po 1-2 sek i przyśpiesza raz żwawiej a raz jak muł.

w punkcie 14.0 komputer pokazuje błąd C781FD (tu gdzie FD co jakiś czas mi się zmienia miałem już EF EE i inne literki) więcej błędów komp nie pokazuje

ale przy ostatnich pogodach zaobserwowałem coś ciekawego tzn.: jak temperatura na zewnątrz była poniżej 0 st C (-0,5 lub mniej) jest całkiem inny dynamiczny wszystko chodzi tak jak powinno, owe przymulanie dzieje się powyżej 0 st C (+0,5 i wyżej)

pomału brakuje mi sił do tego auta
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 07, 2013 13:21   

a czy nieszczelność w Intercoolerze nie będzie powodować takich sytuacji ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Norbi84 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Ostrów

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 07, 2013 13:29   

kolano od chłodnicy IC jest uszczelnione, rurka elastyczna od turbo sprawdzona i jest ok

[ Dodano: Nie Kwi 07, 2013 14:26 ]
rury IC całe

[ Dodano: Nie Kwi 07, 2013 14:29 ]
a jeszcze jedno, przy okoł 1800 - 2100 obrotów pojawia się czasami ale nie zawsze dziwne buczenie, nie wiem z czym to można porównać
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 07, 2013 13:34   

a wtryski w jakim stanie?? sprawdzałem czy nie leją

co do buczenia, to mogą być wtryski, albo śmigło wentylatora, ostatnio ktoś pisał, że skrzynia, nie ma znaczenia prędkość ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Norbi84 



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Ostrów

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 07, 2013 13:48   

wtryski to jedyna chyba rzecz co jeszcze nie sprawdzałem,
co do buczenia prędkość nie ma znaczenia, na każdym biegu to samo
na 100 to nie wentylator
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]cdti Przegrzany silnik cdti
zaku4 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Gru 02, 2016 00:02
longer86
Brak nowych postów [R 75 CDTi Automat] Gaśnie, falowanie obrotów
Limakow Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Kwi 24, 2019 13:33
Limakow
Brak nowych postów [R75] Silnik nie odpala -CDT/CDTi
Hadziaj22 Rover serii 75, MG ZT 17 Sob Lis 05, 2016 20:20
MaReK
Brak nowych postów [R 75] Gaśnie silnik
domel101 Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Maj 29, 2013 18:10
domel101
Brak nowych postów [R75] Silnik gaśnie sporadycznie..
Pomocy...
Grzesiek_Gdynia Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Wrz 03, 2009 05:06
Grzesiek_Gdynia



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink