Wysłany: Czw Kwi 18, 2013 22:36 [R214Si] problemy po zakupie
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
cWitam
dziś zakupiłem rovera 214Si z 1997 roku i mam z nim pewne problemy
-słychać pracę zaworów, silnik jest dosyc glosny tak klepia zawory
(szczegolnie na zimnym silniku)
-wentylator nie działa na 1 i 2 biegu
- radio sie rozkodowuje po wyjeciu klucza
Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez piotrex123 Pią Kwi 19, 2013 08:07, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 18, 2013 22:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z tym problemem mogę Ci pomóc, myślę że nie masz stałego + podłączonego do radia zamiast niego masz zrobiony mostek na kostce z kablem ze stacyjki w którym jest prąd tylko po przekręceniu kluczyka w pozycję I. Zwykle robi się odwrotnie jeśli ktoś chce mieć radio działające bez przekręcania kluczyka.
Wysłany: Pią Kwi 19, 2013 01:25 Re: [R214Si] problemy
piotrex123 napisał/a:
-słychać pracę zaworów, silnik jest dosyc glosny tak klepia zawory
(szczegolnie na zimnym silniku)
Po zakupie auta wymieniłeś oczywiście olej?
piotrex123 napisał/a:
-wentylator nie działa na 1 i 2 biegu
Temat opisywany setki razy na forum, opisany w kąciku "Zrób to sam" więc ci nie powiem, musisz się trochę wysilić i poczytać forum.
piotrex123 napisał/a:
- radio sie rozkodowuje po wyjeciu klucza
Brak stałego napięcia na przewodzie od podtrzymywania pamięci radia, lub odwrotnie podłączone przewody stałe 12v+ i ze stacyjki 12v+ W niektórych radiach po prostu te piny są odwrotnie.
Jeszcze nie dopiero na dniach bede zmienial olej a to ma pomoc z tymi zaworami?
aha i jeszcze nie działają spryskiwacze szyb słychać pomke płyn jest ale nie leci oraz wycieraczki nie zatrzymuja sie na dole tylko troche wyzej
Trzeba lać do k serii dobry olej odpowiedniej lepkości ale raczej tylko zmniejszy to dźwięk zaworów a nie usuniesz całkiem ten typ tak ma wycieraczki może ktoś przestawił na śrobie np by zakrywała naklejkę
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Trzeba lać do k serii dobry olej odpowiedniej lepkości ale raczej tylko zmniejszy to dźwięk zaworów a nie usuniesz całkiem ten typ tak ma
A właśnie że ten typ tak niema. Na pewno wymiana oleju pomoże trochę uciszyć, ale jeśli dalej będę klepać, to jak ci to przeszkadza trzeba wymienić popychacze.
tronsek napisał/a:
piotrex123 napisał/a:
to jaki olej mu wlać?
10W40
Shell, Mobil, valvoline. Tylko nie lej castrola albo lotosa.
leszczu, ostatnio wysyp tematów był o tym więc coś jest na rzeczy
To tak jakby powiedzieć że hgf to też nie domena tych silników bo ktoś odkąd kupił jeszcze nie miał
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
leszczu, ostatnio wysyp tematów był o tym więc coś jest na rzeczy
A myślisz, że czemu te popychacze tak często stukają Bo ludzie nie zmieniają oleju jak nakazuje serwisówka, albo jeżdżą na jakimś tanim szicie.
piotrex123 napisał/a:
ile moze u mnie kosztowac wymiana tych popychaczy?
Jeden nowy popychacz z tego co widziałem kosztuje na allegro 15 zł. Najlepiej od razu wymienić wszystkie czyli 16 sztuk. Można to zrobić samemu jak się ma tam jakieś zdolności manualne. A mechanik może za to wziąć od 100-200 zł.
200 zł to nie dużo ja sie wystraszyłem że bede musial silnik zmieniac bo sie nie bedzie oplacac, aha i jeszcze jedno te stuki najbardziej slychac na zimnym silniku potem staja sie cichsze ale są, slychac je na niskich obrotach
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum