Forum Klubu ROVERki.pl :: [All] Światła do jazdy dziennej - czy jest sens je montowć?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[All] Światła do jazdy dziennej - czy jest sens je montowć?

Wydzielone z: [R400/R45/MG ZS] Lampy do jazdy dziennej
Autor Wiadomość
kadzaf 




Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 09:38   

Wszystko kreci sie wg danej mody , weszły ledy wiec była okazja na nich zarobic .
Dobra reklama i ładnie sie sprzeda ludzie łykna (0,5l mniej na 100km ładnie brzmi). ;-)
Jak ktos chce oszczednosci to tak jak ,juz ktos napisał niech ekonomiczniej jezdzi badz pomysli nad innymi oszczednosciami.
Tak wiec bardziej mozna to zaliczyc jako dodatkowy bajerek (ja tez nie mam nic przeciwko) niz oszczednosc
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 09:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maniaq 



Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 10:44   

Ok, czyli to jednak moda, a nie ma racjonalnych argumentów za montowaniem dodatkowych świateł do jazdy dziennej :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kadzaf 




Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 10:56   

Cytat:
Ok, czyli to jednak moda,

Miałem oczywiscie na mysli montaz pseudo swiateł do jazdy dziennej do aut seryjnie nie wyposazonych w tego typu oswietlenie .(zeby ktos nie pomyslał ze nie jestem zwolennikiem ledów bo w domu mam praktycznie całe oswietlenie na fluxach ) :razz:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Rowan 




Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 13:31   

Ciekawi mnie nadal sprawa włączenia długich jako dziennych na 30%. Dogrzebałem się do informacji, że prawnie jest to niedozwolone. Nawet w Passatach, które mają mozliwośc komputerem włączenia takiej opcji, u nas nie jest zgodne z prawem, a DE jak najbardziej. Ciekawe jak u mnie w E60, czy ringi w PL też nie są uznawane. :smile:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
tuners 




Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 17:51   

Co do racjonalnej oszczędności to jak Rostowski i Nowak dalej tak będą szaleć to ledy mogą się okazać zbawienne jak wprowadzą po 500 zł za brak świateł :-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marcin316 




Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1065
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 18:47   

W jednym autku zamontowałem światła do jazdy dziennej z homologacją które kosztowały około 50zł. W każdym była żarówka 21W więc i tak była spora oszczędność w stosunku do jazdy na światłach mijania. Zmajstrowany automacik oparty na oryginalnej instalacji halogenów włączał światła po przekręceniu kluczyka a wyłączał po włączeniu pozycji. W mojej opinii światła prezentowały się lepiej niż zaślepki halogenów a ich niewątpliwą zaletą było to, że nie musiałem pamiętać o ich włączeniu. Widoczność też była bardzo dobra.

Uploaded with ImageShack.us
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 08:40   

Rowan ... zapewne jeśli masz na lampie oznaczenie DRL bodajże, to nik się nei czepi dziennych czy to w formie ringów czy też osłabionych drogowych. W belli światła mijania same się włączają po odpaleniu auta, ale po ponad 3 latach jazdy i ok 110kkm widać na odbłyśnikach zużycie ... A co do dodatkowych swiateł, to zeby jakoś to wygladało w starszym aucie to tylko opcja montażu w miejscu przeciwmgielnych ... doklejanie tego "gdziekolwiek" z przodu chyba w żadnym aucie nie wygląda dobrze. Przynajmniej ja takiego nie spotkałem.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
maniaq 



Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 08:41   

Mnie osobiscie dziwi umozliwienie wkladania dziennych w miejsce po halogenach, bo sa nisko i odbijaja sie bardziej od asfaltu mokrego.

Mam wrazenie, ze pomija sie tu podstaowwy fakt - po to sa zeby bylo nas lepiej widac. A tu kazdy kombinuje jak to zrobic zeby bylo taniej. Oszczednosci na tych zestawach dziennych IMHO nie sa az tak duze, zeby to mialo sens. Montaz w wymuszonych miejscach nie daje efektu bycia widzianym, czesto z lamaniem przepisow, na estetyce konczac.

Moj wniosek to wlasnie, ze o oszczedniosci chodzi bo przewija sie to w kazdej wypowiedzi.

ciekawy link
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2139363.html

zatem oszczednosci znikome w benzynie, przy starych autach to mozna oszczedzac altek, odblysniki itp itd. Ale ja mam ZS-a 2002 i jakos na jakosc swiecenia nie narzekam, choc moze powinienm kupic okulary bo czasem tych z "ledami" nie widze z naprzeciwka ;)


http://pandaclubpolska.pl...l=1&limitstart=

a tu drugi opisujacy w druga strone ;)

Tylko troche kolega pominal fakt, ze silnik wytwarza wiecej energii niz jestesmy w stanie wykorzystac ;) Ale... 0,5 l na 100 to brzmi dumnie :D wiec czemu jeszcze nie wszyscy montuja ledy ? przeciez jakby auto zamiast 7 palilo 6,5 to w kazdym katalogu by wygladalo lepiej ;)

Powoli wejda ledy, ale ledy opracowane i stworzone do kazdego auta ;) Policzone ustawione jak dzisiejsze mijania. Nikomu dzis nie przychodzi wsadzac swiatel z golfa do pasata, a byle jakie ledy sie montuje. To mnie tez zastanawia. Byle bylo, byle sie policja nie czepiala.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marcin316 




Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1065
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 11:35   

maniaq, zrozum że światła mijania NIE BYŁY projektowane z myślą o używaniu ich w dzień. One są tak skonstruowane aby oświetlały drogę przed autem nie oślepiając przy tym kierowców jadących z przeciwka i dodatkowo doświetlały pobocze.

Co do montowania dziennych w miejsce halogenów... w moim przypadku dolna granica wysokości montażu była zachowana ze sporym naddatkiem.

W niektórych autach światła dzienne można wkomponować w ogóle nie psując estetyki. Zależy to mocno od konstrukcji zderzaka.

Przykłady znalezione na szybko w sieci:





 
 
tuners 




Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 18:48   

Co do wysokości ledów
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maniaq 



Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 21:27   

No mnie zastanawia właśnie jak były konstruowane te ledy,których w ogóle nie widać, czy ich posiadacze maja tego świadomość. Nie neguje faktu, ze sporo jest tez tych bardziej widocznych i to już dla mnie kwestia gustu - podoba się lub nie podoba się.

Nigdy nie zmieniałem lamp z powodu wypalonych kloszy, a aut nowych nigdy nie miałem ;) Trochę te argumenty na sile. Pobór mocy- ok, ale czy widzicie podniesione obroty jak włączycie światła jak jeden z forumowiczów w którymś z linków ? Silnik spalinowy obecnie ma jeszcze duża rezerwę w wykorzystaniu jego mocy i potencjału. Mniejsze spalanie , imho to fantazja. bo ciężko to zmierzyć skoro mi przez 21 k km ZS-em dokładnie ta sama średnia na baku wyszła tylko kilka razy :D tyle zmiennych, że nie oszacuje się tego. Jak chce mniej spalić, to mniej spale bo będę jeździł ekonomiczniej.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 09:11   

Cytat:
No mnie zastanawia właśnie jak były konstruowane te ledy,których w ogóle nie widać, czy ich posiadacze maja tego świadomość.


Jedni pewnie maja świadomośc inni nie ... kiedyś na CB powiedizałem gościowi, że tych pseudoledów to w ogóle nei widać, to mi odpowiedział, że ma to w :dupa: ... ważne, że homologacja jest i "pały" się nie czepią. ... :bezradny:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 09:20   

Tak jak ktoś napisał, światła mijania nie są po to, by używać ich w dzień.

Ich włączenie niepotrzebnie obciąża instalację i powoduje zużycie elementów które w ogóle nie powinny być w dzień używane. Większość samochodów nie była projektowana do jazdy w krajach rządzonych przez idiotów i tak np. w niektórych autach włączenie świateł mijania jest sygnałem dla auta, że jest ciemno, co powoduje przyciemnienie zegarów i wyświetlaczy.

W skrajnych wypadkach sam prędkościomierz staje się niewidoczny (np Citroen) i nie wiemy ile jedziemy. To na pewno zwiększa bezpieczeństwo...

W R400 nie ma z kolei żadnej kontrolki wskazującej na to czy włączyliśmy światła czy nie, bo widocznie projektanci doszli do wniosku że kierowca ślepy nie jest. Ale zapomnieć o włączeniu łatwo. Przydałby się więc automat.

Pomijam że wymiana byle żarówki na desce wymaga wyciągniecia konsoli środkowej i centralnej z podłokietnikiem. Dla kogoś kto jeździ głównie w dzień, ale coś sobie przepalił, rozbieranie połowy wnętrza będzie na pewno bardzo wesołe :)

Światła do jazdy dziennej są specjalnie przystosowane do takiej pracy i na pewno są lepszym rozwiązaniem. Już samo to, że nie podświetlają bezsensownie deski (czego w dzień i tak nie widać) jest plusem. Oszczędności to sprawa drugorzędna, nawet jeżeli są małe, to zawsze lepsze niż żadne.

Może wielkiej różnicy więc to nie robi, ale na pewno nie jest gorzej, więc jeżeli ich zamontowanie nie kosztuje już majątku to dlaczego nie?

Takie światła można kupić już w cenie jednej dobrej żarówki H7 :lol: Zamiast się więc zastanawiać "po co je montować" powinniście raczej pytać "dlaczego miałbym ich nie zamontować?"...
 
 
bizon 




Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 11:04   

sobrus napisał/a:
tak np. w niektórych autach włączenie świateł mijania jest sygnałem dla auta, że jest ciemno, co powoduje przyciemnienie zegarów i wyświetlaczy.
np zegarek w 400tce
 
 
 
7Tomi 



Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Czw Maj 02, 2013 12:47   

Kolega z ZS'a ma zamontowanie głównie dla oszczędności żarówek. Widoczność jest niezłą nawet w dzień. Kosztowały ok 60zł.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Nagrzewnica 12V do busa, czy jest sens?
szoso Offtopic 8 Nie Lis 27, 2016 18:28
Gość
Brak nowych postów Czy jest sens zgłaszać na policję?
Deeptrip Offtopic 11 Czw Sty 29, 2009 12:57
Deeptrip
Brak nowych postów Prawo Jazdy - Driving Licence jak to jest w Polsce?
Mombrey Offtopic 5 Wto Lis 16, 2010 10:27
Mombrey
Brak nowych postów Pytanie o sens kupna narzędzi
Remigiusz Offtopic 6 Czw Cze 17, 2010 14:45
Remigiusz
Brak nowych postów Jest Sprite .. Jest imprezka ale Pakistańska :D
Raptile Offtopic 9 Sro Sty 20, 2010 22:36
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink