Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Separator oleju kolektora dolotowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Separator oleju kolektora dolotowego
Autor Wiadomość
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Lut 02, 2013 21:32   

to nic nie mówi, bo są dwa trójniki, jeden na cienkim drugi na grubym przewodzie i żaden nie wchodzi do kolektora.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 02, 2013 21:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 02, 2013 22:20   

yyyy ok.Na grubym przewodzie brakuje mi tej rurki która idzie spod bocznego VIS-u do trójnika.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lut 03, 2013 09:23   

brak tej części przewodu moim zdaniem nie ma znaczącego wpływu na zużycie paliwa bo nie wpływa jakoś mocno na podciśnienie w dolocie , nie mniej ,brak tego przewodu powoduje, że do dolotu i silnika dopływa niefiltrowane powietrze (zakładam w ocenie tego, że otwory nie są zaślepione bo nic o tym nie piszesz). sebol11, kup w sklepie moto kawałek przewodu z twardego PCV fi 12 mm i uzupełnij brak.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 03, 2013 20:51   

Dorobiłem dzisiaj tą odmę z przewodu tekalani ciągle od kilku dni mam problem z obrotami a myślałem ,że gdy ją zamontuję to on zniknie...gdy samochód jest na neutralu lub parkingu obroty podnoszą się do ok.2000 po przełączeniu na DRIVE spadają prawidłowo do 1000 ale delikatnie falują.Czy może to mieć powiązanie z odmą lub nieuszczelnionym bocznym silniczkiem VIS?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 03, 2013 22:32   

sebol11 napisał/a:
nieuszczelnionym bocznym silniczkiem VIS

jak najbardziej może mieć, ale tak wysoko, musisz mieć bardzo nieszczelny
krokowieć sprawdzony ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 03, 2013 23:11   

krokowiec nie ale właśnie podejrzewam VIS bo to się stało mniej-więcej od momentu jego odkręcenia.Brakuje wszystkich zaczepów i był klejony na coś a-la poxipol. Przypomniałem sobie ,że kiedyś w ASO Rovera mówili mi ,że naprawiany był silniczek przy kolektorze i najprawdopodobniej ta naprawa wyglądała w ten sposób...wywaliłem to "uszczelnienie" i do czasu znalezienia nowego silniczka tamten przykręciłem jako zaślepkę.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 04, 2013 09:25   

Skontaktuj się z tym użytkownikiem, na pewno ci pomoże
dzieju,
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
grzegorz_g 



Dołączył: 20 Kwi 2013
Posty: 34



Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 23:25   

Wracając do tematu separatora, czy to prawda że separator który nadaje się do zastosowania jak w tym temacie to nie jest jakaś skomplikowana konstrukcja i wystarczy go zrobić tylko z "pustej puszki" odpowiednio wysokiej, z góry wejście i wyjście, na dole zaworek do odprowadzania nadmiaru i tyle, przepływ powietrza zachowany a sam olej przecież nie podejdzie do góry, dobrze myślę ?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 23:58   

grzegorz_g, dobrze myślisz , jeszcze do środka puszki możesz włożyć np. stalową myjkę do naczyń lub coś podobnego.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
grzegorz_g 



Dołączył: 20 Kwi 2013
Posty: 34



Wysłany: Pią Maj 03, 2013 13:59   

Mam jeszcze pytanie odnośnie umiejscowienia separatora bo nie znalazłem odpowiedzi, czy umiejscowienie "pod górkę" przy ścianie grodziowej może wpłynąć na złą pracę układu? jest tam trochę miejsca na ten chromowany wielki bajerancki separator :razz:

Pytanie do SeniorA, widziałem na zdjęciach że separator jest zamontowany za filtrem powietrza "z górki" to jest celowy zabieg ? i druga prośba do SeniorA, czy byłbyś w stanie wygrzebać te zdjęcia które wrzucałeś w większej rozdzielczości, ja tam osobiście mało widzę :wink:

A może ktoś ma separator "pod górkę" i wszystko chodzi sprawnie ?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Maj 03, 2013 14:59   

grzegorz_g napisał/a:
widziałem na zdjęciach że separator jest zamontowany za filtrem powietrza "z górki" to jest celowy zabieg ?
tak , żeby po separatorze przewody miały pod górkę.Teoretycznie nie powinno to mieć większego znaczenia , ale praktycznie to do tej pory było najlepsze miejsce.
grzegorz_g napisał/a:
czy byłbyś w stanie wygrzebać te zdjęcia które wrzucałeś w większej rozdzielczości, ja tam osobiście mało widzę
nie mam już tych zdjęć , ale mogę dokładnie opisać to co chcesz widzieć.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
grzegorz_g 



Dołączył: 20 Kwi 2013
Posty: 34



Wysłany: Pią Maj 03, 2013 16:37   

Ok w takim razie porobię zdjęcia u siebie z bliska.
 
 
Legwan1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Słupsk

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 24, 2013 19:21   

Dziś w pracy zrobiłem sobie coś na style separatora oleju, co prawda jeszcze nie skonczony ale zaprezentuje go byście ocenili czy zrobiony prawidłowo ;)
Separator pospawany z kawałka rury i dwóch daszków, na dół poszła nakrętka i śrubą będzie mozna oczyszczać separator. Znalazłem tylko jeden króciec, w weekend poszukam u siebie drugiego - do przymocowania wężyków. samo umiejscowienie króćców - czy jest roznica z umiejscowieniem wężyka wchodzącego i wychodzącego?

Kolejna sprawa to widziałem ze pisaliście o dwóch wężykach , czy najlepiej od razu zrobić dwa takie separatory pod nie ?
I ostatnie gdzie dokładnie znajdują się te wężyki ?

U siebie przyglądałem sie troche przepustnicy i zauważyłem jakies dw awchodzące w nią ale nie jestem pewien czy właśnie o nie chodzi. Załączam wszystko na zdjeciu
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 25, 2013 06:27   

Legwan1989, wrzucił bym jeszcze stalowa myjki (kuchenną) do środka i dołożył na boku wężyk bezbarwny aby sprawdzić stan oleju w środku
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Legwan1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Słupsk

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 25, 2013 09:46   

rafalmis1, z tą myjką masz na mysli zwykły druciak ? czy to dobry pomysł ? co prawda by działało jak sitko ale czy dałbym rade później przepłukać to. A z wężykiem dobry pomysł , potrzebowałbym tylko jeszcze dwa dodatkowe króćce.

A pomoże mi ktoś z lokalizacją tych przewodów?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 25, 2013 10:53   

Legwan1989 napisał/a:
rafalmis1, z tą myjką masz na mysli zwykły druciak ?

http://www.svtperformance...s-write-up.html

na początku tematu masz zdjęcia które to wężyki
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Legwan1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Słupsk

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 25, 2013 13:27   

No to czyli chodzi o druciak :) W tym podanym linku facet miał otwierany pojemnik a moj nie jest, tylko ma zwór spustowy więc jak juz wrzucę jakiś druciak i zaspawam to go nie wyjmę do czyszczenia...

A przewody juz zlokalizowałem. Zdjąłem osłonę i ładnie było je widać ;)

Robić separator do obu wężyków ?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 25, 2013 14:38   

Ja uważam że nie rób na dwa, tylko na cienki. Ponieważ w kolektory musi być troszkę oleju, ponieważ pomaga pracować klapką, jak jest go za dużo i za mało to według mnie źle.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Legwan1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Słupsk

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 25, 2013 15:27   

Ok, więc na razie spróbuje na jeden ;) Dzięki za pomoc
 
 
grzegorz_g 



Dołączył: 20 Kwi 2013
Posty: 34



Wysłany: Pon Cze 24, 2013 17:27   

Przede wszystkim z tego co widzę to zrobiłeś tylko jedno wejście do puszki, a musi być jeszcze wyjście. To jest układ zamknięty ale ze swobodnym przepływem w obie strony. SeniorA, wyżej wrzucił zdjęcia co i jak.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75] Demontaż kolektora dolotowego
gacek189 Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Sie 10, 2013 20:02
Legwan1989
Brak nowych postów [R75] Ustreka kolektora dolotowego - VIS
Bartmilinio Rover serii 75, MG ZT 39 Pią Lis 15, 2013 12:29
stazaj88
Brak nowych postów [R75] Separator oleju
Gość Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Paź 04, 2008 18:03
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Czyszczenie kolektora dolotowego Liquid Moly
staniapl Rover serii 75, MG ZT 12 Wto Sie 09, 2016 21:22
longer86
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Błąd silnika: zawór kolektora dolotowego, przepustnicy
saiien Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Kwi 24, 2014 21:34
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink