Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 19:16 [R75] wtyczka modulu sterujacego
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Potrzebuje kupic wtyczke z wiazka kabli do modulu sterujacego pompa ABS,moja sie spalila.Slyszalem ze w pompie z kontrola jest 25 pinow a bez kontroli 19.Czy to prawda,bo nie wiem jakiej szukac?NIgdzie nie moge takiej informacji odszukac.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 19:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 21:13
grota10 napisał/a:
Slyszalem ze w pompie z kontrola jest 25 pinow a bez kontroli 19.Czy to prawda,bo nie wiem jakiej szukac?
grota10, sprawa jest bardziej skomplikowana bo wtyczka/gniazdo w pompie jest na 42 piny, a ilość wykorzystanych zależy od rodzaju silnika (diesel , kV6 ) i wyposażenia auta ( ETC , nawigacja ). Policz ile masz przewodów , jakie kolory i tym się kieruj .
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sob Kwi 06, 2013 20:51, w całości zmieniany 1 raz
SeniorA dzisiaj liczylem.Mam 23 kable,mam kontrole trakcji,ale nie mam nawigacji.Model pompy ABS z koncowka 004 jakis nietypowy.006,003 sa a mojego numeru nie ma.Szukac kostki z 23 ema kablami. Mam porobione zdjecia.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 21:11
grota10, 23 przewody , to znaczy , że masz przewód przygotowany do nawigacji (popielato/zielony - pin 34 ).Myślę, że załatwi sprawę wtyczka od pompy z diesla z TC , czyli z 23 przewodami bo pewnie przewód do nawigacji był zawsze .
Nie wiem jak mam ci dziekowac. Zawsze mi pomagasz.Jutro sprawdze ten przewod.Auto od jakiegos czasu lekko mi szwankowalo o czym pisalem co jakis czas na forum.Teraz wiem dlaczego.Palila mi sie wtyczka,czego nie wiedzialem.Teraz po odlaczeniu wtyczki i wywaleniu bezpiecznika silnika pali od kopa,zadnych problemow z kierunkami,swiatlami,awayjnymi,odpalaniem rano.Wszystko przeszlo,czyli problemem byla jarajaca sie od dluzszego czasu wtyczka.Cale szczescie ze to dostrzeglem,mogl by samochod wyleciec w powietrze,ale by bylo fajnie
ale wiesz,kolory przewodow musza byc takie same,ponieważ wtyczka jest nie do odtworzenia.Gniazdo modulu sterownika tez spalone.Musze dojsc po kolorach kabli.Czekam na info.dzieki
Chyba jest to problem nie do przeskoczenia.Przekopalem calego neta,dzis spedzilem 6 godzin przy telefonie i nic.Nie moge znalezc tej cholernej wtyczki.Malo kto posiada,a jesli juz to z 19-oma kablami,ja potrzebuje 23.Jest to towar nie do zdobycia.Pompe mam nietypowa jakas,z dziwnymi numerami,ktorych w uzywkach nie uswiadczysz,a p[otrzebna wtyczka jest od pompy o tych samych numerach,bo inaczej nie dojde z kablami,wtyczka jest stopiona prawie w calosci.Moze ktos ma jakis pomysl,jak sie do tego zabrac,kto moglby mi to poskladac,jakiegos elektryka,co moglby sie tego podjac.Mam samochod uziemiony i brak mi pomyslow.Potrzebuje pomocy w zdobyciu tej cholernej wtyczki
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Kwi 08, 2013 21:15
grota10 napisał/a:
Chyba jest to problem nie do przeskoczenia
jest do przeskoczenia , wtyczki z 19 przewodami ( w Twoim przypadku ) nie posiadają tylko 3 przewodów od TC tzn. żółto/czarny do pinu 24 , szary/jasno zielony do pinu 27 i żółto/brązowy do pinu 40 , które można do wtyczki wprowadzić, wszystkie pozostałe pasują.Nawigację pomijam , czy masz komputer pokładowy z dużym wyświetlaczem ?
[ Dodano: Pon Kwi 08, 2013 22:15 ]
grota10 napisał/a:
a p[otrzebna wtyczka jest od pompy o tych samych numerach,bo inaczej nie dojde z kablami,
wtyczki są uniwersalne i przewody jednakowo umiejscowione ( nr pinów przypisane są odpowiednie kolory ).
skad Ty to wszystko wiesz???To znaczy ze wtyczki wszystkie sa takie same tylko jedne maja wiecej kabli a inne mniej i trzeba by bylo tylko brakujace dodac? Kolory tez sa takie same,tylko brakujacych nie ma?Czyli moge kupic wtyczke z 19 kablami?Jesli chodzi o to czy mam duzy wyswietlacz z nawigacja po srodku to nie mam.Mam w zegarach,pompa ma kontrole trakcji i tempomat.Jesli to nie problem,mam spisane kolory wszystkich kabli,czy moglbym Ci wyslac i pomogl bys mi opisac do ktorego pinu jaki kolor wchodzi,z jakims rysynkiem i opisem wtyczki?Bylbym niezmiernie wdzieczny,sam sobie z tym nie poradze.Jutro wysylam do l
Łodzi pompe,gosc mowi ze prawdopodobnie da rade naprawic,ale z wtyczka musze sobie sam poradzic.Tak wyglada moj wyswietlacz
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Kwi 08, 2013 21:48
tak wtyczki są takie same i 19 przewodów podstawowych w nich. Dokładane są przewody do TC , nawigacji , czujnika przepustnicy w kV6 itd. Piny są ponumerowane i przypisane im kolory przewodów. Przy określaniu kolorów na pierwszym miejscu podaje się kolor dominujący a na drugim ten pasek, bo np. może być czarno/biały (czarny z białym paskiem) i biało/czarny (biały z czarnym paskiem.grota10, to wszystko powinno być w RAVE chociaż ja mam inne materiały.Oczywiście , że Ci pomogę to zidentyfikować.
no to jest jakies swiatelko w tunelu,szczerze myslalem ze to juz koniec.Bardzo Ci dziekuje na razie,teraz wiem czego szukac.Musze odnalezc tego goscia ktory mial ta wtyczke z 19 kablami,jako jedyny hehe.Jutro wysle Ci opis moich kolorow kabli bys mogl stwierdzic czy wszystko sie zgadza.Dzialam dalej
[ Dodano: Wto Kwi 09, 2013 20:47 ]
przewody trzeba tak naprawić , by różnica długości była możliwie taka sama jak w oryginale , dopuszczalna różnica to 3-4 cm.Teoretycznie nie jest zalecane łączenie przewodów przez lutowanie , najlepiej przez zaciskanie, zgrzewanie lub spęczanie, ale trzeba do tego mieć narzędzia.
SeniorA podales mi 22 kable,u mnie na pewno sa 23.Zostal jasnozielony bez opisu.Opisalem Ci na priv moje kolory i sprobowalem je przypisac do tego co mi podales.Jednego brakuje.Pompa juz wyslana.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 22:01
grota10 napisał/a:
SeniorA podales mi 22 kable,u mnie na pewno sa 23.Zostal jasnozielony bez opisu.
SeniorA napisał/a:
.Nawigację pomijam
.bo pisałeś , że jej nie ma . Do nawigacji jest właśnie przewód popielato/zielony którym idzie sygnał z czujnika ABS z tylnego koła - pin 34. Ale podłącz bo może kiedyś będziesz miał jak znalazł.
Mam ten sam problem z wtyczką. Spaliło się gniazdo w pompie szukałem długo ale w końcu znalazłem za 150zł pompę, gorzej z wtyczką. Sąsiad przywiózł mi z Anglii ale ma 19 kabli. Ale skoro da się to zrobić to napewno dam rade dorzucić te pare kabli.
Powiedz grota10 jak skończyła się twoja historia z wtyczką??
Dzięki seniorA który mi bardzo pomógł,opisał i przesłał mi cały schemat kolorów kabli i pinów sam wszystko polutowalem,pompę stara która miałem trafiona wysłałem do naprawy koło łodzi chyba za jak się nie mylę ok 200 zł z gwarancją na rok i teraz wszystko działa pięknie. Kontrola trakcji,abs,nic się nie świeci. Warto popytać pogrzebac,poszukać bo później cieszy . Wbrew pozorom nie jest to aż tak trudne. Jakby co mogę ci wszystkie potrzebne schematy przesłać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum