Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Cze 09, 2013 15:55
adas.ko napisał/a:
sprawność silnika to rozumiem tylko T4 ?
to co jest w stanie sprawdzić czujniki : ABS, temp.płynu chł. i oleju , położenia wału i pedału gazu oraz hamulca.
adas.ko napisał/a:
cały czas myślę jak mogłyby się popsuć elektrozawory
np. mechanicznie od zanieczyszczeń oleju
adas.ko napisał/a:
po powrocie na EAT ECU z uwalonym CAN
jeśli działał prawidłowo obrotomierz , czujnik temp płynu ,kontrolki w zegarach po włączeniu zapłonu i wyświetlacz przełożeń ( PRND ) , to CAN -bus było Ok . Czy coś z tego nie działało ?.Może warsztat tworzy jakieś teorie.
adas.ko napisał/a:
skrzynia nie wie co robi silnik więc zmienia biegi 'na pałę' zawsze w okolicach 2 tys obr.
jeśli są sprawne te czujniki co wyżej pisałem i czujniki w skrzyni,to EAT ECU wie co robi silnik i zmiana biegów w okolicy 2000 obr. jest prawidłowa przy spokojnej jeździe.Przesunięcie następuje przy energicznym wciskaniu gazu lub jeździe na "sport"
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 09, 2013 15:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
to co jest w stanie sprawdzić czujniki : ABS, temp.płynu chł. i oleju , położenia wału i pedału gazu oraz hamulca.
T4 (po wymianie wcześniej wymienionych części) nie zgłaszał już żadnych problemów
SeniorA napisał/a:
adas.ko napisał/a:
cały czas myślę jak mogłyby się popsuć elektrozawory
np. mechanicznie od zanieczyszczeń oleju
to tłumaczyłoby teorię że dynamiczna wymiana oleju podczas której płucze się skrzynię może podnieść zanieczyszczenia z filtra i popsuć elektrozawory (taką wersję usłyszałem w jednym z ASB)
SeniorA napisał/a:
adas.ko napisał/a:
po powrocie na EAT ECU z uwalonym CAN
jeśli działał prawidłowo obrotomierz , czujnik temp płynu ,kontrolki w zegarach po włączeniu zapłonu i wyświetlacz przełożeń ( PRND ) , to CAN -bus było Ok . Czy coś z tego nie działało ?.Może warsztat tworzy jakieś teorie.
wcześniej wszystkie kontrolki jw działały poprawnie. problem z komunikacją po CAN ze sterownikiem EAT ECU wyszedł dopiero po tym jak T4 nie mógł odczytać danych z tego sterownika, po zmianie EAT ECU na inne komunikacja pomiędzy T4 a nim zadziałała (sam widziałem na własne oczy). Więc nie tyle uwalone całe CAN tylko komunikacja T4 z EAT ECU (a ta komunikacja jest po CAN ?)
SeniorA napisał/a:
adas.ko napisał/a:
skrzynia nie wie co robi silnik więc zmienia biegi 'na pałę' zawsze w okolicach 2 tys obr.
jeśli są sprawne te czujniki co wyżej pisałem i czujniki w skrzyni,to EAT ECU wie co robi silnik i zmiana biegów w okolicy 2000 obr. jest prawidłowa przy spokojnej jeździe.Przesunięcie następuje przy energicznym wciskaniu gazu lub jeździe na "sport"
zatem mogę spróbować wrócić do mojego starego sterownika, bo na nim tak jak pisałem zmiana biegów zawsze była przy spokojnej jeździe w okolicach 2 tys obr, działał tryb sport, ale gubił się przy podjeździe pod górkę (czasem nie chciał zredukować) oraz nie włączało się hamowanie silnikiem z górki po naciśnięciu hamulca na dłużej niż 1-3 sek (na nowym ECU działa hamowanie i pod górkę wie że trzeba zredukować). Czy te czujniki w skrzyni da się jakoś samodzielnie sprawdzić?
Kurcze już mam mętlik. Planuję tak czy inaczej wymienić olej statycznie zgodnie z instrukcją. Po 100 km, drugi raz wymienić statycznie. Poszukam też nowego EAT ECU. Bo te czynności nie są tak kosztowne, a może dadzą jakiś efekt. Generalnie zaczynam się bać R75
Pozdrawiam
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Cze 09, 2013 19:06
adas.ko napisał/a:
cześniej wszystkie kontrolki jw działały poprawnie. problem z komunikacją po CAN ze sterownikiem EAT ECU wyszedł dopiero po tym jak T4 nie mógł odczytać danych z tego sterownika, po zmianie EAT ECU na inne komunikacja pomiędzy T4 a nim zadziałała (sam widziałem na własne oczy). Więc nie tyle uwalone całe CAN tylko komunikacja T4 z EAT ECU (a ta komunikacja jest po CAN ?)
czyli tak jak myślałem ,to nie był problem instalacji Can-bus tylko gdzieś wtyczka modułu nie kontaktowała albo była słaba masa co jest bardzo często (wystarczy w takiej sytuacji spryskać kontaktem piny wtyczki i modułu).
adas.ko napisał/a:
Planuję tak czy inaczej wymienić olej statycznie zgodnie z instrukcją. Po 100 km, drugi raz wymienić statycznie.
adas.ko napisał/a:
zatem mogę spróbować wrócić do mojego starego sterownika,
SeniorA, bardzo dziękuję za pomoc i wsparcie. Jak tylko zgormadzę materiały (odnośnie oleju to zdecydowałem się na oryginalny MG Rover for Jatco JF506) i wykonam prackę dam znać o wynikach.
Gdzieś jeszcze doczytałem, że na zegarach widać na którym biegu pracuje skrzynia, czy to prawda ? (u mnie nic nie widać poza trybem P,R,N,D,S)
Pozdrawiam
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
adas.ko, Pisałeś ze wymieniałes olej w kielcach a w okolicy (leszczyny) jest gość specjalizujący sie w automatach Zapała tel 665491907 ja tez mam automat ale puki co p[ieknie śmiga a jak zaczną sie problemy to tam pojade
SeniorA, ale pisałem wcześniej, aby temp. oleju osiągnęła 45 stopni to ssamochód musi popracować około 40 minut. A ciecz cchłodząca osiąga taka temperaturę w 1 minute
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
adas.ko, Pisałeś ze wymieniałes olej w kielcach a w okolicy (leszczyny) jest gość specjalizujący sie w automatach Zapała tel 665491907 ja tez mam automat ale puki co p[ieknie śmiga a jak zaczną sie problemy to tam pojade
też tam wymieniałem, ale w Leszczynach leją tylko Mobil ATF, po którym zaczęło mi szarpać skrzynią ...
[ Dodano: Wto Cze 11, 2013 10:07 ] SeniorA Wykonałem co radziłeś: wtyczki EAT ECU oraz przy skrzyni potraktowane kontaktem, powrót do pierwotnego EAT ECU. Na teście skrzynia pracuje dużo lepiej (1-2 miodzio, 2-3 czuć, 3-4 miodzio, 4-5 miodzio; spowrotem czuć tylko zejście z 2-1). Działają tryby sportowy i zwykły, nie udało mi się sprawdzić hamowania silnikiem. Przyspieszenie OK. Pomiar wtyczki :
pin 1-2 - 567 ohm
pin 3-4 - 563 ohm
pin 5-6 - 558 ohm
pin 18-9 - 16,5 ohm
pin 18-10 - 17,1 ohm
pin 18-11 - 16,1 ohm
pin 18-12 - 16,2 ohm
pin 18-13 - 16,1 ohm
pin 18-14 - 16,1 ohm
pin 18-15 - 3,1 ohm
pin 18-16 - 3,2 ohm
pin 18-17 - 13 ohm
planuję jeszcze wymienić olej na wlaściwy i mam nadzieję wróci wszystko do normy Jeszcze raz wielkie dzięki (gdzie tu się klika pomógł ?)
Pozdrawiam
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Cze 11, 2013 19:19
rafalmis1 napisał/a:
ciecz cchłodząca osiąga taka temperaturę w 1 minute
olej wymienia się w czasie stygnięcia silnika, po dobrym nagrzaniu oleju i skrzyni, czyli po przejechaniu paru dobrych kilometrów a wtedy te temp. są porównywalne.Można zmierzyć temp. skrzyni termometrem dotykowym z apteki , można też zmierzyć rezystancję czujnika temp oleju i wtedy najdokładniej określić temperaturę oleju.
[ Dodano: Wto Cze 11, 2013 20:19 ] adas.ko, wyniki b. dobre , szkoda , że nie zmierzyłeś rezystancji między pinami 7-8
SeniorA, spróbuję domierzyć piny 7-8. Odnośnie wymiany oleju na oryginalny, lepiej robić na 2 raty statycznie czy dynamicznie całość ? (na chłopski to wiadomo że lepiej w całości, ale .... )
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
SeniorA, mógłbyś napisać co poszczególne piny oznaczają?? Jest to mi bardzo potrzebne. Moja skrzynia jest już prawię skończona, jeszcze 2 elektrozawory do wymiany, ale mimo to bardzo bym potrzebował co poszczególne piny oznaczają
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Cze 13, 2013 08:29
rafalmis1 napisał/a:
SeniorA, mógłbyś napisać co poszczególne piny oznaczają?? Jest to mi bardzo potrzebne.
jak pilne to proszę :
1-2 czujnik prędkości turbiny
3-4 czujnik prędkości pośredniej
5-6 czujnik prędkości auta
7-8 czujnik temp. oleju
18-9 elektrozawór zmiany b. -A
18-10 '' B
18-11 '' C
18-12 elektrozawór sprżęgła
18-13 '' zmiany b.jałowego
18-14 '' redukcji
18-15 '' ciśnienia
18-16 '' hamulca
18-17 '' TCC
SeniorA, masz może zdjęcie któryelektrozawor odpowiada za zzmianę biegów z 2 na 3 i z 4 na 3? I który odpowiada za pracę 5 biegu, nie zmianę, tylko prace ciągła?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum