Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Awaria automatycznej skrzyni biegów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Awaria automatycznej skrzyni biegów
Autor Wiadomość
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Cze 09, 2013 15:55   

adas.ko napisał/a:
sprawność silnika to rozumiem tylko T4 ?
to co jest w stanie sprawdzić czujniki : ABS, temp.płynu chł. i oleju , położenia wału i pedału gazu oraz hamulca.
adas.ko napisał/a:
cały czas myślę jak mogłyby się popsuć elektrozawory
np. mechanicznie od zanieczyszczeń oleju
adas.ko napisał/a:
po powrocie na EAT ECU z uwalonym CAN
jeśli działał prawidłowo obrotomierz , czujnik temp płynu ,kontrolki w zegarach po włączeniu zapłonu i wyświetlacz przełożeń ( PRND ) , to CAN -bus było Ok . Czy coś z tego nie działało ?.Może warsztat tworzy jakieś teorie.
adas.ko napisał/a:
skrzynia nie wie co robi silnik więc zmienia biegi 'na pałę' zawsze w okolicach 2 tys obr.
jeśli są sprawne te czujniki co wyżej pisałem i czujniki w skrzyni,to EAT ECU wie co robi silnik i zmiana biegów w okolicy 2000 obr. jest prawidłowa przy spokojnej jeździe.Przesunięcie następuje przy energicznym wciskaniu gazu lub jeździe na "sport"
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 09, 2013 15:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Nie Cze 09, 2013 17:34   

SeniorA napisał/a:
adas.ko napisał/a:
sprawność silnika to rozumiem tylko T4 ?
to co jest w stanie sprawdzić czujniki : ABS, temp.płynu chł. i oleju , położenia wału i pedału gazu oraz hamulca.

T4 (po wymianie wcześniej wymienionych części) nie zgłaszał już żadnych problemów

SeniorA napisał/a:
adas.ko napisał/a:
cały czas myślę jak mogłyby się popsuć elektrozawory
np. mechanicznie od zanieczyszczeń oleju

to tłumaczyłoby teorię że dynamiczna wymiana oleju podczas której płucze się skrzynię może podnieść zanieczyszczenia z filtra i popsuć elektrozawory (taką wersję usłyszałem w jednym z ASB)

SeniorA napisał/a:
adas.ko napisał/a:
po powrocie na EAT ECU z uwalonym CAN
jeśli działał prawidłowo obrotomierz , czujnik temp płynu ,kontrolki w zegarach po włączeniu zapłonu i wyświetlacz przełożeń ( PRND ) , to CAN -bus było Ok . Czy coś z tego nie działało ?.Może warsztat tworzy jakieś teorie.

wcześniej wszystkie kontrolki jw działały poprawnie. problem z komunikacją po CAN ze sterownikiem EAT ECU wyszedł dopiero po tym jak T4 nie mógł odczytać danych z tego sterownika, po zmianie EAT ECU na inne komunikacja pomiędzy T4 a nim zadziałała (sam widziałem na własne oczy). Więc nie tyle uwalone całe CAN tylko komunikacja T4 z EAT ECU (a ta komunikacja jest po CAN ?)

SeniorA napisał/a:
adas.ko napisał/a:
skrzynia nie wie co robi silnik więc zmienia biegi 'na pałę' zawsze w okolicach 2 tys obr.
jeśli są sprawne te czujniki co wyżej pisałem i czujniki w skrzyni,to EAT ECU wie co robi silnik i zmiana biegów w okolicy 2000 obr. jest prawidłowa przy spokojnej jeździe.Przesunięcie następuje przy energicznym wciskaniu gazu lub jeździe na "sport"


zatem mogę spróbować wrócić do mojego starego sterownika, bo na nim tak jak pisałem zmiana biegów zawsze była przy spokojnej jeździe w okolicach 2 tys obr, działał tryb sport, ale gubił się przy podjeździe pod górkę (czasem nie chciał zredukować) oraz nie włączało się hamowanie silnikiem z górki po naciśnięciu hamulca na dłużej niż 1-3 sek (na nowym ECU działa hamowanie i pod górkę wie że trzeba zredukować). Czy te czujniki w skrzyni da się jakoś samodzielnie sprawdzić?

Kurcze już mam mętlik. Planuję tak czy inaczej wymienić olej statycznie zgodnie z instrukcją. Po 100 km, drugi raz wymienić statycznie. Poszukam też nowego EAT ECU. Bo te czynności nie są tak kosztowne, a może dadzą jakiś efekt. Generalnie zaczynam się bać R75 ;-o


Pozdrawiam
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Cze 09, 2013 19:06   

adas.ko napisał/a:
cześniej wszystkie kontrolki jw działały poprawnie. problem z komunikacją po CAN ze sterownikiem EAT ECU wyszedł dopiero po tym jak T4 nie mógł odczytać danych z tego sterownika, po zmianie EAT ECU na inne komunikacja pomiędzy T4 a nim zadziałała (sam widziałem na własne oczy). Więc nie tyle uwalone całe CAN tylko komunikacja T4 z EAT ECU (a ta komunikacja jest po CAN ?)
czyli tak jak myślałem ,to nie był problem instalacji Can-bus tylko gdzieś wtyczka modułu nie kontaktowała albo była słaba masa co jest bardzo często (wystarczy w takiej sytuacji spryskać kontaktem piny wtyczki i modułu).
adas.ko napisał/a:
Planuję tak czy inaczej wymienić olej statycznie zgodnie z instrukcją. Po 100 km, drugi raz wymienić statycznie.
adas.ko napisał/a:
zatem mogę spróbować wrócić do mojego starego sterownika,
też tak bym zrobił i dodatkowo potraktował kontaktem połączenie wtyczek (te okrągłe na skrzyni ) szczególnie tą 18 pinową i od razu możesz pomierzyć oporności czujników o które pytałeś w tym celu przeczytaj to http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=67095. Olej na wymianę proponowałbym Texaco ATF 402 jak tu http://allegro.pl/texaco-...3306774750.html
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Pon Cze 10, 2013 11:39   

SeniorA, bardzo dziękuję za pomoc i wsparcie. Jak tylko zgormadzę materiały (odnośnie oleju to zdecydowałem się na oryginalny MG Rover for Jatco JF506) i wykonam prackę dam znać o wynikach.

Gdzieś jeszcze doczytałem, że na zegarach widać na którym biegu pracuje skrzynia, czy to prawda ? (u mnie nic nie widać poza trybem P,R,N,D,S)

Pozdrawiam
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 10, 2013 12:25   

SeniorA, w pozycji 7.0 pokazuje temperaturę chlodziwa, a nie oleju w skrzyni
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Pon Cze 10, 2013 13:44   

adas.ko, Pisałeś ze wymieniałes olej w kielcach a w okolicy (leszczyny) jest gość specjalizujący sie w automatach Zapała tel 665491907 ja tez mam automat ale puki co p[ieknie śmiga a jak zaczną sie problemy to tam pojade
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Cze 10, 2013 14:27   

rafalmis1 napisał/a:
SeniorA, w pozycji 7.0 pokazuje temperaturę chlodziwa, a nie oleju w skrzyni
wiadomo, ale różnica w wymaganym zakresie temperatur ( 35-45 st. C ) jest tak niewielka , że można się tym kierować.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 10, 2013 16:33   

SeniorA, ale pisałem wcześniej, aby temp. oleju osiągnęła 45 stopni to ssamochód musi popracować około 40 minut. A ciecz cchłodząca osiąga taka temperaturę w 1 minute
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Wto Cze 11, 2013 09:07   

michalie napisał/a:
adas.ko, Pisałeś ze wymieniałes olej w kielcach a w okolicy (leszczyny) jest gość specjalizujący sie w automatach Zapała tel 665491907 ja tez mam automat ale puki co p[ieknie śmiga a jak zaczną sie problemy to tam pojade


też tam wymieniałem, ale w Leszczynach leją tylko Mobil ATF, po którym zaczęło mi szarpać skrzynią ...

[ Dodano: Wto Cze 11, 2013 10:07 ]
SeniorA Wykonałem co radziłeś: wtyczki EAT ECU oraz przy skrzyni potraktowane kontaktem, powrót do pierwotnego EAT ECU. Na teście skrzynia pracuje dużo lepiej (1-2 miodzio, 2-3 czuć, 3-4 miodzio, 4-5 miodzio; spowrotem czuć tylko zejście z 2-1). Działają tryby sportowy i zwykły, nie udało mi się sprawdzić hamowania silnikiem. Przyspieszenie OK. Pomiar wtyczki :
pin 1-2 - 567 ohm
pin 3-4 - 563 ohm
pin 5-6 - 558 ohm
pin 18-9 - 16,5 ohm
pin 18-10 - 17,1 ohm
pin 18-11 - 16,1 ohm
pin 18-12 - 16,2 ohm
pin 18-13 - 16,1 ohm
pin 18-14 - 16,1 ohm
pin 18-15 - 3,1 ohm
pin 18-16 - 3,2 ohm
pin 18-17 - 13 ohm

planuję jeszcze wymienić olej na wlaściwy i mam nadzieję wróci wszystko do normy ;) Jeszcze raz wielkie dzięki (gdzie tu się klika pomógł ?) :)

Pozdrawiam
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Cze 11, 2013 19:19   

rafalmis1 napisał/a:
ciecz cchłodząca osiąga taka temperaturę w 1 minute
olej wymienia się w czasie stygnięcia silnika, po dobrym nagrzaniu oleju i skrzyni, czyli po przejechaniu paru dobrych kilometrów a wtedy te temp. są porównywalne.Można zmierzyć temp. skrzyni termometrem dotykowym z apteki , można też zmierzyć rezystancję czujnika temp oleju i wtedy najdokładniej określić temperaturę oleju.

[ Dodano: Wto Cze 11, 2013 20:19 ]
adas.ko, wyniki b. dobre , szkoda , że nie zmierzyłeś rezystancji między pinami 7-8
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Wto Cze 11, 2013 21:03   

SeniorA, spróbuję domierzyć piny 7-8. Odnośnie wymiany oleju na oryginalny, lepiej robić na 2 raty statycznie czy dynamicznie całość ? (na chłopski to wiadomo że lepiej w całości, ale .... )
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Cze 12, 2013 06:32   

adas.ko, jak będziesz mierzył 7-8 to sprawdź jaką temperaturę pokazuje komputer diag. w poz. 7.0. Ja robię 2 - 3 x po 3.5 l statycznie.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 13, 2013 05:42   

SeniorA, mógłbyś napisać co poszczególne piny oznaczają?? Jest to mi bardzo potrzebne. Moja skrzynia jest już prawię skończona, jeszcze 2 elektrozawory do wymiany, ale mimo to bardzo bym potrzebował co poszczególne piny oznaczają
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Cze 13, 2013 08:29   

rafalmis1 napisał/a:
SeniorA, mógłbyś napisać co poszczególne piny oznaczają?? Jest to mi bardzo potrzebne.
jak pilne to proszę :
1-2 czujnik prędkości turbiny
3-4 czujnik prędkości pośredniej
5-6 czujnik prędkości auta
7-8 czujnik temp. oleju
18-9 elektrozawór zmiany b. -A
18-10 '' B
18-11 '' C
18-12 elektrozawór sprżęgła
18-13 '' zmiany b.jałowego
18-14 '' redukcji
18-15 '' ciśnienia
18-16 '' hamulca
18-17 '' TCC
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 14, 2013 11:41   

Między Pinami 18-15-16 wartość 3.5 ok? Czy nie bardzo? Cała reszta bardzo podobnie jak u adas.ko,
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Cze 14, 2013 14:55   

rafalmis1 napisał/a:
Między Pinami 18-15-16 wartość 3.5 ok? Czy nie bardzo?
może być , zdarzają się jeszcze wyższe.adas.ko ma po prostu wzorowe , ale trzeba jeszcze wiedzieć w jakiej temperaturze były robione pomiary.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 17, 2013 15:53   

SeniorA, masz może zdjęcie któryelektrozawor odpowiada za zzmianę biegów z 2 na 3 i z 4 na 3? I który odpowiada za pracę 5 biegu, nie zmianę, tylko prace ciągła?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Cze 17, 2013 17:36   

rafalmis1 napisał/a:
któryelektrozawor odpowiada za zzmianę biegów z 2 na 3 i z 4 na 3? I który odpowiada za pracę 5 biegu
to jest kombinacja otwarcia i zamknięcia trzech elektrozaworów zmiany , które są na samej górze sterownika hydraulicznego.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 17, 2013 19:09   

A to prawda że jak rozbiore przód samochodu, to do płyty sterujące dostane się poprzez ściągnięcie dekla czarnego? Tego przez który wlewa się olej??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Cze 17, 2013 20:14   

rafalmis1 napisał/a:
do płyty sterujące dostane się poprzez ściągnięcie dekla czarnego?
tak ,trzeba spuścić olej , przygotować nową uszczelkę ,odpiąć 2 wtyczki i odkręcić 21 śrub.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 75] 2.5 V6 Awaria automatycznej skrzyni biegów
unreal69 Rover serii 75, MG ZT 20 Pią Paź 02, 2015 07:09
andye398
Brak nowych postów [R75] Czujnik skrzyni biegów automatycznej
yenko87 Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Gru 09, 2009 13:01
yenko87
Brak nowych postów [R75] Chłodnica automatycznej skrzyni biegów!!!!
tommi197 Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Lis 07, 2009 18:21
dukat11
Brak nowych postów [R75] Eksploatacja automatycznej skrzyni biegów
Strusiu1987 Rover serii 75, MG ZT 12 Sob Lis 09, 2013 10:56
ripek
Brak nowych postów [R75]Olej do automatycznej skrzyni biegów
Ibram Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Lip 12, 2015 20:20
Ibram



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink